|

اسدی: از پرسپولیس پیشنهاد تمدید قرارداد ندارم!

رضا اسدی می گوید هنوز قراردادی با تیمی از لیگ تایلند نبسته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ صحبت های رضا اسدی را می خوانید:

راضی شدن شما برای انجام مصاحبه، خودش یک پروسه طولانی است. چرا اینقدر از رسانه‌ها فراری هستی و کم مصاحبه می‌کنی؟

نمی‌دانم چرا ولی خیلی اهل مصاحبه نیستم. نه اینکه الان اینطوری شده باشم، بلکه از سال‌های قبل به همین شکل بوده و من در تیم‌های قبلی ام هم خیلی کم مصاحبه می‌کردم. همیشه دوست داشتم از حاشیه دور باشم و فقط روی فوتبالم تمرکز کنم. شاید همیشه این احساس را داشتم که اگر زیاد در رسانه‌ها باشم، تمرکزم را از دست می‌دهم و نمی‌توانم همه توانم را در فوتبال بگذارم. شاید هم این فکر اشتباه باشد ولی من دور بودن از رسانه را انتخاب کردم. ضمن اینکه خیلی وقت‌ها آدم چیزی برای گفتن ندارد و یا بهتر است که سکوت کند و در زمین بازی حرف‌هایش را بزند. با این حال همیشه احترام زیادی برای خبرنگاران و اهالی رسانه قائل بودم و هستم. فکر می‌کنم تو که سال‌هاست من را می‌شناسی بتوانی صحبت‌هایم را تایید کنی.

بله و دقیقا چون تو را کاملا می‌شناسم، گفتم راضی کردنت کار سختی است.

(می‌خندد) تو که بالاخره کار خودت را کردی. به هر حال در خدمتم.

می‌خواهم از همان ابتدای پیوستنت به پرسپولیس  شروع کنم. آمدنت به پرسپولیس حواشی زیادی را به همراه داشت. به نظرت دلیل ایجاد این حاشیه‌ها چه بود؟

واقعا خودم هم نمی‌دانم. از نظر من که مشکلی وجود نداشت. در آن زمان من اصلا ایران نبودم ولی حرف و حدیث هم راجع به من زیاد بود. به محض اینکه به ایران آمدم به باشگاه رفتم و قراردادم را امضا کردم. البته خیلی از کارها را مدیربرنامه‌های من از قبل انجام داد ولی باور کنید  مذاکره نهایی من با باشگاه پرسپولیس طول نکشید و خیلی زود به توافق رسیدیم و قرارداد را  امضا کردیم.

اگر اشتباه نکنم استقلال و سپاهان هم همزمان با پرسپولیس به تو پیشنهاد دادند. چه شد پرسپولیس را انتخاب کردی؟

بله به غیر از استقلال و سپاهان از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم. آمدنم به پرسپولیس چند دلیل داشت. بعد از اینکه پیشنهاد پرسپولیس رسید، هم خودم فکر کردم و هم با مشورتی که انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که پرسپولیس گزینه بهتری است و می‌توانم در این تیم پیشرفت کنم. خودم هم علاقه ام به پرسپولیس نسبت به سایر گزینه‌ها بیشتر بود، ضمن اینکه خانواده من همگی پرسپولیسی هستند و طبیعتا آن‌ها خیلی خوشحال بودند که من با پرسپولیس قرارداد امضا کردم. ضمن اینکه من در این چند فصل چند بار از استقلال پیشنهاد داشتم، حتی پولی که استقلال به من می‌داد به مراتب بیشتر از پرسپولیس بود ولی دلی دوست داشتم پرسپولیسی شوم. در واقع اگر دنبال پول بودم به استقلال یا سپاهان می‌رفتم.

اگر به عقب برگردیم، دوباره پرسپولیس را انتخاب می‌کنی؟

بله چرا که نه. اصلا چرا نباید این تیم را انتخاب کنم. پرسپولیس تیم بزرگی است، هواداران زیادی دارد و طبیعتا خیلی از بازیکنان آرزو دارند که در این تیم بازی کنند و پیراهن پرسپولیس را بر تن کنند. من هم اصلا پشیمان نیستم و از اینکه عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس هستم، خوشحالم.

شروع تو در پرسپولیس خیلی خوب بود ولی بعد از چند هفته نیمکت نشین شدی. به نظرت دلیلش چه بود؟

بله خب من انگیزه زیادی از روز اول برای بازی در پرسپولیس داشتم و خداراشکر شروع کارم در پرسپولیس عالی بود و در بازی اول مقابل استقلال تاجیکستان موفق شدم، پاس گل بدهم. در دیدار مقابل الهلال کل تیم خوب نبودند و یک شکست تلخ برای ما ثبت شد که اصلا نمی‌خواهم در مورد دلایل آن شکسست حرف بزنم. وقتی وارد لیگ شدیم هم در همان هفته اول مقابل فولاد، گل زدم و شرایط عالی بود. بعد از آن هم چند بازی فیکس بودم ولی سپس نیمکت نشین شدم و کمتر به من فرصت بازی می‌رسید. این مسائل در فوتبال عادی است و نظر سرمربی تیم بود که در آن مقطع من کمتر بازی کنم. مشکلی نبود و من هم هیچوقت نه حرفی زدم و نه اعتراضی کردم. اصلا در فوتبال حرفه ای اعتراض به این مسائل جایی ندارد. من وظفیفه داشتم که خوب تمرین کنم و آماده بازی کردن باشم. بازی کردن یا نکردن چیزی است که سرمربی و سایر اعضای کادرفنی باید تصمیم بگیرند. در آن مقطع هم سرمربی تیم تصمیم گرفت من بازی‌ها را از روی نیمکت شروع کنم و من هم وظیفه داشتم که احترام بگذارم.

در همان مقطع شایعه شد که تو با یحیی گل محمدی دچار مشکل شدی و این موضوع دلیل اصلی نیمکت نشینی‌های تو بود. خودت این موضوع را تایید می‌کنی؟

معلوم است که تایید نمی‌کنم. هرکسی در تیم وظیفه ای دارد و من هم وظیفه داشتم تمرین کنم و هر وقت کادرفنی صلاح دانست، برای پرسپولیس بازی کنم. من هیچ وقت با یحیی گل محمدی اختلاف نداشتم و الان هم ندارم. آقا یحیی بزرگ من است و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. ارتباط من و یحیی گل محمدی در کمال احترام است و مشکلی با او ندارم.

بعضی از هواداران پرسپولیس هم در همان مقطع خیلی از تو انتقاد می‌کردند، در این خصوص چه صحبتی داری؟

هواداران پرسپولیس عزیز دل من هستند و خیلی دوستشان دارم. شاید یک عده از من خوششان نیاید و این طبیعی است ولی من همواره به آن‌ها احترام گذاشتم و می‌گذارم. می‌دانم آن‌ها عاشق تیمشان هستند و با پرسپولیس زندگی می‌کنند. به هرحال این اتفاقات رخ می‌دهد و متاسفانه در فضای مجازی فحاشی زیاد است ولی متاسفانه کاری نمی‌شود کرد. هواداران واقعی پرسپولیس همیشه حامی‌تیم و بازیکنان بودند و همواره به من محبت کردند. حالا این وسط عده ای هم شاید از من خوششان نیاید و می‌آیند در فضای مجازی فحاشی می‌کنند. سعی کردم به حواشی در کل بی توجه باشم و همه تمرکزم را روی تیم و فوتبالم بگذارم.

بعد از بازی با فولاد در دور برگشت اتفاق عجیبی افتاد و تو بعد از چند دقیقه بازی روی زمین افتادی و بعد از بازی هم یک استوری جنجالی منتشر کردی. 

من قبل از بازی با فولاد به دلیل سرماخوردگی چند روز نتوانستم خوب تمرین کنم. وقتی در آن دیدار به زمین رفتم چند دقیقه به پایان بازی مانده بود. من هم یک استارت بلند و طولانی در آن صحنه زدم و بعد از سوت پایان هم روی زمین دراز کشیدم و بعد از چند لحظه بلند شدم و به رختکن رفتم. نمی‌دانم چرا عده ای ناراحت شدند و یا به من توهین کردند. کار غیرعادی نکردم که عده ای به من فحاشی کردند. نمی‌دانم آن‌هایی که من فحش دادند اصلا طرفدار پرسپولیس بودند یا خیر. در مورد آن استوری هم باید بگویم که بعد از آن فحاشی‌هایی که به من شد خب حق بدهید که ناراحت شده باشم. تیم برده و به جای اینکه همه خوشحال باشند، عده ای با فحاشی شیرینی پیروزی تلخ کردند. باز هم می‌گویم اصلا فکر می‌کنم خیلی از آن‌هایی که فحاشی کردند، پرسپولیسی نبودند و شاید هدفشان ایجاد حاشیه برای من و پرسپولیس بود. هرچه که بود آن قضیه تمام شد و الان هم مشکلی نیست. ببینید، من اگر در یک بازی بد باشم و یا حتی پاس اشتباه بدهم، اولین کسانی  که من را بازخواست می‌کنند، پدرم، برادرم و کلا خانواده ام هستند. می‌خواهم بگویم که حتی کوچکترین کاری که من انجام می‌دهم، زیر ذره بین است و واقعا باید به خانواده ام توضیح بدهم.

بعد از گلزنی به آلومینیوم هم هیس نشان دادی. در این رابطه چه صحبتی داری؟

هرگز به هواداران پرسپولیس هیس نشان ندادم. منظورم به یک عده دیگر بودند که نمی‌خواهم خیلی موضوع را باز کنم.

بعضی‌ها معتقد بودند پوشیدن شماره ۸ پرسپولیس فشار مضاعفی روی تو ایجاد کرد. خودت این موضوع را قبول داری؟

نه به نظرم این مسائل برای من مشکلی ایجاد نکرد. این چیزها جزو همان مسائلی است که عده ای عنوان کردند و می‌خواستند برای من حاشیه درست کنند.

قبل از اینکه شماره ۸ را بر تن کنی، از علی کریمی‌رخصت گرفتی ؟

بله من همواره علاقه زیادی به علی کریمی‌داشتم. علی آقا اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است و وظیفه داشتم که قبل از پوشیدن پیراهن شماره ۸ از ایشان رخصت بگیرم.

با علی دایی هم رابطه خیلی خوبی داری و سال‌ها شاگردش بودی.

بله علی دایی که عشق است. اسطوره بی بدیل فوتبال ایران که من خیلی در زندگی ام به علی آقا مدیون هستم. در اوج جوانی علی دایی به من اعتماد کرد و فیکس بازی می‌داد. علی آقا باعث شد تا من شناخته شده شوم و همیشه مدیون ایشان هستم.

یک خبری هم منتشر شد که علی دایی هزینه عمل جراحی انگشت پای تو را داد. در این مورد هم صحبت کن...

بله علی آقا همیشه به من لطف داشتند و وقتی مصدوم شدم، هزینه عمل جراحی من را داد. باز هم می‌گویم علی دایی نظیر ندارد و اصلا نیازی نیست که من از او تعریف کنم. هرجا علی آقا را ببینم به ایشان تعظیم می‌کنم و همواره قدردان زحمات علی دایی هستم.

بعد از ۵ سال قهرمانی، در این فصل پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد. ۶ دیدار باقی مانده را چطور می‌بینی؟

خب امسال کمی‌شرایط سخت بود، ضمن اینکه در چند بازی به شدت از اشتباهات داوری ضربه خوردیم. در بعضی از بازی‌ها بدشانس بودیم و در چند دیدار هم خودمان اشتباه کردیم. این عوامل باعث شد تا کمی‌از کورس عقب بمانیم. با این حال هنوز ۱۸ امتیاز تا پایان فصل باقی مانده و ما نه تنها برای قهرمانی نا امید نیستیم، بلکه برای تک تک این امتیازات می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم تا ششمین قهرمانی را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان بیاوریم. ما ۶ فینال را پیش رو داریم و قطعا در همه بازی‌ها برای برد به میدان می‌رویم. امیدوارم اتفاقات خوبی در این ۶ دیدار رقم بخورد و حوادث فوتبالی هم طوری اتفاق بیفتد که به نفع پرسپولیس باشد و بتوانیم در پایان فصل قهرمان شویم.

در مورد حذف از جام حذفی هم صحبت کن. شاید بهترین فرصت برای کسب جام در این فصل بود ولی مقابل آلومینیوم شکست خوردید.

ما بازی مقابل آلومینیوم را خیلی خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. حتی در پایان نیمه هم برنده به رختکن رفتیم. متاسفانه در نیمه دوم آن بازی خوب نبودیم و چند اشتباه باعث شد تا شکست بخوریم. شرمنده هوادارانی شدیم که به ورزشگاه آمده بودند و امیدوارم بتوانیم در لیگ اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

ماجرای پیشنهاد و توافقت با بویرام تایلند چیست؟

این تیم تایلندی برای چندمین بار است که به من پیشنهاد می‌دهد. اولین بار هم زمانیکه در تراکتور بودم، پیشنهاد دادند که از نظر مالی بالاتر از پیشنهاد فعلی شان بود. واقعیت این است که پیشنهاد آمده و صحبت‌های اولیه انجام شده ولی من از آن‌ها خواستم که تا چند روز آینده جواب نهایی را به آن‌ها بدهم. البته این را هم بگویم چند پیشنهاد دیگر خارجی هم برای من آمده ولی هنوز تصمیم نهایی را نگرفتم. ضمن اینکه پیشنهاد بویرام از بقیه جدی تر است.

یعنی جدایی‌ات از پرسپولیس حتمی‌است؟

خب واقعیت این است که قرارداد من با پرسپولیس یک ساله است و بعد از پایان بازی‌های لیگ برتر تمام می‌شود. تا این لحظه هیچ کس به من پیشنهاد تمدید قرارداد نداده و از طرف باشگاه پرسپولیس صحبتی با من انجام نشده است. همانطور که گفتم هنوز هیچ قراردادی با تیمی‌نبستم، در صورتی که طبق قانون می‌توانم چنین کاری را انجام دهم. فعلا باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی پیش خواهد آمد.

یعنی اگر پرسپولیس به تو پیشنهاد تمدید قرارداد دهد، می‌مانی؟

خب وقتی هنوز پیشنهادی نیامده من نمی‌توانم صحبتی انجام دهم. اجازه بدهید بعدا در این خصوص صحبت کنم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها