|

11 نکته مهم از بازی استقلال- فولاد؛ آبی ها امروز قهرمان می شوند؟

استقلال در دیداری مهم از هفته بیست و هفتم لیگ به مصاف فولاد خوزستان می‌ رود.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های لیگ به ۴ هفته پایانی خود رسیده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ شرایط استقلال در جدول به گونه‌ای است که با توجه به مصوبه سازمان لیگ میتواند در این هفته به قهرمانی دست یابد. هرچند این مصوبه ابهاماتی دارد ولی با لحاظ کردن آن در صورت برابر شدن امتیازها بازی رودررو در نظر گرفته می‌شود. حریف استقلال، فولاد خوزستان است.  این بازی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت از ساغت ۱۹:۴۵ در اهواز بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این مصاف مرور شده است.

1- استقلال با ۶۰ امتیاز از ۲۶ بازی صدرنشین مقتدر لیگ است. این تیم با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود پرسپولیس، ۶ امتیاز فاصله دارد. استقلال در صورت پیروزی مقابل فولاد و شکست پرسپولیس برابر سپاهان در بازی بعد از آن با توجه به مصوبه سازمان لیگ، ۳ هفته به پایان لیگ طلسم ۸ دوره قهرمان نشدن خود را خواهد شکست.

2- فولاد با ۴۲ امتیاز چهارم است. فولاد که موفق به صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شده شاید مهم‌ترین ماموریتش در ادامه فصل حفظ این رتبه باشد. فولاد با پیروزی در این دیدار جایگاهش در جدول تغیر نخواهد کرد ولی با شکست در این مسابقه ممکن است در رده پنجم قرار گیرد.

3- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۳ پیروزی و ۳ تساوی دست یافته است. این تیم هفته گذشته با غلبه بر پدیده، نوار ۳ تساوی پیاپی را پاره کرد. فولاد خوزستان در فرم خوبی به سر می‌برد و در ۶ بازی قبلی در لیگ، به ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست رسیده است.

4- استقلال بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و تکل موفق جزو ۳ تیم اول لیگ است.   فولاد پس از استقلال دومین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در دقت شوت هم این عنوان را در اختیار دارد. این تیم به طور متوسط امیدگل 0.59 به حریفان داده و از این نظر بهترین تیم لیگ است.

5- استقلال در لیگ بیست و یکم همچنان بدون شکست است. این تیم در صورت حفظ این روند به رکوردی بزرگ دست خواهد یافت و شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ برتر خواهد شد. استقلال اگر بازنده از زمین خارج نخواهد نشود گامی بلندی برای اینکه تبدیل به اولین تیم بدون شکست در یک فصل در تاریخ لیگ برتر شود برخواهد شد. 

6- استقلال در شرایطی در بازی این هفته مقابل فولاد شانس قهرمانی دارد که آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر در این شهر اتفاق افتاد. جایی که سرمربیان فعلی دو تیم نقش به سزایی در آن بازی داشتند. کاپیتان استقلال فرهاد مجیدی برای تیمش پنالتی گرفت و جواد نکونام آن را تبدیل به گل کرد و استقلال به پیروزی رسید و قهرمان شد. مجیدی و نکونام به عنوان مربی، ۴ بار در لیگ و جام حذفی با هم دیدار داشتند که یک پیروزی برای نکونام، ۲ برد برای مجیدی بود و یک مسابقه هم به تساوی انجامید که فینال جام‌حذفی بود که در ضربات پنالتی، فولاد برنده شد.

7- غلامرضا عنایتی با ۶ گل بهترین گلزن تقابل استقلال با فولاد خوزستان در تاریخ لیگ برتر است. رضا نوروزی با ۵ گل و آرش برهانی با ۴ گل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. روزبه چشمی با ۲ گل بین بازیکنان فعلی بهترین آمار گلزنی را دارد. استقلال در بازی رفت با تک گل مهدی مهدی‌پور به پیروزی رسید.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۵ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. آرش رضاوند در فولاد با نمره ۷.۱۰ بهترین بازیکن است. کوین یامگا با ۱۰ گل بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن برتر لیگ است. لوسیانو پریرا مهاجم باتجربه فولاد با ۹ گل در تعقیب یامگا است.

9- در طول تاریخ استقلال و فولاد بازیکنان مشترک زیادی داشته‌اند که آخرین جابه‌جایی بین دو تیم در نیم فصل اتفاق افتاد که صالح حردانی به استقلال پیوست و عارف آقاسی به فولاد بازگشت و در کنار این بازیکن آرش رضاوند هم بازیکن فولاد داشت. آیاندا پاتوسی، زبیر نیک‌نفس و عارف غلامی دیگر بازیکنان مشترک حال حاضر دو تیم هستند.

10- روزبه چشمی مدافع باتجربه استقلال به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است. رودی ژستد هم محروم است و در این بازی به میدان نخواهد رفت. محمد آبشک هم در بازی قبلی فولاد به خاطر آسیب‌دیدگی حضور نداشت و ممکن است به این بازی نرسد.

11- حسین زاهدی‌فر، داور فینال جام‌حذفی این بازی را قضاوت خواهد کرد. این داور ۵ بازی را قضاوت کرده که یک بازی برای فولاد بوده که در آن دیدار به پیروزی رسیده است. زاهدی‌فرد داور بازی فصل قبل دو تیم بود که فولاد در آن ۲ بر یک به پیروزی رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها