|

صحبت های تند نکونام در نشست خبری خطاب به سرمربی تیم ملی!

نکونام در نشست خبری پس از دیدار با گل گهر صحبت‌ های مهمی در مورد تیم ملی فوتبال ایران انجام داد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران کمتر از هفت ماه دیگر باید در جام جهانی 2022 به میدان برود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این تیم بعد از صعود بی حرف و حدیثی که رقم زد، اینک در انتظار برگزاری اردوهای خوب و بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ است تا خود را آماده رویارویی با حریفانش در گروه دوم جام جهانی بکند؛ جایی که آمریکا، انگلیس و یکی از سه تیم اسکاتلند، ولز یا اوکراین انتظارش را می‌کشند. در کنار این‌ها، جمع کردن بهترین‌های فوتبال ایران دور هم برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ، وظیفه خطیری است که روی دوش کادر فنی تیم ملی قرار دارد.

با توجه به برگزاری بازی‌ها در پاییز، لیگ‌های باشگاهی فصل آینده در میانه راه متوقف و بعد از برگزاری جام جهانی دوباره از سر گرفته خواهند شد. در چنین شرایطی، برخلاف ادوار گذشته، رقابت برای پوشیدن پیراهن 32 تیم حاضر در جام جهانی در اوایل و نه اواخر فصل باشگاهی صورت خواهد گرفت و همه بازیکنانی که تیم‌هایشان در قطر حضور خواهد داشت، از خیلی وقت پیش در تلاش هستند تا کیفیت فنی خود را به سطحی برسانند که مورد نظر سرمربی تیم ملی کشورشان است. آنها برای جلب نظر سرمربیان مورد نظر باید تا پاییز سال جاری همین کیفیت را حفظ کنند.

اعلام لیست نهایی تیم‌ها در چنین مقاطعی همواره با حواشی، اعتراضات و نقدهای گسترده‌ای همراه بوده است. این بار هم پیش بینی می‌شود که شرایط مشابهی را شاهد باشیم و دراگان اسکوچیچ قطعا کار سختی خواهد داشت. او که در این مدت به خاطر دعوت کردن/نکردن بعضی از چهره‌ها، توسط رسانه‌ها و اهالی فوتبال مورد نقد قرار گرفته، با حضور در ورزشگاه‌های مختلف و زیر نظر گرفتن بازی‌های لژیونرها به دنبال تدوین یک لیست کم نقص است که البته هر چه قدر هم کم نقص باشد باز نقدهایی به آن خواهد شد.

نکونام که رابطه خوبی با وحید هاشمیان، یکی از مربیان تیم ملی ایران دارد، انتخاب نهایی را حق سرمربی می‌داند ولی معتقد است که تیمش حداقل باید سه ملی‌پوش داشته باشد.

طی این چند ماه اخیر سرمربیان تیم‌های باشگاهی بارها به دعوت نشدن بازیکنان خودشان به تیم ملی اعتراض کرده‌اند. شدیدترین نوع  اعتراض را چند ماه پیش شاهد بودیم؛ جایی که فرهاد مجیدی خط دفاعی تیمش را بهترین در ایران دانسته و اسکو را بابت بازی ندادن و دعوت نکردن شاگردانش زیر بار انتقاد گرفت. شب گذشته و در جریان نشست خبری پس از بازی فولاد و گل گهر هم انتقادات مشابهی از جانب نکونام خطاب به اسکوچیچ مطرح شد. سرمربی جوان فولاد که برخلاف مجیدی سابقه بازی در جام جهانی با پیراهن تیم ملی را دارد با بیان این که " خیلی‌ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند ولی نیستند. خیلی‌ها هم لیاقتش را ندارند ولی هستند. " تاکید کرد تیمش حداقل باید سه نماینده در تیم ملی داشته باشد.

بخش دیگری از اظهارات نکونام، شباهت بسیاری با صحبت‌های چند ماه پیش مجیدی داشت. سرمربی فولاد شب گذشته در ادامه صحبت‌هایش از تیم ملی گفت: "چه کسی در این فوتبال بهتر از بازیکنان من است. هر کسی که بهتر است ببرند عیبی ندارد ولی حق به حق‌دار برسد. بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می‌کنند کیفیت بالایی دارند و چند بازیکن انگشت شمار در داخل هم کیفیت خوبی دارند اما بقیه بازیکنان فرقشان 10 درصد و فرقشان در فوتبال بازی کردن و نکردنشان است."

 

بهمن ماه سال گذشته بود که مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با هوادار علیه سرمربی تیم ملی موضع گرفته و گفت: "نمی‌دانم چه اتفاقی باید برای استقلال رخ بدهد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شوند. بهترین نتایج را در نیم‌فصل اول گرفته‌ایم هم از لحاظ خط حمله و خط دفاع بهترین بوده‌ایم. تمام ایران فهمیده‌اند که مشکل تیم ملی چیست چگونه آقای اسکوچیچ نفهمیده؟‌ آقای اسکوچیچ دفاع‌های من بهترین مدافعان ایران هستند. هر چه بگردید بهتر از آنها پیدا نمی‌کنید."

نکونام در چند جا تاکید کرد که نظر نهایی را سرمربی تیم ملی می‌دهد و اظهاراتش با وجود اینکه شباهت زیادی به صحبت‌های مجیدی داشت ولی به گونه‌ای گفته شد که خیلی جنجالی نباشند. جالب اینجاست که سرمربی آبی‌ها شب گذشته هم بعد از تساوی مقابل سپاهان این بار گلرهای خود را در حد تیم ملی دانسته و گفت: "اعتقاد شخصی من این است که آقایان حسینی و رضایی می‌توانند در تیم ملی ثابت بازی کنند و هر دوی آنها جزو گلرهای تیم ملی در جام جهانی باشند. رضایی گلر جوان و بسیار خوبی است. مطمئنا که با حمایت بهزاد غلامپور و خود آقای حسینی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد." البته انتقاد از دعوت نشدن بازیکنان به تیم ملی، تنها مختص مجیدی و نکونام نبوده و طی این چند وقت اخیر سرمربیان تیم‌های لیگ برتری نیز در لابلای صحبت‌هایشان گریزی به این موضوع داشته‌اند. باید دید در چنین شرایطی که بخش قابل توجهی از بازیکنان تیم ملی را لژیونرها تشکیل خواهند داد، لیگ برتر و تیم‌های موفق آن چند نماینده در  قطر 2022 خواهند داشت. این که هر مربی بازیکنان خود را بهترین بداند، چیز عجیبی نیست ولی باید دید این بهترین‌ها وقتی با بهترین‌های کل کشور در پست مورد نظر مقایسه می‌شوند، چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها