|

ترین های هفته 26 لیگ برتر؛ از جنجال یحیی تا دستیار ویژه فرهاد مجیدی

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران با حواشی زیادی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر همگی دوشنبه برگزار شد که متاسفانه بازهم اتفاق های زشت و غیر ورزشی در آن نمود بیشتری داشت و باید با  ذره بین  کارهای زیبا و جوانمردانه در این هفته را پیدا می کردید:

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از منیبان؛ ابتدا نتایج مسابقات هفته 26 را مرور می کنیم.

تراکتور تبریز 3- هوادار تهران 2

فجرشهیدسپاسی صفر- نفت مسجدسلیمان صفر

ذوب آهن یک- پرسپولیس یک

پیکان تهران صفر- سپاهان اصفهان یک

نساجی مازندران صفر- مس رفسنجان 2

گل گهرسیرجان 2- آلومینیوم اراک صفر

استقلال یک- شهرخودرو مشهد صفر

صنعت نفت آبادان صفر- فولاد خوزستان یک

زیبایی های هفته:

* عیبی یوخ!

هواداران تراکتور تبریز در مسابقه با هوادار با وجود اینکه تیم شان در دقیقه 2 مسابقه گل خورد اما با شعار همیشگی و روحیه بخش « عیبی یوخ» توانستند تیم شان را به سمت برد ببرند. در نهایت هم تراکتور در این مسابقه زیبا و پرگل به پیروزی رسید. پرشورهای تبریزی اولین کارت سبز هفته را دریافت می کنند.تراکتور بدون تعارف این برد را مدیون هواداران خونگرمش است.

* همراه مجیدی

استقلال بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو  یک گام دیگر به قهرمانی فصل نزدیک شد و بعد از این مسابقه فرهاد مجیدی در اقدامی قابل توجه شهاب مرتضوی هوادار مبتلا به سندروم داون را به همراه خود به نشست خبری آورد و جای مدیر رسانه ای استقلال نشاند. فرهاد مجیدی به دلیل توجه به هواداران خاص تیم باید کارت سبز بگیرد هرچند برخی از خبرنگاران معتقد بودند نباید به بهانه کار خیر و جوانمردانه قوانین مسابقه زیر پا گذاشته شود زیرا از فردا هرمربی دست به چنین اقدامی خواهد زد. با این حال مجیدی سرمربی استقلال در این فصل هم در زمینه فنی و هم در زمینه اقدام های خیرخواهانه بسیار نوآور و خوش ذوق بوده است. 

* جوانمرد هفته

مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی تیم ذوب آهن از هفته گذشته زیر فشار و انتقاد هواداران استقلالی بود و حتی برخی به او اتهام می زدند که برای کمک به پرسپولیس و ماندن در کورس قهرمانی انگیزه زیادی برای امتیاز گرفتن از تیم سابقش ندارد اما ذوب آهن در این مسابقه بسیار با انگیزه بازی کرد و توانست قهرمان 5 دوره لیگ برتر را متوقف کند. سبزپوشان اصفهانی در این فصل دو باخت در دور رفت و جام حذفی مقابل پرسپولیس داشتند. با این حال تارتار نشان داد که بازی جوانمردانه و اعتبار خودش در لیگ برتر از هرچیزی برایش مهم تر است به همین دلیل به تارتار هم کارت سبز می دهیم. 

* نویدکیا منتقد هفته

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان به دلیل بیان شفاف انتقادش می تواند لایق دریافت کارت سبز باشد. او بعد از برد مقابل پیکان صراحتا از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به دلیل مشخص نبودن محل برگزاری مسابقه هفته آینده با پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: چرا محل این مسابقه حساس هنوز مشخص نشده است. حرف درستی که شاید سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ پاسخ قانع کننده ای برایش نداشته باشد.نوید کیا از معدود مربیانی است که در نشست های خبری نق نمی زند و همیشه تلاش می کند براساس واقعیت حرف بزند اما این انتقادش به جا و درست بود.

* صبور هفته

رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار تهران در نشست خبری گفت اگرچه هواداران تراکتور به او فحاشی کرده اند اما از این مساله دلخور نیست زیرا می داند که تیم تراکتور مساوی با زندگی خیلی از هواداران است. به رضا عنایتی بابت صبر و متانتش کارت سبز می دهیم اما رفتار معدود تماشاگران تراکتور به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

* تماشاگران سیرجانی

تماشاگران گل گهرسیرجان بعد از 2 سال دوری توانستند در ورزشگاه حاضرشوند و پیروزی تیم شان را از نزدیک مشاهده کنند. سیرجانی ها از جمله مودب ترین و با فرهنگ ترین تماشاگران لیگ برتر هستند و باید به آنها کارت سبز نشان داد.

زشت های هفته

گل محمدی؛ همان همیشگی

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در این فصل چهره ای عصیان زده از خود به نمایش گذاشته او در آخرین روزهای سال 1400 و در مسابقه دربی به شدت در جریان مسابقه به داور معترض شد و به همین دلیل هم با رای کمیته انضباطی محروم شد این هفته در اصفهان بعد از توقف تیمش مقابل ذوب آهن از روی سکوها به زمین چمن آمد و به سمت داور مسابقه حمله ور شد. این حرکت گل محمدی سزاوار اهدای زرشک زرین به سرمربی پرسپولیس است. او باید خودش را کنترل کند اگر چنین رفتاری از او در لیگ قهرمانان آسیا رخ می داد چه عواقب سنگین و جرایم مالی دلاری برای باشگاه در نظر گرفته می شد؟! او چهره یک مربی بی اعصاب را به نمایش می گذارد که واقعا رفتار زشت و زننده ای است.

* دربی بدون تماشاگر

سکوهای خالی ورزشگاه تختی آبادان یکی از زشت ترین صحنه های این هفته لیگ برتر بود. مسئولان استانی تصمیم گرفتند مسابقه جذاب نفت آبادان و فولاد خوزستان بدون تماشاگر برگزار شود. شاید اگر آبادانی ها در ورزشگاه حضور داشتند تیم‌شان بازنده نمی‌شد یا حداقل دربی خوزستان جذابیت های بیشتری پیدا می کرد.

* شهریار مغانلو مستحق زرشک زرین

مهاجم تیم فوتبال سپاهان بعد از برد تیمش مقابل پیکان با یکی از نیمکت نشینان حریف درگیری لفظی پیدا کرد و فیلم این درگیری نیز پخش شد. مهاجم سپاهان که ظاهرا یکی از بازیکنان گرانقیمت لیگ هم محسوب می‌شود باید رفتار حرفه‌ای از خود به نمایش بگذارد، بخصوص بعد از پیروزی تیمش! او برای خوب بازی کردن پول می‌گیرد نه دعوا کردن! زرشک زرین را به مغانلو تقدیم می‌کنیم تا در هفته‌های آینده حرفه‌ای تر رفتار کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها