|

رکوردهایی که نساجی فاتح جام حذفی به جای گذاشت

قهرمانی نساجی، نخستین قهرمانی این تیم در این جام بود. نساجی با این قهرمانی، پانزدهمین تیمی شد که در این مسابقات به قهرمانی رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

سی و پنجمین دوره جام‌حذفی با قهرمانی نساجی به پایان رسید. این دوره یکی از متفاوت‌ترین ادوار جام‌حذفی محسوب می‌شود که با شگفتی‌های زیادی همراه بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، قهرمانی نساجی، نخستین قهرمانی این تیم در این جام بود. نساجی با این قهرمانی، پانزدهمین تیمی شد که در این مسابقات به قهرمانی رسیده است.

نساجی اولین مازندرانی قهرمان

نساجی نخستین تیم از استان مازندران است که به فینال جام‌حذفی رسیده است. پیش از این بهترین عملکرد نمایندگان مازندران در فصل 97- 1396به ثبت رسید که خونه به خونه بابل به فینال صعود کرده بود. در ادوار مختلف لیگ هم هیچ وقت تیمی از مازندران به قهرمانی نرسیده بود و این اولین جام یک تیم از این استان در سطح ایران است.

قبل از مازندران، ۶ استان دیگر قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده بودند. استان تهران با قهرمانی تیمهایی نظیر استقلال، پرسپولیس، سایپا، نفت، بهمن و صبا با ۱۷ قهرمانی رکورددار بیشترین قهرمانی در جام‌حذفی است. پس از تهران استان اصفهان قرار دارد که با سپاهان و ذوب‌آهن ۸ بار به قهرمانی رسیده است. گیلان ۳ قهرمانی در جام‌حذفی دارد که هر ۳ قهرمانی با تیم پرافتخار ملوان بوده است. تراکتور هم ۲ بار استان آذربایجان شرقی را به قهرمانی رسانده است. فجرسپاسی و برق هم این تعداد قهرمانی را برای استان فارس به ارمغان آوردند. فولاد و شاهین اهواز ۲ قهرمان خوزستانی جام‌حذفی هستند.

چهره‌های پرافتخار جدید جام‌حذفی

هرچند که نساجی برای نخستین بار به قهرمانی جام‌حذفی دست یافت ولی بازیکنان و مربی این تیم با قهرمانی در این مسابقات غریبه نبودند. نساجی با سرمربیگری ساکت الهامی به قهرمانی رسید. این مربی ۲ فصل پیش با تراکتور فاتح جام‌حذفی شده بود و حالا با ۲ قهرمانی تنها علی دایی، بهمن صالح‌نیا و علی پروین را بالاتر از خود می‌بیند.

علیرضا حقیقی و اکبر صادقی با قهرمانی در جام‌حذفی تبدیل به یکی از چهره‌های پرافتخار مسابقات شدند. حقیقی پیش از این ۲ بار با پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود و اکبر صادقی هم ۲ مرتبه با ذوب‌آهن و نفت تهران فاتح جام شده بود. پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام‌حذفی جلال اکبری است که ۵ بار فاتح این مسابقات شده و حالا حقیقی و صادقی تنها ۲ قهرمانی با این بازیکن فاصله دارند.

صابر حردانی فصل گذشته با فولاد و مسعود شجاعی ۲ دوره قبل با تراکتور به قهرمانی جام‌حذفی رسیده بودند و حالا تعداد قهرمانی این بازیکنان به عدد ۲ رسید. ایوب کلانتری و علیرضا حقیقی بازیکنانی هستند که در لیگ هم به قهرمانی رسیدند و با این قهرمانی ویترین افتخاراتشان شلوغ‌تر از قبل شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها