|

چرا پرسپولیس یحیی از قهرمانی دور شد؟

پرسپولیس لیگ 21 صلابت چند سال اخیر خود را ندارد و تیم گل محمدی امتیازات مهمی را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

مشکل پرسپولیس نه سوت‌های پیام حیدری داور مسابقه بود و نه پنالتی‌هایی که افشین پیروانی در پایان مسابقه به آنها اعتراض داشت؛ مشکل پرسپولیس از همان روزی که برانکو ایوانکوویچ رفت، آغاز شد و آهسته، آهسته اثرات خود را نشان داد تا تیمی که با اقتدار جام می‌گرفت، امروز مثل تیم‌های ناکام سال‌های قبل دنبال پنالتی گم شده و آفساید و اگر و اما باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ شاکله تیم برانکو آنقدر خوب بود که مربیان بعد از او اگر ذره‌ای هوش و ذکاوت داشتند، با آن تیم و نفرات بازهم قهرمان می‌شدند. کالدرون آن تیم را قهرمان نیم‌فصل به یحیی گل‌محمدی تحویل داد. یحیی با همان شاکله تا فینال آسیا پیش رفت و دو جام قهرمانی بالای سر برد. البته بی‌انصاف نباشیم و از خریدهای خوبی نظیر میلاد سرلک و احسان پهلوان نگذریم.

اما حالا شرایط فرق کرده است؛ آخرین بازمانده از پرسپولیس رؤیایی برانکو باید دیسک کمر خود را عمل کند و احتمالاً یک سال از فوتبال دور خواهد شد. سیدجلال حسینی در آستانه بازنشستگی قرار گرفته و در غیاب آنها، فعلاً پرسپولیس بازیکنی ندارد که در زمین بزرگی کند و فکر و ذهن و نامش با قهرمانی عجین باشد. یحیی گل‌محمدی در این سال‌ها نشان داده که در نقل‌وانتقالات یک مربی جدی و سختگیر نیست و خریدهایش در دو فصل اخیر عمدتاً ناکارآمد بودند.

حالا هواداران پرسپولیس با تیمی مواجه هستند که شور و هیجان قبل را ندارند؛ روحیه تیمی آنها با کامبک زدن دیگر سازگار نیست. هنوز یادمان نرفته که پرسپولیس باشکوه چگونه ققنوس‌وار از خاکستر بلند می‌شد و بازی‌های باخته را در دقایق پایانی برمی‌گرداند. این پرسپولیس در طول فصل بارها صاحب این فرصت شد تا ورق را به نفع خودش برگرداند اما هرگز در این کار تبحر نداشت و هوادارانش را ناامید کرد.

آنچه از پرسپولیس فعلی می‌بینیم، یک مربی غرغرو و معترض با بازیکنانی که نیمی از آنها در تیم برانکو جایگاه‌شان شاید روی نیمکت بود.

انگار به پایان آن دوره رسیده‌ایم و پرسپولیس نیاز به نوسازی مجدد دارد؛ مشابه کاری که برانکو ایوانکوویچ در یک سال ابتدایی حضورش انجام داد. اما این اتفاق از یحیی گل‌محمدی برمی‌آید؟ یحیی در بازسازی پرسپولیس طی این دو فصل همواره با خریدهای بد، برنامه آماده‌سازی بد در پیش فصل و بعد با رفتارهایی بدتر که از مربی باشگاه بزرگ پرسپولیس انتظار نمی‌رود، کوشش کرده تا تمام تقصیر را متوجه عوامل بیرونی کند. او دوبار به‌دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای کنار زمین و عصبانیت شدید با محرومیت کمیته انضباطی مواجه شد. یک بار از برانکو که تیمش با تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان داد، چنین رفتارهایی را ندیده‌ایم. پرسپولیس نایب قهرمان شد اما همه به افتخار آن تیم ایستادند و کف زدند اما این روزها هواداران پرسپولیس یحیی را نمی‌خواهند با اینکه او هم در بدترین حالت نایب قهرمان می‌شود. یحیی اگر دلیل تفاوت رفتار هواداران را نمی‌داند، باید در سبک و سیاق کار و زندگی‌اش تجدید نظر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها