|

جنجالی تازه در مسیر جام جهانی 2022 قطر؛ صعود اکوادور با بازیکن جعلی!

تیم ملی شیلی در شکایتی به فیفا، خواستار حذف اکوادور از قطر 2022 به علت استفاده از بازیکنی با هویت جعلی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جنجال آفرینی تازه‌ای از سوی کشورهای آمریکای جنوبی در مسیر جام جهانی 2022 قطر بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال360؛ 6 ماه مانده به آغاز این رقابت‌ها، فدراسیون فوتبال شیلی از موضوع عجیبی در رابطه با تیم ملی فوتبال اکوادور به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت کرده است. براساس این شکایت در طول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی «بایرون کاستیو» بازیکن تیم ملی اکوادور با هویت جعلی در ترکیب این تیم به میدان رفته است.

«ادواردو کارلِسو» وکیل فدراسیون فوتبال شیلی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «مارکا» چاپ اسپانیا به توضیحاتی در این مورد پرداخت: «بایرون خاویر کاستیو سِگورا در تاریخ 25 جولای 1995 در ایالت توماکو کشور کلمبیا متولد شده  و بایرون داوید کاستیو سِگورا متولد 10 نوامبر 1998 که در لیست تیم ملی اکوادور قرار داشته اصلا وجود خارجی ندارد! این موضوع در طبقه‌بندی جعل اسناد قرار گرفته و حتی در کشور اکوادور نیز یک جرم آشکار به حساب می‌آید. در این رابطه شکایتی را تنظیم و به فیفا ارسال کرده‌ایم. ما با دقت تمام در مورد موضوع محل تولد بازیکن بایرون کاستیو تحقیق کرده‌ایم و به طور واضح به این نتیجه رسیدیم که او متولد کلمبیا است.»

وجود سوابق هویتی نادرست از سال 2012

«کارلِسو» در ادامه مصاحبه خود با مارکا به پیشینه مبهم این بازیکن اشاره کرد: «می‌توانیم تایید کنیم همه چیز از سال 2012 در ایالت گوایاس اکوادور و از باشگاهی به نام نورته‌آمِریکا آغاز شده است. نام بایرون کاستیو در سال 2012 در این باشگاه به ثبت رسید. این باشگاه توسط فدراسیون فوتبال اکوادور به عنوان منبع جعل اسناد و اعمال غیرقانونی در رابطه با هویت‌سازی برای بازیکنان فوتبال بر سر زبان‌ها افتاد و جریمه‌های سنگینی را تحمل کرد و حتی بسیاری از کارمندان این باشگاه توسط پلیس اکوادور دستگیر شدند.»

شیلی شانسی دارد؟

بایرون کاستیو در 8 دیدار مرحله گروهی مقدمانی جام جهانی در ترکیب تیم ملی اکوادور قرار گرفت که از این تعداد 2 بازی برابر شیلی بوده است. هرچند شیلی با 7 امتیاز کم‌تر نسبت به اکوادور با حضور در رده هفتم جدول رده‌بندی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد اما فدراسیون فوتبال این کشور معتقد است استفاده از بازیکنی با مدارک و هویت جعلی طبق قانون باید منجر به حذف مستقیم اکوادور از جام جهانی و جایگزینی شیلی با این تیم شود. فیفا هنوز به شکایت شیلی پاسخی نداده است.

فدراسیون فوتبال اکوادور پس از طرح این شکایت توسط همتای شیلیایی خود در یک بیانیه رسمی تمام این اتهامات را از پایه رد کرده و آن را جنگ روانی رقیب ناتوان خود در رسیدن به جام جهانی توصیف کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها