|

ترکیب احتمالی رئال مادرید و منچسترسیتی چهارشنبه 14 اردیبهشت

در دومین شب دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی و رئال‌مادرید در ورزشگاه برنابئو به دیدار هم خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

دومین فینالیست فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا امشب در مادرید مشخص خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ از ساعت ۲۳:۳۰ در نبردی فوق‌العاده حساس رئال‌مادرید میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

رئال‌مادرید؛ شب بزرگ؟

این روزها هواداران رئال‌مادرید روی ابرها هستند؛ تیم‌شان در لالیگا قهرمانی‌اش را مسجل کرد و شانس دبل کردن و بردن دومین جام معتبر را با کارلو آنچلوتی دارند. با وجود شکست ۴-۳ در بازی رفت، فرصت جبران هست. وقتی کریم بنزما در بازی رفت سومین گل را برای تیمش زد با وجود این که هنوز باخته بودند می‌دانست این گل چه ارزشی دارد و شادی پس از گلش گویای این طرز فکر هم بود. حالا با روحیه‌ای که رئالی‌ها دارند بعید نیست شب بزرگ دیگری را در مادرید ببینیم.

منچسترسیتی؛ شانس مجدد برای پپ

بازی رفت را منچسترسیتی در خانه از رئال‌مادرید برد، ولی عملکرد متزلزل دفاعی‌شان و دریافت ۳ گل پپ گواردیولا را نگران کرده است. گواردیولا دوست دارد مثل فصل قبل شانس قهرمانی را داشته باشد و نمی‌خواهد با سهل‌انگاری این فرصت را از دست بدهند. سیتیزن‌ها هم کمتر از رقیب آماده نیستند و شاید در مادرید روی ضدحملات بتوانند تیم کارلتو را از پای دربیاورند. در بازی رفت فرصت‌های پرشماری را از دست دادند که باعث شد در بازی برگشت استرس بیشتری داشته باشند.

آخرین بازی

هفته قبل دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را منچسترسیتی ۴-۳ از رئال‌مادرید برد. دبروینه، ژسوس، فودن و سیلوا برای سیتی و بنزما (۲ مرتبه) و وینیسیوس برای رئال گل زدند.

آمار بازی

۷) با برد باز رفت، منچسترسیتی در تعداد پیروزی‌ها از رئال‌مادرید سبقت گرفت. سیتی ۳ برد دارد و رئال ۲ بازی را برده. ۲ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۱۶) رئال‌مادرید بیشترین سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را دارد. قهرمان ۱۳ دوره لیگ قهرمانان، ۱۶ مرتبه راهی فینال شده و در پی هفدهمین فینال است.

۱) منچسترسیتی فصل قبل برای اولین مرتبه فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شد، با این حال رؤیای قهرمانی‌شان را چلسی بر باد داد.

۴۷) در ۴۷ بازی قبلی با تیم‌های انگلیسی، رئال‌مادرید ۱۸ برد داشته، ۱۳ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را هم باخته است.

۲۴) منچسترسیتی هفته قبل به دهمین برد خودش مقابل تیمی اسپانیایی رسید. سیتی مقابل تیم‌های این کشور ۱۰ برد، ۵ تساوی و ۹ شکست در پرونده‌اش ثبت کرده.

۴) پس از ۴ بازی کلین‌شیت کردن در مرحله حذفی، منچسترسیتی در دیدار رفت این مرحله از رئال‌مادرید ۳ گل خورد.

۷) در ۷ دیدار  قبلی بین پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی، سرمربی اسپانیایی ۵ برد داشته و سرمربی ایتالیایی ۲ بازی را برده.

۷) کارلو آنچلوتی بیش از هر سرمربی دیگری در اروپا جام گرفته. این سرمربی ایتالیایی ۳ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده (مشترک با زیدان و پیزلی)، ۳ مرتبه سوپرجام اروپا را برده و یک مرتبه در جام اینترتوتو به قهرمانی رسیده است.

۱۴) کریم بنزما با ۲ گل بازی رفت مقابل سیتی از روبرت لواندوفسکی گذر کرد و به احتمال زیاد آقای‌گل این فصل خواهد بود. ستاره فعلی رئال‌مادرید و سابق لیون ۸۵ مرتبه در لیگ قهرمانان گل زده است.

مصدومان و محرومان

ادن آزار مصدوم همیشگی رئال‌مادرید است. داوید آلابا هم آسیب دید و کادر پزشکی رئال نتوانست او را به این نبرد حساس برساند. کایل واکر و جان استونز مصدومان منچسترسیتی هستند که البته شانس رسیدن به دیدار مادرید را دارند.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیائو، ناچو، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، والورده، وینیسیوس و بنزما

منچسترسیتی: ادرسون، کانسلو، دیاس، لاپورت، زینچنکو، رودری، دبروینه، سیلوا، محرز، فودن و ژسوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها