|

11 نکته مهم از بازی پرسپولیس- سپاهان؛ جدالی برای نایب قهرمانی

پرسپولیس و سپاهان در مهم ترین بازی هفته بیست و هفتم به دیدار هم می‌روند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس با تساوی برابر ذوب‌آهن عملاً از رویای  ششمین قهرمانی پیاپی بسیار دور شد و این هفته شکست مقابل دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان ممکن است به معنای قهرمانی استقلال در این فصل باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ پرسپولیس میزبان این مسابقه است ولی براساس حکم کمیته انضباطی این بازی در شهر بی‌طرف( سیرجان )برگزار می‌شود، این دیدار تماشاگر نخواهد داشت و روز شنبه بیست و چهارم ساعت ۲۱:۵۰ آغاز خواهد شد. به بهانه این تقابل، نکات مهم این بازی مرور شده است.

1- پرسپولیس ۵۴ امتیاز دارد و در رتبه دوم جای گرفته است. این تیم ۶ امتیاز با تیم نخست استقلال و ۶ امتیاز با تیم سوم سپاهان فاصله دارد و با هر نتیجه‌ای جایگاه این تیم در رده دوم حفظ خواهد شد ولی این بازی آخرین تلاش‌های پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش خواهد بود.

2- سپاهان با ۴۹ امتیاز سوم است. این تیم هم ۷ امتیاز از تیم چهارم جدول پیش است. شاید مهم‌ترین انگیزه شاگردان محرم نویدکیا در ادامه فصل تکرار نایب قهرمانی فصل گذشته باشد که پیروزی بر پرسپولیس می‌تواند نقش به سزایی در رسیدن به این هدف داشته باشد.

3- پرسپولیس در ۶ بازی اخیر در لیگ به ۲ پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست دست یافته است. پرسپولیس در ۵ مسابقه اخیر در لیگ و حذفی تنها یک برد داشته است. سپاهان در لیگ در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. این تیم بهترین تیم ۶ هفته اخیر لیگ است و در این بازیها به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است.

4- هر دو تیم در فاکتورهای مشترکی جزو برترین‌های لیگ هستند. سپاهان  بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در مالکیت توپ، پاس و دقت پاس است و پرسپولیس در این پارامترها دوم است. پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه نرخ تبدیل شوت به گل است. پرسپولیس و سپاهان با ۳۷ گل زده بهترین خطوط حمله لیگ را دارند که البته یک گل با حکم کمیته انضباطی به آمار گل زده سپاهان اضافه شده است. سپاهان بیشترین موقعیت را روی دروازه حریفان خلق کرده است و پرسپولیس بیشترین بهره را از حملات خود برده است. سپاهان با امیدگل ۱.۳۵ در هر بازی بهترین تیم لیگ است. پرسپولیس هم ۶ گل بیش از امیدگلش زده و از این نظر بهترین آمار را در لیگ دارد.

5- هر چقدر که پرسپولیس و سپاهان آمار خوبی در امور هجومی دارند در دفاع کارنامه قابل قبولی ندارند. پرسپولیس در ۹ بازی گذشته در تمام رقابت‌ها فقط ۲ کلین‌شیت داشته که به هیچ وجه با آمار فصول قبلی این تیم شباهت ندارد. سپاهان هم در ۱۱ بازی قبلی در لیگ و آسیا ۲ کلین‌شیت ثبت کرده است. رشید مظاهری دروازه‌بان سپاهان در ۳ مصاف قبلی برابر پرسپولیس موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است.

6- پرسپولیس با ۱۳ شکست مقابل سپاهان بیشترین باخت را در لیگ برتر برابر این تیم داشته است و با خوردن ۵۱ گل از هیچ تیمی بیشتر این گل نخورده است اما در تقابل‌های اخیر آمار کاملاً به نفع سرخپوشان سنگینی می‌کند. سپاهان در ۱۲ مصاف قبلی با پرسپولیس در لیگ و حذفی تنها یک پیروزی داشته است. پرسپولیس تنها تیمی است که نویدکیا در دوران مربیگری خود در لیگ برتر موفق به پیروزی برابر آن نشده است.

7- مهدی طارمی و رسول خطیبی با ۵ گل بهترین گلزنان تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان در تاریخ لیگ برتر هستند. امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا ( زننده تک گل بازی رفت) با ۲ گل بهترین گلزنان حال حاضر دو تیم در این تقابل هستند. 

8- مهدی ترابی با نمره ۷.۲۵ بهترین بازیکن پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر فصل است. دانیال اسماعیلی‌فر با نمره ۷.۲۷ بهترین بازیکن سپاهان و دومین بازیکن برتر لیگ است. سپاهان در جناحین بسیار قدرتمند است و امیدنورافکن با نمره ۷.۲۶ در رده سوم بهترین بازیکنان لیگ جای دارد. شهریار مغانلو با ۹ گل بهترین گلزن سپاهان است و بهترین گلزن بدون پنالتی لیگ است. مهدی عبدی با ۷ گل بهترین آمار را در پرسپولیس دارد و پس از مغانلو در رده دوم بهترین گلزنان بدون پنالتی جای دارد.

9- دو تیم مثل همیشه بازیکنان مشترک زیادی دارند، احسان پهلوان، جلال حسینی، سعید آقایی و میلاد سرلک بازیکنان سابق سپاهان در پرسپولیس هستند. سروش رفیعی، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده هم پرسپولیسی‌های سابق سپاهان هستند. گل‌محمدی در بین بازیکنان سپاهان، تعداد زیادی از شاگردان خود را می‌بیند. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، رشید مظاهری، محمدرضا حسینی، محمدرضا مهدی‌زاده و مسعود ریگی در تیم‌های مختلف با گل‌محمدی کار کرده‌اند.

10- پرسپولیس در این فصل از آسیب‌دیدگی بازیکنان خود بسیار لطمه دید. این تیم بازیکن شاخص خود وحید امیری را در ادامه فصل از دست داد. وضعیت سعید آقایی برای بازی برابر سپاهان چندان امیدوارکننده نیست و دست گل‌محمدی در جناح چپ خالی است. فرشاد فرجی هم همچنان به صورت اختصاصی تمرین می کند و از شانس کمی برای همراهی پرسپولیس برخوردار است. در سپاهان هم مسعود ریگی به دلیل محرومیت غایب خواهد بود. 

11- بیژن حیدری داور این مسابقه خواهد بود. این داور از جمله دوارانی است که سابقه زیادی در قضاوت این تقابل دارد. حیدری ۴ بار این بازی را سوت زده که ۳ بازی مساوی شده و یک بار هم پرسپولیس به پیروزی رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها