|

کره و ژاپن با برزیل, عربستان در اسپانیا؛ تیم ملی ما هیچ فقط نگاه!

شنیده می‌شود 2 تیم کانادا و نیوزیلند جزو رقبای تیم دراگان اسکوچیچ در خردادماه خواهند بود

لینک کوتاه کپی شد

تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی در پنجره نخست فیفا به مصاف تیم بزرگی چون برزیل می‌روند و عربستان هم در کشور اسپانیا اردو می‌زند اما تیم ملی فوتبال ایران شرایط مساعدی را سپری نمی‌کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، کمتر از 200 روز تا آغاز جام جهانی باقی‌مانده است. زمانی که به چشم بر هم زدنی تمام خواهد شد و 30 آبان‌ماه، تیم ملی فوتبال کشورمان رودرروی انگلیس قرار می‌گیرد. همانطور که مطلع هستید، 2 پنجره فیفا‌دی پیش روی تیم‌های حاضر در جام جهانی است تا بتوانند خودشان را مهیای حضور در بیست‌ودومین دوره رقابت‌ها کنند. پنجره اصلی در خردادماه است و دیگری از اواخر شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه دارد. پس از اینکه در روز دوازدهم فروردین‌ماه مشخص شد تیم‌های حاضر در این دوره در چه گروه‌هایی قرار گرفته‌اند، فدراسیون‌ها دست به کار شدند تا بتوانند دیدارهای تدارکاتی مناسبی را برای تیم‌های خود نهایی کنند و شرایطی را به وجود بیاورند تا بهترین حضور را در قطر داشته باشند و مقابل رقبای خود شگفت‌زده نشوند.

فدراسیون فوتبال ایران اما در همین اثنا و پس از گذشت حدود 40 روز از قرعه‌کشی، نتوانسته حریفی را برای دیدارهای دوستانه پیش رو مشخص کند. مسئولین فدراسیون، خاصه حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون از تیم‌های نامداری چون برزیل، آرژانتین و ... به عنوان حریف دوستانه یاد می‌کردند اما هیچکدام به حقیقت تبدیل نشد. رقبای هم‌قاره‌ای اما بیکار نبودند و با توجه به در دسترس نبودن تیم‌های اروپایی، برنامه جامعی را برای آماده‌سازی تیم‌هایشان تدارک دیده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

برنامه فوق‌العاده‌ سامورایی‌ها در پنجره نخست

تیم ملی فوتبال ژاپن در گروه پنجم رقابت‌های جام جهانی باید به مصاف تیم‌های آلمان، اسپانیا و برنده پلی‌آف نیوزیلند و کاستاریکا برود. سامورایی‌ها با علم به اینکه نمی‌توانند حریف اروپایی داشته باشند، از فرصت نهایت استفاده را کردند و به سراغ تیم‌های آمریکای‌جنوبی و آفریقایی رفتند. 

شاگردان «هاجیمه موریاسو» در قالب تورنمنت کرین کاپ ابتدا 12 خرداد به مصاف پاراگوئه می‌روند و چهار روز بعد از برزیل پذیرایی می‌کنند تا پیش از جام جهانی و مصاف با 2 تیم بزرگ گروه‌شان، تجربه دیداری بزرگ را داشته باشند. آبی‌پوشان در تاریخ 20 خرداد مقابل غنا قرار می‌گیرند و چهار روز بعد به مصاف یکی از 2 تیم شیلی یا تونس خواهند رفت. 4 بازی باکیفیت دوستانه در خاک خودی که می‌تواند بهترین بسته در پنجره فیفادی ابتدایی باشد.

البته که ژاپنی‌ها در تورنمنتت چهارجانبه شرق آسیایی ماه بعد هم شرکت می‌کنند. مسابقاتی که با حضور آن‌ها، کره‌جنوبی، چین و هنگ‌کنگ به انجام خواهد رسید. این بهترین فرصت برای بازیکنان داخلی ژاپن است تا بتوانند خود را به کادرفنی نشان دهند و جزو مسافران قطر نام خود را جای بدهند. دیدارهای ژاپن در این تورنمنت بدین ترتیب است: هنگ‌کنگ (28 تیر)، کره‌جنوبی (2 مرداد) و چین (پنج مرداد).

کره‌جنوبی تقریبا مشابه با ژاپن

تیم «پائولو بنتو» هم برنامه جالب توجهی را تا پیش از پنجره دوم فیفا مقابل دیدگان خود می‌بیند. آن‌ها تقریبا مشابه ژاپن، رقبای آمریکای‌جنوبی را هدف قرار داده‌اند. اروگوئه، یکی از رقبای کره‌جنوبی در گروه هشتم جام جهانی است. جنگجویان تائه‌گوک در تاریخ دوازدهم خردادماه مقابل برزیل صف‌آرایی می‌کنند. چهار روز بعد پذیرای شیلی خواهند بود و بیستم خردادماه را با بازی مقابل پاراگوئه به اتمام می‌رسانند.

کره‌‌ای‌ها، همانطور که ذکر شد به اتفاق ژاپن و 2 تیم شرق آسیایی دیگر در تورنمنت چهارجانبه‌ی اواخر تیرماه و اوایل مردادماه شرکت می‌کنند. برنامه دیدارهای کره در این تورنمنت بدین شرح است: چین (29 تیر)، ژاپن (2 مرداد) و هنگ‌کنگ (5 مرداد). احتمالا کره هم با بازیکنان شاغل در کِی‌لیگ پا به خاک ژاپن خواهد گذاشت.

چهار بازی در 2 پنجره برای شاگردان رنار

دیگر تیم آسیایی که حضورش در جام جهانی مسجل شده، عربستان است. تیمی که باید در گروه چهارم به مصاف آرژانتین، لهستان و مکزیک برود. تیم هروه رنار، تدارک ویژه‌تری را داشته است. آن‌ها به جای ماندن در خانه قصد کرده‌اند در هر 2 پنجره فیفا، راهی اسپانیا شوند و در آلیکانته به انجام تمرینات خود بپردازند.

اردوی عربستان حدفاصل 10 تا 19 خردادماه خواهد بود. سعودی‌ها در تاریخ‌های 15 و 19 خرداد به ترتیب مقابل کلمبیا و ونزوئلا قرار می‌گیرند. این تیم در پنجره بعدی می‌بایست حدفاصل 26 شهریور تا پنجم مهر در اسپانیا خود را مهیای جام جهانی کند. شاگردان رنار ابتدا در تاریخ یکم مهرماه مقابل اکوادور مصاف خواهد داد ولی از حریف بعدی آن‌ها رونمایی نشده است.

این تیم عربی توجه ویژه‌ای به تقابل با آرژانتین دارد و هر سه حریف ابتدایی‌اش نمایندگان منطقه آمریکای‌جنوبی هستند. البته که شباهت‌های بین فوتبال مکزیک و نمایندگان آمریکای‌جنوبی وجود دارد.

شاید نیوزیلند، شاید کانادا و دیگر هیچ!

میرشاد ماجدی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد هنوز با هیچ تیمی برای بازی دوستانه به صورت قطعی قراردادی به امضا نرسیده است اما شنیده می‌شود 2 تیم کانادا و نیوزیلند جزو رقبای تیم دراگان اسکوچیچ در خردادماه خواهند بود. نیوزیلند برای مصاف با کاستاریکا در پلی‌آف جام جهانی به دوحه می‌آید و طبق گفته‌ی رسانه‌های این کشور، آن‌ها در دوحه یک بازی پشت درهای بسته خواهند داشت. آن‌ها پیش از این بازی که در تاریخ 19 خرداد به انجام می‌رسد، باید در شهر بارسلونای اسپانیا مقابل پرو صف‌آرایی کنند.

کانادا هم دیگر تیمی است که شنیده می‌شود با ایران برای بازی دوستانه به توافق رسیده است. این تیم جلوتر از آمریکا و مکزیک موفق شد به عنوان تیم اول منطقه کونکاکاف به جام جهانی برسد و می‌تواند رقیب خوبی برای شبیه‌سازی بازی با آمریکا برای ملی‌پوشان باشد. با این وجود شنیده می‌شود کانادایی‌ها تمایل دارند در کشور خودشان با ایران پیکار داشته باشند. باید دید فدراسیون فوتبال توان این را دارد تا به کانادا سفر داشته باشد یا خیر. ایران در این پنجره می‌تواند چهار بازی دوستانه را برگزار کند اما هنوز برنامه مشخصی پیش روی ملی‌پوشان وجود ندارد. آن هم در شرایطی که تا فرا رسیدن خردادماه، کمتر از 15 روز باقی مانده است. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها