|

سقوط سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران در رنکینگ کسب سهمیه به رتبه پنجم آسیا سقوط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شکست سنگین سپاهان در دور آخر مرحله گروهی و توقف فولاد برابر شباب الاهلی با پیروزی پاختاکور مقابل التعاون و صعود نسف قرشی به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛  این نتایج سبب گردید تا فوتبال ازبکستان امتیازات بیشتری را جمع کرده و بالاتر از ایران در رتبه چهارم آسیا قرار گرفته و در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ سهمیه ۳+۱ را از آن خود کند.

در صورت کسب نتیجه مطلوب توسط فولاد و شکست تیم ازبکستانی در دور یک هشتم نهایی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ یک بار دیگر سهمیه ۳+۱ را از آن خود خواهد کرد. برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید تا ۴ و ۵ بهمن صبوری به خرج داد.

باید این نکته را نیز متذکر شد که سهمیه ایران در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ تصویب شده و ایران دارای سهمیه ۳+۱ است.

تنها راه بازگشت دوباره فوتبال ایران به رتبه چهارم و کسب سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم، درخشش فولاد در ادامه مسابقات و حذف نسف قرشی از گردونه این رقابت‌ها است. خوزستانی‌ها باید در دور یک‌هشتم نهایی به مصاف الفیصلی عربستان بروند و نسف قرشی نیز با الشباب عربستان دیدار خواهد کرد.

در صورت کسب نتیجه مطلوب توسط فولاد و شکست تیم ازبکستانی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2024 – 2025 یک بار دیگر سهمیه 3+1 را از آن خود خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها