|

حمایت برانکو از یک ستاره پرسپولیسی!

سرمربی تیم ملی عمان از نیمکت نشینی صادق محرمی در دینامو ابراز تعجب کرد و از عمان به عنوان مقصد خوبی برای هواداران جام جهانی یاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

برانکو ایوانکویچ جزو کادر فنی میروسلاو بلاژویچ بود که در سال ۱۹۹۸ مدال برنز جهان را به دست آورد و سپس اولین مربی کروات شد که یک تیم ملی خارجی را به جام جهانی برد. او این کار را با تیم ملی فوتبال ایران انجام داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا؛ او در ابتدا درباره شرایط مربیان کروات در فوتبال جهان گفت: زلاتکو دالیچ و دراگان اسکوچیچ دو مربی کروات هستند که در جام جهانی حضور دارند و این نشان می دهد که مربیان این منطقه چقدر خوب هستند. متأسفانه ما به اندازه اسپانیایی‌ها بازاریابی خوبی نداریم. من هر جا می روم می‌گویم که مربیان کروات بهترین هستند و این از نتایج مشخص است زیرا حتی با باشگاه های کوچک قهرمانی کسب می کنند. این را می توان در نتایج کرواسی نیز مشاهده کرد که نایب قهرمان جام جهانی شد در حالی که پایه ما فوق العاده کوچک و متوسط ​​است. 

ایوانکوویچ حدود ۳۰ سال است که مربی سطح بالایی بوده و از ژانویه ۲۰۲۰ روی نیمکت تیم ملی عمان می نشیند. در مسابقات مقدماتی که اخیراً به پایان رسید، تیم او یک امتیاز کمتر از استرالیا کسب کرد که سوم شد. در واقع عمان هر دو دیدار برابر عربستان را یک بر صفر باخت که در هر دو دیدار نمایش پایاپایی با عربستان داشت و اگر در یک دیدار تساوی می گرفت با استرالیا هم امتیاز می‌شد.

برانکو گفت:‌ ما خیلی ناراحتیم. چون عمان قطعا تیم درجه یک فوتبال آسیایی نیست و ژاپن و چین را هم شکست دادیم و با استرالیا مساوی کردیم. ما تیم خوبی داشتیم و خوب بازی کردیم و تیمی را ایجاد کردیم که از آن هشت بازیکن به کشورهای عربی فروخته شدند و در باشگاه های خوب بازی خواهند کرد.

سرمربی سابق ایران و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که قبلا صادق محرمی را به سران دینامو توصیه کرد و اکنون بازیکن دیگری هست که برای بازی در تیمی دیگر توصیه کند؟ گفت:‌ محرمی بازیکن دائمی تیم ملی است که دراگان اسکوچیچ به جام جهانی برد و تیم‌شان نیز  شانس بالایی برای عبور از گروه دارد. محرمی نه تنها در آن تیم ملی حضور دارد، بلکه در آن بسیار مهم است اما من تعجب می‌کنم که دینامو به او احترام نمی گذارد. البته هر یک از مربیان دیدگاه خود را دارند. او فوق العاده قدرتمند است، به خصوص برای سبکی که دینامو بازی می کند. بازیکنانی در عمان هستند که پتانسیل فوتبال اروپا را دارند. البته نه برای بهترین لیگ ها، بلکه مطمئناً تیم های متوسط در اروپا. ما یک دروازه بان داریم، ابراهیم المخاینی ۲۴ ساله که پتانسیل فوق العاده ای دارد. همچنین امجد الحرثی نیز دیگر بازیکنی است که می تواند در اروپا بازی کند. 

او درباره اسکان هواداران جام جهانی در کشور عمان گفت: دوحه در حال حاضر گران است علاوه بر این من فکر می کنم ظرفیت در دوحه در حال حاضر پر شده است. توصیه من این است که از عمان به دوحه سفر کنید نه از دبی، زیرا دبی هم گران خواهد بود. هواداران می توانند در عمان اسکان داشته باشند. عمان کشوری فوق العاده است و مردم آن مهربان و مهمان نواز هستند. البته عمان هم ارزان نیست اما قیمت ها بسیار قابل‌قبول‌تر از قطر و امارات است. همچنین به غیر از بخش فوتبال، از نظر گردشگری نیز در عمان چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. از طبیعت گرفته تا هنر. عمان امن ترین کشور خاورمیانه  یا شاید در دنیا باشد. هیچ جنایتی در عمان وجود ندارد و مردم صلح طلب و بردبار هستند.

ایوانکوویچ درباره اینکه مودریچ در جام جهانی ۳۷ ساله بود و باید به فکر جانشنیی در تیم ملی کرواسی برای این بازیکن باشیم نیز گفت: به سختی می توان کلماتی را برای توصیف و ستایش او پیدا کرد. چون باور کردنی نیست که او در آن سن بازیکن مهمی برای کرواسی و به خصوص رئال باشد. برای همه مشخص است که هر دو تیم با او و بدون او یکسان نیستند. بدون او رئال ۳۰ درصد ضعیف‌تر است و هیچ راه حل خلاقانه ای وجود ندارد. چون چنین بازی‌سازهایی در دنیا بسیار بسیار کم هستند. او در بازی و در نتیجه تفاوت ایجاد می کند. البته تیم ملی ما هم به او و بازی‌اش وابسته است. سوال اینجاست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی خواهد افتاد. خوشبختانه فکر می کنم بتوانیم نبود لوکا را جبران کنیم زیرا بازیکنی داریم که خصوصیات بسیار مشابهی دارد. البته هنوز در آن سطح نیست. ما لوکا ایوانوشک را هم داریم و اینها همگی هافبک های مدرنی هستند که می توانند با بازی خود جایگزین لوکا مودریچ شوند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها