|

فرهاد مجیدی مزد انتخابش را گرفت؛ خرید گران نه، خرید خوب!

فرهاد مجیدی قبل از شروع فصل، توانست مهمترین قدم را برای شکستن طلسم قهرمانی استقلال بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

پیروزی استقلال مقابل فولاد در اهواز، پرونده قهرمان لیگ بیست و یکم را تا تقریبا بست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ استقلالی‌ها حالا، قدم‌های کوتاهی تا قهرمانی فاصله دارند و می‌توانند به شکستن رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر هم امیدوار باشند. ستاره استقلال در این بازی، صالح حردانی بود. بازیکنی که نیم فصل از فولاد، به استقلال پیوست و توانست با نمایشی فوق العاده، تیم سابقش را در خانه شکست دهد. حردانی، اولین خرید استقلال نیست که در بازی‌های بزرگ نقشی سرنوشت‌ساز دارد. خریدهای این فصل مجیدی، عصای دست او در بازی‌های بزرگ بوده‌اند. در حالی که هیچکدام از آن‌ها، به عنوان بمب‌های فصل نقل و انتقالات به این تیم نپیوستند.

شیرجه ژستد

مهمترین گل فصل استقلال، گل رودی ژستد در دقایق پایانی دربی تهران بود. بازی که پرسپولیسی‌ها در آستانه کم کردن فاصله با استقلال بودند و برتری در بازی رو در رو را هم به دست می‌آوردند. رودی ژستد که دقیقه 79 وارد زمین شده بود، فقط 2 دقیقه بعد توانست گل مساوی را بزند و استقلال را از اولین شکست فصل نجات دهد. همین مساوی باعث شد استقلال برای پرسپولیس دور از دسترس بماند و به لطف تفاضل بهتر، خیالش از شرایط جدول در صورت هم امتیاز شدن دو تیم هم راحت باشد. ژستد، یکی از پرحاشیه‌ترین خریدهای استقلال بود که هفته‌های اول حضورش، انتقادهای زیادی از کیفیت و سطح بازی او می‌شد. خیلی طول نکشید که ژستد، نشان دهد چه خرید مهمی برای استقلال بوده است.

جعفر روبروی سپاهان

بازگرداندن جعفر سلمانی به ایران در ابتدای فصل، یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های استقلال بود. کاری که در نهایت انجام شد و او توانست سمت چپ استقلال را بیمه کند. سلمانی در دو بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان، امتیازات حساسی برای استقلال گرفت. بازی رفت، او با یک شوت محکم دروازه سپاهان را باز کرد و سه امتیاز مهم بازی را برای تیمش به دست آورد. بازی برگشت که سپاهانی‌ها در اصفهان امیدوار به جبران شکست بازی رفت بودند، این بار ارسال سلمانی برای محمد دانشگر آن‌ها را غافلگیر کرد. سپاهان در آن مسابقه توانست گل مساوی را بزند اما استقلال، با یک امتیاز از اصفهان دست پر به خانه برگشت.

پنالتی‌های یامگا

گل‌گهر امیر قلعه‌نویی، این فصل یکی از حریفان سرسخت برای تیم‌های بزرگ بوده است. استقلال بازی رفت با گل‌گهر، در سیرجان متوقف شد و به لطف حکم کمیته انضباطی به پیروزی رسید. بازی برگشت اما، آن‌ها در تهران با دو پنالتی یامگا بردی ارزشمند به دست آوردند. کاری که پرسپولیس و سپاهان، موفق به انجام آن نشدند. استقلال در ورزشگاه آزادی، ابتدا گل اول را دریافت کرد اما سپس، با دو پنالتی یامگا به پیروزی رسید. بازیکنی که حضورش در استقلال علاوه بر کیفیت فنی بالا، یک پنالتی‌زن خوب در اختیار این تیم گذاشت. پنالتی اول یامگا در این بازی البته، توسط محسن فروزان مهار شد و او روی ضربه ریباند دروازه حریف را باز کرد.

انتقام صالح

پیروزی مقابل فولاد در اهواز، آخرین قدم استقلال برای موفقیت در بازی‌های بزرگ این فصل بود. پیروزی که با دو گل، از دو خرید این فصل به دست آمد. امیرحسین حسین‌زاده، ستاره جوان استقلال با شوتی زیبا گل اول بازی را زد و صالح حردانی، با فرار و ضربه پای راست زننده گل دوم تیمش شد. حردانی که پاس گل اول استقلال را هم داده بود، نیم فصل از همین فولاد به استقلال پیوست. خرید خوبی که بهترین بازی خود با پیراهن استقلال را، مقابل تیم سابقش به نمایش گذاشت. حالا استقلالی‌ها با خیالی آسوده‌تر، منتظر هفته‌های باقی مانده و برگزاری جشن قهرمانی هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها