|

(عکس) مهمترین دلیل صدرنشینی استقلالِ فرهاد در لیگ

استقلال بیشترین پیشرفت را نسبت به فصل قبل داشته و توانسته با استفاده از افت پرسپولیس به قهرمانی در لیگ نزدیک شود.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر ایران در حالی به 6 هفته پایانی خود رسیده که استقلال با اختلاف 6 امتیازی، موقعیتی ویژه برای کسب جام قهرمانی و پاره کردن نوار 5 فصل یکه‌تازی سرخ‌پوشان پایتخت دارد اما این تنها کار بزرگی نیست که فرهاد مجیدی در فصل جاری انجام داده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تیم او در شرایطی 56 امتیاز را در 24 هفته اندوخته که آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته در این مقطع 43 امتیازی بودند و عملا شانس چندانی برای قهرمانی نداشتند و رقابت را به پرسپولیس و سپاهان واگذار کرده بودند. اما استقلال 5 باخت لیگ بیستم را به چهار برد و یک تساوی تبدیل کرد تا با پیشرفت 13 امتیازی، صدر را قبضه کند. آبی‌ها همچنین در گل خورده هم عملکرد خوبی داشتند و 8 بار کمتر از فصل پیش دروازه خود را باز شده دیدند و 5 گل بیشتر زده‌اند.

 

این در حالی است که پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی اگرچه همچنان در جمع مدعیان حضور دارد اما یک امتیاز کمتر از فصل گذشته کسب کرده است. قرمزها فصل پیش در این مقطع با 51 امتیاز صدرنشین بودند اما این فصل پنجاه امتیازی هستند و برای رسیدن به رویای ششمین قهرمانی متوالی، کار سختی را پیش رو دارند. پرسپولیس اگرچه دو گل بیشتر نسبت به فصل پیش زده اما ثبت 5 گل خورده بیشتر سبب شده تا این تیم 6 امتیاز عقب بیفتد.

اگرچه پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ برتر جایگاه دوم را در اختیار دارد اما در این جدول، ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار توانسته جایگاه دوم را تصاحب کند. ذوب آهن این فصل 5 برد بیشتر را با این سرمربی رقم زده و موفق شده با 9 امتیاز بیشتر نسبت به فصل گذشته، دومین تیم برتر لیگ ایران از نظر پیشرفت باشد.

ذوبی‌ها همچنین جایگاه خود را در جدول 6 رده بهتر کرده‌اند تا به این‌ترتیب در میانه‌های جدول باشند و شانس اضافه شدن به 6 تیم بالای جدول را هم برای خود ببینند.

به جز استقلال و ذوب آهن، 5 تیم دیگر نیز توانسته‌اند نسبت به فصل گذشته امتیاز خود را بهبود بخشند؛ مس رفسنجان، پیکان، فولاد، صنعت نفت و نساجی.

نکته جالب در مورد مس رفسنجان اینکه تغییری در کادرفنی‌اش نداشته و نمونه موفقی از ثبات را به‌نمایش گذاشته است. این تیم بیشترین پیشرفت رتبه را به خود اختصاص داده تا به این‌ترتیب در جایگاه سوم این جدول جای خود را پیدا کند.

 

مورد قابل توجه دیگر مربوط به نساجی است؛ تیمی که گرچه در آمار برد نسبت به فصل پیش افت کرده اما با 8 مساوی بیشتر، خود را در میان تیم‌هایی قرار داده که امتیاز بیشتری نسبت به فصل گذشته دارند.

نکته ویژه این جدول، گل‌گهر سیرجان است. تیمی که باوجود حکم انضباطی برای کم کردن 7 امتیاز، هیچ افتی نسبت به فصل گذشته نداشته و اگر نتایج داخل زمین مورد محاسبه قرار بگیرد، گل گهر سومین تیم برتر ایران از نظر پیشرفت خواهد بود. با این حال امیر قلعه نویی همچنان تیمش را در بین برترین تیم‌های ایران حفظ کرده است.

 

پرسپولیس، سپاهان آلومینیوم، نفت مسجدسلیمان، تراکتور و شهرخودرو بیشترین افت را نسبت به فصل گذشته داشته‌اند. سپاهان باوجود اینکه تغییری در کادرفنی‌اش نداشته اما نتایجش نسبت به فصل گذشته افت کرده است. البته در مورد پرسپولیس و سپاهان باید این نکته را در نظر داشت که این دو تیم فصل پیش امتیازات در سطح قهرمانی را داشتند و طبیعتا نسبت به سایرین، کارشان برای حفظ این امتیازات سخت‌تر بوده است.

تراکتور که از ابتدای فصل پیش تا حالا 8 سرمربی مختلف را روی نیمکت خود داشته، با افت باورنکردنی به‌همراه شهرخودرو قعرنشین جدول است.

استقلال و ذوب آهن بیشترین پیشرفت را نسبت به فصل گذشته داشته‌اند و شهرخودرو و تراکتور بیشترین میزان افت را رقم زدند (علامت منفی به معنی کاهش)

استقلالی‌ها با این پیشرفت فوق العاده در حالی شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند که باید این فرم را در هفته‌های پیش رو نیز حفظ کنند و با حداقل 4 پیروزی و یک تساوی از 6هفته باقی مانده فصل را به پایان برسانند که در این صورت رکورد بیشترین تعداد امتیاز در تاریخ لیگ برتر را هم خواهند شکست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها