|

گل ژستد قهرمان لیگ را مشخص می کند!

علیرغم صحبت های دبیرکل فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر، ظاهرا موضع سازمان لیگ درخصوص ملاک مشخص شدن قهرمان لیگ، بازی رو در رو است.

لینک کوتاه کپی شد

در شرایطی که قرار بود طبق قانون جدید اعمال شده در لیگ برتر و نامه کمیته مسابقات سازمان لیگ به باشگاه‌ها که به امضای حیدر بهاروند رسیده بود، بازی رو در رو، تکلیف قهرمان لیگ  در صورت هم‌امتیاز شدن تیمها  را مشخص کند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر در جملاتی تازه گفت با توجه به اینکه نتیجه بازی استقلال در دربی رفت و برگشت، مساوی شده و بازی رو در رو، ملاک رقابتهای حذفی است، تفاضل گل ملاک مشخص شدن قهرمان در صورت هم‌امتیاز شدن تیمهاست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ صحبتی که کاملا در تضاد با صحبتهای مهرماه گذشته حسن کامرانی‌فر است که گفته بود:" در مسابقات فصل جدید در بحث صعود و سقوط تفاضل گل نخواهیم داشت و بازی های رو در رو و یا یک سری روش های جدید را به زودی اعلام خواهیم کرد. قطعا برای تعیین تمامی رتبه ها از این قوانین استفاده می شود. این روش فقط برای لیگ برتر نیست و برای تمامی رده ها خواهد بود."

پیش از این و با استناد به صحبتهای پیشین کامرانی‌فر، به نظر می‌رسید در صورتی که تکلیف قهرمان به هفته پایانی کشیده شود، با توجه به آنکه دربی رفت به میزبانی استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسیده و نتیجه دیدار برگشت دو تیم، 1-1 بوده، گل رودی ژستد ارزش بسیار ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

صحبتهای هفته گذشته سهیل مهدی در برنامه فوتبال برتر هم آبی‌ها را به اجرایی کردن این قانون امیدوار کرد. رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره این موضوع گفته بود:" زمانی که ما می‌گوییم نتایج بازی رودررو، یعنی بحث تمام این موارد را لحاظ می‌شود. قانون گل در خانه حریف و کلیه موارد نیز وجود دارد و مانند یک دیدار پلی‌آف است."

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس به صحبتهای مهدی موضع گرفته بود، دبیرکل فدراسیون فوتبال، دیشب اعلام کرد که علیرغم استفاده از قانون رو در رو، گل زده در خانه حریف ملاکی برای تعیین قهرمان نخواهد بود و حتی حسن کامرانی‌فر مدعی شد که سهیل مهدی صحبتهایش درباره احتساب ارزش گل زده در خانه حریف را اصلاح خواهد کرد.

مهمترین بخش صحبتهای دبیرکل فدراسیون فوتبال، اما جایی بود که او گفت قانون گل زده در خانه حریف مربوط به بازیهای حذفی است و در بازیهای لیگ اعمال نخواهد داشت.

در حال حاضر، البته که استقلال به لحاظ تفاضل گل هم شرایط بهتری به نسبت پرسپولیس دارد و در پایان هفته 26، تفاضل گل آبی‌ها، 26 و تفاضل پرسپولیس، 19 است منتهی هواداران استقلال در فضای مجازی از این موضوع گلایه کرده‌اند که چطور دبیرکل فدراسیون فوتبال حرفهای چند ماه قبلش درباره ملاک تعیین قهرمان لیگ در صورت هم‌امتیاز شدن تیمها را عوض کرده است.

تکلیف چیست؟

در حالی که سهیل مهدی در قبال صحبتهای دیشب دبیرکل فدراسیون فوتبال سکوت کرده، اطلاعات خبرنگار فوتبالی از سازمان لیگ حاکی است که اولا مدیران این مجموعه از صحبتهای حسن کامرانی‌فر تعجب کرده‌اند چرا که پیش از شروع لیگهای فصلی که در آن هستیم، بحثهای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این بود که قانون تفاضل گل به هر ترتیبی که شده، از تمام لیگها برداشته شود و تنها در صورتی که نتیجه دو بازی رفت و برگشت و تعداد گلهای زده دو تیم مساوی شد، کار به شمارش تفاضل گل بکشد. این قانون چون علیه تفاضل گل و تبانی برخی تیمها در پایین و بالای جدول وضع شده، گل خورده در آن ملاک نیست.  در ثانی، سکوت سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و اصلاح نکردن حرفهایش نشان می‌دهد که از دید کمیته مسابقات، قانون گل زده در خانه حریف که زیرمجموعه بازی رو در رو می‌شود، ملاک تعیین قهرمان است و اگر استقلال و پرسپولیس در پایان لیگ امتیاز مشابهی داشته باشند، قبل از آنکه تفاضل گل دو تیم ملاک قرار گیرد، نتیجه دو بازی رفت و برگشت آنها لحاظ خواهد شد و اینجاست که گل رودی ژستد در دربی برگشت اهمیت فوق‌العاده زیادی پیدا خواهد کرد. به نظر حسن کامرانی‌فر، نتیجه تساوی بدون گل و 1-1، مشابه هستند و او به دلیل مساوی بودن دو دربی چنین جمله‌ای به کار برده اما با توجه به نامه سازمان لیگ در اول فصل و ماجرای بازی رو در رو، مطمئنا تساوی بدون گل با تساوی 1-1، متفاوت است.

بهاروند تعیین می‌کند

بر اساس خبری که به فوتبالی رسیده، سهیل مهدی نظرش را بر اساس نامه‌های اول فصل به رئیس سازمان لیگ داده و حتی اعلام کرده قانون گل زده در خانه حریف در بازیهای رو در رو، برای تعیین قهرمان، سهمیه آسیایی و تیمهای سقوط‌کننده باید لحاظ شود و حالا همه منتظر رئیس سازمان لیگ درباره صحبتهای حسن کامرانی‌فر هستند. نامه‌ای که بهاروند آن را امضا کرده و چند روز قبل در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، نشان می‌دهد که بازی رو در رو ملاک تعیین قهرمان، سهمیه آسیایی و تیمهای صعودکننده و سقوط‌کننده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها