|

فرهاد با هشت تعویض طلایی استقلال را صدرنشین کرد!

استقلال با هدایت مجیدی در این فصل 8 تغییر سرنوشت ساز داشته و موفق شده 11 امتیاز در لیگ کسب کند و در 2 مرحله‌ی جام حذفی به برتری دست پیدا کند

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال استقلال تهران در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست‌و‌یکم، موفق شده با جمع‌آوری 60 امتیاز و ایجاد فاصله 6 امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود، در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ آبی‌پوشان پایتخت‌نشین در هفته بیست‌وششم با تک گل بازیکن تعویضی خود آرمان رمضانی موفق شدند به سختی از سد تیم قعرنشین پدیده (شهرخودرو) بگذرند و مجددا فاصله با پرسپولیس را به 6 امتیاز برسانند. این نخستین تعویض طلایی فرهاد در این فصل نبود و پیش از این بارها شاهد نجات آبی‌ها با این تغییرات به موقع بودیم. در ادامه به این جا‌به‌جایی‌های نجات‌بخش اشاره می‌کنیم.

تعویض‌طلاییِ نامدار

مهاجم محبوب هواداران استقلال به معنای واقعی کلمه تعویض طلایی آن‌ها در این فصل بوده است. او در مسابقات لیگ برتر 2 بار و در جام حذفی هم یک مرتبه نقش منجی را برای تیمش ایفا کرده است. اولین مرتبه در هفته سوم شاهد این اتفاق بودیم. مطهری از ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و 9 دقیقه بعد موفق شد تک گل 3 امتیازی تیم فرهاد مجیدی را مقابل تراکتور تبریز به ثمر برساند.

جدال هوادار و استقلال در هفته شانزدهم هم با نتیجه 1-1 در جریان بود. مجیدی برای فرار از توقف، مطهری را در دقیقه 62 به زمین فرستاد و این مهاجم فرصت‌طلب 22 دقیقه بعد با شم بالای گلزنی‌اش موفق شد آبی‌ها را به یک برد دیگر برساند.

گل‌های ارسلان در قامت یک بازیکن تعویضی در جام حذفی هم تکرار شد. جدال بین پیکان و استقلال در 90 دقیقه گلی در بر نداشت و به وقت‌های اضافه کشیده شد. ارسلان اجازه نداد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و در دقیقه 92، 19 دقیقه پس از ورودش به زمین، تک گل مسابقه را به ثمر رساند تا شاگردان مجتبی حسینی در عین شایستگی از گردونه مسابقات کنار بروند و استقلال به یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.

اسلحه‌ پنهان در دقیقه 88

2 گل از 3 گل آرمان رمضانی در این فصل، گل‌هایی با درجه اهمیت فراوان بوده است. به جز گل این مهاجم 29 ساله در مشهد مقابل پدیده که نتیجه را 3 بر صفر کرد، 2 گل دیگرش فرهاد مجیدی را نجات داده است. او ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی مقابل نود ارومیه با ضربه سری غیر قابل مهار در دقیقه 88 تیمش را به بازی برگرداند و کمک کرد تا آبی‌ها در ضربات پنالتی حریف دسته دومی خود را مغلوب کنند. رمضانی 28 دقیقه پیش از گل، به زمین آمده بود.

گل اخیر آرمان را هم حتما به یاد دارید. او بازهم با مدد گرفتن از دقیقه‌ی جادویی 88، برای تیمش گلزنی کرد و باعث شد تا استقلال با برتری یک بر صفر مقابل پدیده، جایگاهش در صدر جدول را بیش از پیش تثبیت کند. این بازیکن ماسالی، 13 دقیقه پس از ورودش به میدان، اثرش را گذاشت.

آن گل جنجالی در دربی

رودی ژستد که در این فصل انتقادات زیادی را به جان خریده، گلش در دربی باعث می‌شود تا همچنان جایگاهی ویژه نزد فرهاد مجیدی داشته باشد. ژستد، سریع‌ترین تعویض مجیدی بود که به نتیجه رسید. او تنها 2 دقیقه بعد از حضور در زمین موفق شد دروازه پرسپولیس را در دقیقه 81 باز کند و استقلال را از شکست در دربی پایتخت نجات دهد. گلی که هم شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان را حفظ کرد و هم اجازه نداد فاصله آن‌ها با رقیب سنتی کم و کم‌تر شود.

تنها یادگاریِ امین

تنها گل امین قاسمی‌نژاد برای استقلال در لیگ برتر گلی بسیار حیاتی بود که در زمان به ثمر رسیدنش چندان اینطور به نظر نمی‌رسید. بازی استقلال و مس رفسنجان با نتیجه 2 بر یک در جریان بود تا اینکه در دقیقه 87 اشتباه عقیل کعبی در ارسال پاس باعث شد تا امین قاسمی‌نژاد با یک توپ‌ربایی دروازه داود نوشی‌صوفیانی را برای بار سوم باز کند و خیال استقلال را از بابت برد راحت کند. دقایقی بعد اما مردان محمد ربیعی گل دوم را به ثمر رساندند تا مشخص شود گل مهاجم باتجربه آبی‌ها چقدر مهم بوده است. قاسمی‌نژاد 3 دقیقه بعد از تعویض شدن توانست آن گل را بزند.

شوتی که بوی گل می‌داد

هافبکی که هنوز هم نتوانسته توانایی‌هایش را اثبات کند اما در یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال گره کار این تیم را در قامت یک بازیکن تعویضی باز کرد. استقلال در هفته بیست‌ویکم و در ورزشگاه آزادی مقابل گل‌گهر بازی داشت. مهری از ابتدای نیمه دوم به میدان آمد. مسابقه با نتیجه 1-1 در جریان بود تا اینکه شوت مهری در دقیقه 89 به دست مدافع گل‌گهر اصابت کرد و در ادامه داور مسابقه اعلام پنالتی کرد. یامگا توپ را به تور چسباند و تساویِ خانگی تبدیل به برد خانگی شد.

این‌ها مهم‌ترین تعویض‌های فرهاد مجیدی در این فصل بوده است. هشت مسابقه‌ای که باعث شد 11 امتیاز در لیگ به تیم صدرنشین لیگ اضافه شود. 11 امتیازی که اگر نبود الان استقلال با سپاهان رده سومی هم‌امتیاز بود. همچنین این گل‌ها منجر به صعود استقلال در 2 مرحله‌ی جام حذفی شد وگرنه ممکن بود خیلی زودتر از یک‌چهارم نهایی، شاهد حذف استقلال از جام شگفتی‌ها باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها