|

پیش بازی لیورپول-اورتون؛ دربی قهرمانی و سقوط!

دربی مرسی‌ساید در ورزشگاه آنفیلد در حالی برگزار می شود که لیورپول به دنبال قهرمانی است و اورتون در فکر سقوط نکردن.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول به مصاف اورتون خواهد رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ دربی مرسی‌ساید در هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس برای دو تیم حکم یک فینال را دارد.

لیورپول؛ دربی مثل فینال

همه‌چیز از دیدار مقابل منچسترسیتی شروع شد. حالا همه دیدارهای لیگ برتر انگلیس برای لیورپول مثل فینال است. تیم یورگن کلوپ باید ۳ امتیازها را بگیرد و منتظر توقف منچسترسیتی بماند. اگر طبق روال چندین سال قبل بخواهیم پیش‌بینی کنیم، خیلی بعید است که اورتون آن‌هم در شرایطی که یک تیم پایین‌جدولی شده، مانعی برای لیورپول باشد. با این حال فصل قبل تافی‌ها، لیورپول را غافلگیر کردند. لیورپول این روزها از آماده‌ترین‌های انگلیس و اروپا است و با فینالیست شدن در جام‌حذفی تنها تیمی خواهد بود که شانس چهارگانه گرفتن را دارد. با این حال دغدغه بزرگ‌تر برای کلوپ قهرمانی در لیگ برتر است.

اورتون؛ مانعی برای همشهری

با رفتن کارلو آنچلوتی اوضاع روی نیمکت اورتون به‌هم ریخت. تیمی که می‌توانست حتی بین بزرگان و بالای جدول قرار بگیرد با حضور رافا بنیتس تبدیل به تیمی همیشه بازنده شد. با آمدن فرانک لمپارد هم خیلی اوضاع بهتر نشد. لمپارد در لیگ برتر فقط ۳ برد داشته و تیمش ۷ مرتبه شکست خورده. تافی‌ها حالا باید برای سقوط نکردن تلاش کنند و نبردهای سختی بعد از لیورپول با چلسی و لسترسیتی هم در پیش دارند. با این حال فعلاً در این فکر هستند که رقیب همشهری را متوقف کنند و هم خودشان به اوضاع‌شان بهبود ببخشند و هم لیورپول را از قهرمانی دورتر کنند.

آخرین بازی

دسامبر ۲۰۲۱ لیورپول در دیدار رفت این فصل لیگ برتر انگلیس مقابل اورتون در گودیسون‌پارک ۴-۱ پیروز شد. هندرسون، صلاح (۲ مرتبه) و ژوتا برای لیورپول و گری برای اورتون در آن دربی گل زدند.

آمار بازی

۲۳۹) در طول تاریخ ۱۲۸ ساله دربی مرسی‌ساید، این مسابقه ۲۳۹ مرتبه برگزار شده که لیورپول ۹۶ بازی را برده، اورتون در ۶۷ بازی برنده شده و ۷۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۵۹) در ۵۹ مصاف لیگ برتری بین تیم‌های بندر لیورپول، قرمزها ۲۵ برد و آبی‌ها ۱۰ برد داشته‌اند. ۲۴ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۲۳) فصل قبل بعد از ۲۳ بازی متوالی، لیورپول در دربی به اورتون باخت. در ۲۳ بازی قبلی ۱۱ برد برای لیورپول و ۱۲ تساوی به ثبت رسیده بود.

۱) لیورپول فقط یک بازی از ۲۲ بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل اورتون را باخته. در ۲۱ بازی دیگر ۹ برد و ۱۲ تساوی داشته‌اند.

۲۴) هیچ دیداری در تاریخ لیگ برتر به اندازه دربی مرسی‌ساید مساوی نشده است. این بازی ۲۴ مرتبه بدون برنده تمام شده.

۲۲) در دربی مرسی‌ساید بیش از هر دیدار دیگری در لیگ برتر کارت قرمز دیده‌ایم. بازیکنان لیورپول و اورتون ۲۲ مرتبه در این بازی اخراج شده‌اند.

۳۶) اورتون که بعد از ۲۰ بازی لیگ برتری موفق به شکست لیورپول شد، از سال ۱۹۸۶ به بعد نتوانسته ۲ مرتبه متوالی در آنفیلد همشهری‌اش را شکست دهد.

۲) محمد صلاح فرصت دارد تا به یک رکورد ۹۶ ساله برسد. او در دیدار رفت دبل کرده و می‌خواهد اولین بازیکن بعد از دیک فورشاو باشد که دروازه اورتون را در دیدارهای رفت و برگشت ۲ مرتبه یا بیشتر باز می‌کند. فورشاو در فصل ۱۹۲۶-۱۹۲۵ در خانه ۳ مرتبه و خارج‌ازخانه ۲ مرتبه دروازه تافی‌ها را باز کرد.

مصدومان و محرومان

روبرتو فیرمینو تنها مصدوم لیورپول است که به دربی مرسی‌ساید نخواهد رسید. دومینیک کالورت لوین، تام دیویس، اندروس تاونزند و ناتان پترسون مصدومان اورتون هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، کیتا، صلاح، دیاس و ژوتا

اورتون: پیکفورد، کولمن، مینا، کین، گادفری، میکولنکو، گوردون، آلان، دلف، ایووبی و ریچارلیسون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها