|

توصیه مهم پیشکسوت استقلال به فرهاد مجیدی

حسن روشن در مورد وضعیت این روزهای استقلال صحبت های جالبی را مطرح کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

مهم ترین بازیکن تیم فوتبال استقلال در دهه ۱۳۵۰ و ستاره خط حمله این تیم همچنان سرحال و سر زنده در گفت و گو با خبرنگاران در مورد مسائل روز صحبت می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ حسن آقای روشن اگرچه درخشش و هنرش برای نسل جوان نامکشوف مانده اما شنیدن حرف هایش همیشه جالب و نکته دار است، موضوع این است که او با کسی تعارف ندارد و آنچه به صلاح می داند را مطرح می کند.

این گفت و گو را بخوانید:

* از دید شما فرهاد مجیدی در حوزه مدیریت و کادر فنی عملکرد خوبی داشته؟ 

بالاخره با هر رفتاری تیم فعلاً اول است. مشکل فرهاد این است که زود عصبانی می شود و زود تصمیم می گیرد و کمیته فنی قوی پشت سرش نیست که بتواند حمایت کند. من اول فصل هم گفتم تنها است و این تنهایی اذیتش می‌کند و تا آنجایی که می‌تواند باید دورش را قوی کند نه خودش بلکه باشگاه و تشکیلات باید نفراتی را انتخاب کند که اگر مشکلی پیش می آید سر یک نفر خالی نشود. انشاالله که مشکلی پیش نمی‌آید ولی کمیته فنی بهتر می‌تواند با این مشکلات برخورد کند.

*شما کسی هستید که در این سال‌ها همیشه از دور حواستان به باشگاه بوده هنوز هم دوست ندارید وارد گود شوید؟

نزدیک بشوم هم همین عقاید را دارم. انتقاد اگر درست باشد سر جای خودش است چه دور باشی چه نزدیک اگر انتقاد می شود باید به آن گوش دهید و برخورد درستی داشته باشید. توی انگلیس به ما می‌گفتند اگر انتقاد دوست نداری مربی نشو. فکر هم می‌کنم که انتقادها به درد آدم می‌خورد. البته نه همه حرفهایی که می‌زنند چون خود انتقاد هم بالاخره باید محتوایی داشته باشد. 

*شما آدم صریحی هستید. هواداران خیلی وقت‌ها حرف‌های شما را دوست نداشتند.

همینطور است و خیلی زیاد! ولی با آسیب یا مخالفت نظرم عوض نشده چون درنهایت به مردم فکر می‌کنم نه جیب و موقعیت و منفعت خودم.

*عملکرد مدیریت تیم را در این فصل چطور ارزیابی می کنید؟ 

خیلی زود است الان در این مورد صحبت کنیم. چه تیم اول بشود چه نشود. وضعیت آقای آجورلو از نظر اجتماعی به نوعی است که آنگونه نیست که هر وقت بخواهند عوضش کنند به همین دلیل یک ثبات نسبی نسبت به مدیران عامل سابق داشته. او خیلی ساکت است و سر و صدایی ندارد و فکر می کنم برای باشگاه زحمت می‌کشد. وقتی برای عیادت به منزل من آمد گفتم فکر درست کردن تیم نباشید فکر درست کردن باشگاه باشید آن وقت تیم خودش درست می‌شود. اینکه آقای آجورلو الان نمی آید در مورد قهرمانی صحبت کند و جلوی دوربین باشد نشان می دهد فکر درست کردن باشگاه استقلال است، انشاالله که همین طور باشد تا مردم بعد از چندین سال راحت باشند.

*چه توصیه‌ای برای استقلالی‌ها دارید؟

چون تیم صدرنشین است اگر هر مشکلی هم دارد زمان انتقاد نیست. قانون طبیعت می گوید باید مشکلات را یادداشت کنیم و بعد از فصل انشالله استقلال که اول شد بعد چیزهایی مطرح می کنم که به دردشان بخورد. 

*شما در جام جهانی سابقه گلزنی هم دارید به نظرتان ایران از گروهش صعود کند؟ 

اصلاً چنین چیزی را نمی توان پیش بینی کرد. برای اینکه اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند و نمی توانند در اردوهای درازمدت شرکت کنند. مهمتر از همه چیز کوچک شدن فدراسیون فوتبال ایران بعد از اتفاقاتی که افتاده است. واقعا الان وقت تغییرات نبود. هیات رئیسه اگر درست فکر می کرد این اتفاق نمی افتاد و شاید از جایی دستور گرفتند و فدراسیون را خیلی کوچک کردند، این موضوع تاثیر مستقیم در تیم ملی دارد. نه من می دانم نه شما و نه مردم که چه کسی این وسط خطا کرده ولی فدراسیون ما خودزنی کرد. به نظرم تیم ملی ما یتیم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها