|

پیشکسوت استقلال: به نفع فدراسیون نیست با استقلال در بیفتد!

حسن روشن پیشکسوت استقلال می گوید آبی ها در آستانه قهرمانی است و می خواهند اذیتش کنند!

لینک کوتاه کپی شد

کمتر از ۱۰ روز به شروع مجدد بازی‌ها برای استقلال باقی مانده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی؛ استقلال در روزهای تعطیلی لیگ خودش را برای بازی با سپاهان آماده می‌کند، اما حریف اصفهانی استقلال این روزها درگیر بازی‌های آسیایی است و برخلاف استقلال که استراحت می‌کند، سپاهان در کوران مسابقات قرار دارد.

به همین دلیل عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که سپاهان با خستگی به مصاف استقلال می‌آید، اما تعدادی دیگر بر این باور هستند که سپاهان در این مدت در شرایط مسابقه بوده است و همین نکته این تیم را در آمادگی کامل نگه داشته است اما استقلال از این حیث محروم بوده و این امکان وجود دارد که سپاهان بتواند تیم استقلال را تحت فشار قرار دهد، خلاصه اینکه این روزها گمانه‌زنی و برداشت‌های متفاوتی در خصوص بازی استقلال و سپاهان وجود دارد، اما آنچه مسلم است اینکه استقلال خیلی بیشتر از تیم سپاهان به این پیروزی نیاز دارد و برای قهرمانی در لیگ برتر باید حتماً پیروز میدان شود چرا که شش امتیازی که بیشتر از پرسپولیس در جدول مسابقات دارد حاشیه امنیتی برای این تیم نخواهد بود و باید در شش بازی باقیمانده فقط به برد فکر کند. در خصوص مسائلی که مطرح شد با حسن روشن پیشکسوت استقلال هم‌صحبت شدیم.

استقلال بازی با سپاهان را در پیش دارد اما در دورانی که استقلال به خاطر تعطیلی لیگ بازی نداشت، تیم سپاهان در بازی‌های آسیایی حضور داشت، نظر شما در این خصوص چیست؟

تعطیلی لیگ به نفع بالای جدولی‌ها نیست. در حالی که برای تیم‌های پایین جدولی خوب است تا آنها بتوانند شرایط بهتری پیدا کرده و با نیروی بیشتر وارد لیگ شوند. به نظر من این تعطیلات به ضرر استقلال شد.

یعنی بعد از این تعطیلات استقلال افت می‌کند؟

منظور من افت نبود. من شرایط بالای جدولی‌ها و پایین جدولی‌ها را مقایسه کردم. تیمی که به بردن عادت دارد وقتی یکدفعه لیگ تعطیل می‌شود دچار مشکل می‌شود، اما پایین جدولی‌ها که می‌بازند فرصت نفس کشیدن پیدا می‌کنند تا خودشان را آماده کنند.

نظرتان در خصوص سپاهان و حضورش در بازی‌های آسیایی چیست؟ عده‌ای می‌گویند این تیم از بازی‌های آسیایی خسته می‌آید و این نکته به نفع استقلال است، اما تعدادی هم می‌گویند این تیم در شرایط بازی بوده و از این لحاظ نسبت به استقلال برتری دارد.

من اعتقاد دارم که هر دو احتمال در این زمینه وجود دارد. یعنی سپاهان هم خسته است و هم آماده. اما سپاهان تیمی است که با برنامه‌ریزی می‌آید و استقلال باید حواسش به این تیم باشد.

پس معتقدید سپاهان تیم خطرناکی است؟

سپاهان تیم قوی‌ای است اما یکنواخت نیست و حرکت سینوسی در لیگ داشته است و به نوعی می‌توان گفت قابل پیش‌بینی نیست.

یکی از مشکلاتی که طی این چند وقت اخیر ذهن هواداران را به خود مشغول کرده، اختلاف کمیته داوران و مجیدی است. به نظر شما این اختلاف به ضرر استقلال تمام می‌شود.

با شرایطی که فدراسیون این روزها دارد، به نفع آنها و کمیته داوران نیست که با استقلال در بیفتند. تیم‌های بزرگ هواداران زیادی دارند و این نکته به ضرر فدراسیونی‌ها می‌شود. بعید می‌دانم فدراسیون در این شرایط اختلافش را با استقلال ادامه دهد.

فرهاد در فصل جاری با افراد مختلفی در این فوتبال در افتاد و بی‌محابا با همه صحبت می‌کند. نظرتان در خصوص این رفتارهای مجیدی چیست؟

من به مجیدی توصیه می‌کنم به خاطر هواداران استقلال عصبانی نشود. فرهاد چه در ناراحتی و چه در خوشحالی باید رفتار خودش را کنترل کند تا استقلال دچار مشکل نشود. خیلی‌ها در این شرایط دوست دارند تیم استقلال را اذیت کنند و مجیدی نباید آتو دست آنها بدهد.

منظورتان کمیته داوران است؟

نه اشتباه نکنید منظورم کمیته داوران نیست. من روی صحبتم با اهالی فوتبال است. چون استقلال در آستانه قهرمانی است خیلی‌ها دوست دارند این تیم را اذیت کنند. فرهاد باید مراقب باشد در این روزهای حساس لیگ، محروم نشود. محرومیت او می‌تواند به ضرر استقلال تمام شود. مشکل مجیدی در این روزها تنهایی است. من از اول هم گفتم فرهاد دور و اطرافش خالی است. البته بیژن طاهری به عنوان سرپرست تیم خیلی به استقلال کمک می‌کند. طاهری هم فرد سالمی است و هم بلد است حاشیه‌ها را از استقلال دور کند.

به نظر می‌رسد که شما در این مدت ساکت هستید و حرف‌های مثبتی در خصوص استقلال می‌زنید؛ این نوع برخورد شما به این معنا است که از عملکرد فرهاد راضی هستید؟

به نکته خوبی اشاره کردید. استقلال در آستانه قهرمانی است. در چنین شرایطی باید آرام بود و به استقلال کمک کرد چون اگر تیم قهرمان شود دل هواداران شاد می‌شود. چه چیز از این بهتر که دل هواداران استقلال بعد از سال‌ها شاد شود. وگرنه همیشه حرف برای گفتن هست. کاستی‌ها را وقتی می‌گوییم که استقلال قهرمان شده باشد. هواداران استقلال هم خوب می‌فهمند و همیشه به من می‌گویند که چرا استقلال این‌قدر بد بازی می‌کند.

شما در جواب چه می‌گویید؟

می‌گویم خوب بود اگر خوب بازی می‌کرد و می‌باخت؟ بهتر است بد بازی کند اما ببرد.

اگر استقلال قهرمان شد باید مجیدی بماند؟

صد درصد. در صورت قهرمانی باید مجیدی بماند اما اگر قهرمان نشد باید آن‌وقت برای او تصمیم بگیرند. نظر هواداران در این مورد خیلی مهم است.

خیلی‌ها می‌گویند برای اینکه تصور کنیم استقلال قهرمان است، شش امتیاز اختلاف، حاشیه امنیت نیست!

حرف‌شان درست است. بیشتر از این امتیاز هم حاشیه امنیت خوبی نیست. باید استقلالی‌ها فکر کنند تیم دوم جدول هستند یا هم‌ امتیاز با پرسپولیس هستند. در غیر این صورت احتمال اینکه صدر و قهرمانی را از دست بدهند خیلی زیاد است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها