|

تکنیکی‌ ترین بازیکنان لیگ برتر؛ همیشه پای یک پرسپولیسی در میان است!

وحید امیری، سعید صادقی و مسعود شجاعی تکنیکی‌ترین بازیکنان فصل محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

صحنه‌ای به غیر از گل در فوتبال معمولا کمتر پیش می‌آید که همه تماشاگران را به وجد بیاورد. از معدود صحنه‌هایی که می‌تواند به اندازه یک گل، موجب تشویق بازیکن شود، تکنیک بالا و عبور یک مقابل یک است. صحنه‌هایی مانند لایی انداختن به مدافع یا دریبل‌هایی که بازیکن حریف را از جریان مسابقه خارج کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ در سطح دنیا هم همیشه بازیکنانی مانند رونالدینیو، نیمار و سایر تکنیکی‌های برزیلی، با دریبل‌های دیوانه‌وار، سکوها را تا مرز انفجار پیش می‌برند. در فوتبال ایران هم امثال علی کریمی، به‌خاطر دریبل‌های ویران‌کننده، همیشه محبوب‌تر از بقیه بودند. در یکی دو سال گذشته، این مسئولیت به عهده مهدی قایدی، ستاره تکنیکی بوشهری استقلال بود. با جدایی قایدی که فصل گذشته بیشترین دریبل موفق را بین بازیکنان لیگ برتر داشت، این عنوان به ستاره ملی‌پوش پرسپولیس رسید.

در این فصل هیچ بازیکنی به اندازه وحید امیری با دریبل، بازیکن مقابلش را از پیش‌رو برنداشته است. 33 دریبل موفق برای امیری در «متریکا» ثبت شده است. بالاترین میانگین دریبل موفق در هر بازی را هم امید عالیشاه دارد که به دلیل حضور کم در مسابقات این فصل، در مجموع به اندازه بقیه دریبل نداشته است.

تکنیکی‌ترین استقلالی کیست؟

امیرحسین حسین‌زاده، ستاره این فصل استقلال هم جور جای خالی قایدی را می‌کشد و تکنیکی‌ترین بازیکن فصل تیمش است. حسین‌زاده در این فصل 22 دریبل موفق داشته، یعنی فقط یکی کمتر از مهدی ترابی و سجاد شهباززاده. حضور شهباززاده هم در این لیست، غافلگیرکننده است. در سپاهانی که با متوسط 6.0 دریبل در هر بازی، تکنیکی‌ترین تیم فصل است، سجاد شهباززاده بالاترین متوسط دریبل را دارد. امید نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر، دو دفاع کناری سپاهان هم در پست خودشان، تکنیکی‌ترین بازیکنان فصل هستند. 

در سمت راست و چپ خط دفاعی، رقابت برای کسب عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن پست، خیلی جذاب دنبال می‌شود. علاوه بر نورافکن که 21 دریبل موفق داشته، میلاد زکی‌پور، بازیکن سابق استقلال هم در این فصل 18 مرتبه از سد بازیکن مقابلش عبور کرد. پوریا آریاکیا دفاع چپ آلومینیوم هم فقط یک دریبل کمتر از زکی‌پور زده و شاید در این 6 هفته پایانی فصل، این عنوان را کسب کند. در سمت راست هم مجتبی نجاریان و فرشاد محمدی‌مهر در تعقیب اسماعیلی‌فر هستند.

آشنایی با تکنیکی‌ترین دروازه‌بان

تکنیکی‌ترین بازیکنان فصل، در خط هافبک جمع شدند. بعد از وحید امیری که 33 دریبل موفق زده، سعید صادقی، ستاره گل‌گهر حضور دارد که 27 مرتبه موفق به دریبل بازیکنان حریفش شده است. مسعود شجاعی، ستاره این فصل نساجی هم با 25 دریبل موفق، سومین بازیکن تکینیکی فصل است. سامان نریمان‌جهان، با 19 دریبل موفق، تکنیکی‌ترین بازیکن این فصل تراکتور است.

در بین دروازه‌بان‌ها هم میلاد فراهانی سابقه 2 دریبل موفق را در این فصل دارد. نمایشی پرریسکی که یک بار کار دستش داد و گل هم خورد. در این فصل فراهانی از ستاره‌هایی چون رودی ژستد، محمد عباس‌زاده، آرمان رمضانی و ... بیشتر دریبل زده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها