|

جادوی سیاه آفریقایی گریبان گیر پپ گواردیولا؟

حدود 4 سال پیش بود که با بالا گرفتن اختلافات میان گواردیولا و یحیی توره، این بازیکن بعد از 8 سال حضور در منچسترسیتی، از این باشگاه جدا شد.

لینک کوتاه کپی شد

حدود 4 سال پیش بود که با بالا گرفتن اختلافات میان گواردیولا و یحیی توره، این بازیکن بعد از 8 سال حضور در منچسترسیتی، از این باشگاه جدا شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ موضوعی که اعتراض شدید یحیی توره را به همراه داشت و حتی اتهام نژاد پرستی را به پپ وارد کرد. پیش از این هم زمانی که در بارسلونا بازی می‌کرد، مورد غضب این مربی قرار گرفته بود و همین عامل موجب جدایی این بازیکن از بارسلونا شد.

یحیی توره بعد از جدایی از منچسترسیتی در مصاحبه ای با فرانس فوتبال گفت: 

سعی می‌کردم او را درک کنم و دلیل کارهایش را متوجه شوم و حتی از برخی مربیان درباره نوع بازی ام سوال کردم. هنگامی که شرایط را به خوبی تحلیل کردم، متوجه شدم که هم در تمرینات و هم در بازی ها بهتر از بازیکن های جوانی هستم که به جای من بازی می‌کردند. موضوع در خصوص آمادگی جسمانی و شرایط فیزیکی نبود. نمی‌دانم چرا اما تصور می کنم که او حسود بود!

پپ من را برای یک رقابت انتخاب کرد. تصور می کنم که پپ احترامی برای من قائل نبود و از هر کاری برای بد جلوه دادن من و نابود کردن من در فصل گذشته دریغ نکرد. او با من بی رحمانه برخورد می‌کرد. اگر به دلیل رنگ پوستم است پس من اولین نفری نیستم که این گونه با او برخورد می‌کند. شاید با ما مردم آفریقا همیشه به طور یکسان نسبت به بقیه رفتار نمی‌شود. وقتی به مشکلات نگاه می‌کنید می‌بینید که او هر جایی که بوده اغلب با بازیکنان افریقایی برخورد داشته است. او بسیار باهوش است و اجازه نخواهد داد که این موضوع لو برود. او هرگز این موضوع (که از بازیکنان افریقایی خوشش نمی آید) را نمی‌پذیرد اما روزی که او تیمی که پنج افریقایی در آن است را به زمین بفرستد، قول می‌دهم که برای او یک کیک بفرستم!

اما شدت اوضاع زمانی وخیم شد که ایجنت روس تبار یحیی توره، یعنی دیمیتری سلوک، اظهارات عجیبی را بیان کرد و گواردیولا را مورد غضب جادوی سیاه آفریقایی دانست:

خداوند همه چیز را می‌بیند، به عنوان مردی که به عنوان اسطوره در باشگاه خود بازی می‌کرد و گواردیولا همواره در جهت نابودی وی تلاش می‌کرد. او مقابل تمام آفریقا ایستاد و آن ها را از وی بیزار کرد، این برای گواردیولا یک نفرین آفریقایی خواهد بود. زمان اثبات خواهد کرد که حرف من درست یا نه. این واقعیت که گواردیولا به دوران یحیی توره در این باشگاه پایان داده است، موضوع نادرستی است. روزی می‌رسد که بعد از ناکامی پپ در کسب عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ از این باشگاه اخراج خواهد شد و بومرنگ به این باشگاه در هر سمتی باز خواهد گشت. او از قدرت دشمن های آفریقایی خود مطلع نیست. بنفیکا بعد از نفرین بلا گوتمن، به نابودی محض دچار شد و امروز با نفرینی که نصیب گواردیولا شده است، وی هیچ وقت نمی‌تواند فاتح این عنوان شود. مادامی که گواردیولا در منچسترسیتی باشد، حسرت عنوان اروپایی این باشگاه پایان نمی‌پذیرد کما اینکه پول هنگفتی را خرج کنند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها