|

اولین حریف تدارکاتی تیم ملی در مسیر جام جهانی مشخص شد

تیم ملى فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتى خود پیش از حضور در جام جهانى میهمان کانادا خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

اردوی آماده سازی تیم ملی و برگزاری بازی های دوستانه در فیفا دی های پیش رو، مسئله ای است که به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. به دلیل برگزاری تورنمنت های مختلف ملی در قاره های اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی، عملا شانس برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم های مطرح دنیا به کمترین حد خود رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تیم های اروپایی در فیفا دی پیش رو درگیر مسابقات لیگ ملت های اروپا هستند و قاره آفریقا در فیفا دی های پیش رو، درگیر برگزاری رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا 2023 خواهد بود. قاره آمریکای شمالی و مرکزی نیز رقابت های لیگ ملت های کونکاکاف را در پیش دارد. این مسابقات دومین دوره خود را سپری خواهد کرد که شامل 41 عضو کونکاکاف خواهد بود.

جمیع این اتفاقات سبب شد تا شانس برگزاری بازی دوستانه با تیم های ملی بزرگ دنیا به صفر برسد، با این وجود فدراسیون فوتبال تلاش های خود را برای برگزاری بازی دوستانه با تیم های خوب جهان به کار گرفت و فعلا نخستین حریف تدارکاتی شاگردان اسکوچیچ مشخص شده است.

 
با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، بر اساس توافق صورت گرفته با فدراسیون فوتبال کانادا، در تاریخ پنجم ماه ژوئن مصادف با 15 خرداد، تیم ملی ایران در شهر ونکوور برابر تیم ملى این کشور قرار گرفته و نخستین دیدار تدارکاتى خودش را پیش از حضور در مسابقات جام جهانى ٢٠٢٢ برگزار مى کند.

برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی کانادا، یک دیدار دوستانه قابل قبول به شمار می رود. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی 4 امتیاز از آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی گرفتند و بالاتر از این تیم و مکزیک، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و راهی قطر شدند.

در بخش پایانی اطلاعیه فدراسیون نیز از تلاش برای انتخاب حریف دوم خبر داده شده و آمده است: فدراسیون فوتبال پس از قطعى نمودن این مسابقه به دنبال توافق با برخى از کشورها به منظور انجام دومین بازى تدارکاتى در فیفا دى پیش روى خواهد بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها