|

هشت لژیونر در رادار استقلال و پرسپولیس!

گمانه زنی ها درباره نقل و انتقالات سرخابی ها در رسانه ها و فضای مجازی ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

با این که چند روز پیش مسئولان باشگاه پرسپولیس و استقلال به شایعات نقل و انتقالاتی این دو باشگاه برای فصل آینده واکنش نشان دادند و تاکید کردند تمرکزشان روی فصل جاری مسابقات لیگ برتر است و فعلا زمان پرداختن به نقل و انتقالات نیست اما گمانه زنی ها درباره نقل و انتقالات سرخابی ها در رسانه ها و فضای مجازی ادامه دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از عرشه آنلاین؛ با توجه به این که در سال جام جهانی قرار داریم و به دلیل برگزاری این مسابقات در آبان و آذر امسال در قطر، نقل و انتقالات و آماده سازی تیم ها برای فصل آینده دچار تغییرات اساسی خواهد شد و حتی کار نقل و انتقالات هم با سختی های تازه و عجیبی مواجه خواهد شد که بخشی از آن متوجه باشگاه ها و بخشی هم متوجه بازیکنان خواهد بود، قطعا در سال منتهی به جام جهانی وسواس و دقت بازیکنان برای انتخاب تیم به منظور از دست ندادن شانس حضور در جام جهانی یا افزایش شانس حضورشان در بزرگ ترین مسابقات فوتبال جهان، بیشتر خواهد بود و باشگاه ها هم با علم به این موضوع برای حفظ ستاره های ملی پوش یا جذب بازیکنان ملی پوش دغدغه بیشتری خواهند داشت.

با در نظر گرفتن این نکات، گمانه زنی ها هم سمت و سوی متفاوتی گرفته و تمرکز روی لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های آسیایی و اروپایی است. از این منظر کارشناسان و فوتبال دوستان اعتقاد دارند که نقل و انتقالات به سود سرخابی خواهد بود چرا که چند تن از لژیونرهای ایرانی که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال را دارند و البته شرایط خوبی در تیم های خارجی شان ندارند، برای آن که شانس حضور در جام جهانی قطر را از دست ندهند شاید بازگشت به لیگ ایران را گزینه مناسبی برای بهتر دیده و انتخاب شدن در فهرست نهایی تیم ملی بدانند.

چهار بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس و چهار لژیونر استقلالی در فصل جاری شرایط خوبی در تیم های اروپایی و عربی شان ندارند و این در سال جام جهانی اصلا وضعیت خوب و خوشایندی برای آن ها نیست. کاوه رضایی، مهدی قائدی، محمد نادری و علی کریمی که به ترتیب در تیم های ادهارلی بلژیک، الشباب الاهلی امارات، آلتای اسپور ترکیه و  الغرافه قطر بازی می کنند در فصل جدید یا نیمکت نشین بوده یا مصدوم شده اند و از شرایط آرمانی دور هستند یا مثل نادری با این که در بیشتر بازی ها بازیکن ثابت بوده اما تیمش شرایط خوبی ندارد و در لیگ 20 تیمی ترکیه در رده هجدهم است.

محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، شجاع خلیل زاده و مرتضی پورعلی گنجی که به ترتیب در تیم های الاهلی قطر، الشباب الاهلی، الریان قطر و شنژن چین بازی می کنند هم مثل چهار لژیونر استقلالی چندان شرایط خوبی در تیم های شان ندارند. به جز شجاع و کنعانی زادگان، دیگر بازیکنان مورد اشاره به تناوب در فهرست های تیم ملی بوده اند و حالا با وضعیت نه چندان خوب خود یا تیم شان نگران از دست دادن جام جهانی قطر هستند و برای همین باید در تابستان امسال یک انتخاب هوشمندانه و با سیاست داشته باشند و حتی برای از دست ندادن تیم ملی مبالغ هنگفت را هم از اولویت خارج کنند. با توجه به وضعیت فعلی این هفت لژیونرسرخابی، قطعا پیشنهاد خارجی جالبی برای آن ها وجود نخواهد داشت البته باز اوضاع محمد نادری بهتر از سه نفر دیگر است چرا که عملکرد او نوسان زیادی نداشته و مشکل فقط اوضاع نامناسب تیمش است.

با در نظر گرفتن دو عامل جام جهانی قطر و نبود پیشنهاد خوب خارجی، چشم امید این بازیکنان احتمالا  به لیگ برتر ایران خواهد بود و چه انتخابی بهتر از بازگشت به تیم های سابق و درخشش با پیراهن پرسپولیس و استقلال و دیده شدن توسط کادرفنی تیم ملی. البته این یک بازی دو طرفه است و کادرفنی سرخابی  هم باید فرصت طلب و موقعیت سنج باشند و به موقع وارد عمل شوند تا دیگر رقبا این چند لژیونر با کیفیت را از چنگ شان خارج نکنند به خصوص که  تیم های صنعتی گل گهر، فولاد و سپاهان همیشه در کمین بازیکنان شاخص هستند و رقابت نزدیکی با سرخابی برای جذب ستاره ها داشته اند.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها