|

پرسپولیس در نقل و انتقالات یک گزینه قطعی دارد!

باشگاه پرسپولیس همچنان پیگیر ماجرای انتقال بیرانوند است.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا بیرانوند با انتشار پستی از هواداران بواویشتا خداحافظی کرد تا طبق قرارداد به آنتورپ برگردد و البته پیشنهاد‌های دیگرش را بررسی کند. بیرانوند در بواویشتا روز‌های خوشی را سپری نکرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی؛ سرمربی تیم به دروازه‌بانی ۴۰ ساله به‌نام براکلی اعتقاد داشت و به جز ۹ دیدار، در تمام مسابقات از او استفاده کرد. دروازه‌بانی که چند هفته قبل قرارداد خود را تمدید کرد تا خروج بیرانوند از بواویشتا قطعی شود.

از مدت‌ها قبل، حتی وقتی پرسپولیس در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم دنبال جذب دروازه‌بانی ششدانگ بود، بحث انتقال بیرانوند به لیگ ایران مطرح شد. در آن مقطع یک مشکل بزرگ پیش روی این انتقال جذاب وجود داشت. اینکه پرسپولیس و بیرانوند باید با دو باشگاه معامله و مذاکره می‌کردند و به همین دلیل سخت بود که همزمان توافقنامه سه‌جانبه‌ای امضا شود. به همین دلیل ماجرای بیرانوند - پرسپولیس منتفی شد و این تیم احمد گوهری را از نفت مسجدسلیمان جذب کرد.

با اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل نتوانست موفق به جذب بیرانوند شود، همچنان پیگیر ماجرای انتقال اوست تا حداقل دروازه‌اش را برای فصل بعد بیمه کند. با حضور بیرانوند که تجربه سال‌ها بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد، خیال سرمربی بعدی این تیم می‌تواند بابت دروازه آسوده باشد. بخصوص که بیرانوند هم انگیزه بالایی برای موفقیت دارد و در سال منتهی به جام جهانی دوست دارد در تیمی باشد که کامل بازی کند. این تیم پرسپولیس است که مذاکره با بیرانوند را از چند هفته قبل آغاز کرده و طرفین به توافق‌هایی نیز دست یافته‌اند.

آنتورپ نمی‌خواهد به سادگی علیرضا بیرانوند را از دست بدهد. این تیم یک فصل دیگر با بیرانوند قرارداد دارد و اگر علیرضا بخواهد با انتقالی قرضی به پرسپولیس بیاید، باید قرارداد خود را یک فصل دیگر تمدید کند. آنتورپ با توجه به حضور احتمالی بیرانوند در جام جهانی، روی او سرمایه‌گذاری کرده و مسئولان این باشگاه معتقدند شاید او با تیم ملی بدرخشد و باشگاه‌های متمولی سراغ جذب او بیایند. آن‌وقت آنتورپ که صاحب بیرانوند است می‌تواند از راه انتقال او درآمدزایی کند.

از طرفی دیگر حضور بیرانوند در جام جهانی می‌تواند برای پرسپولیس هم سوددهی داشته باشد. فیفا بابت هر بازیکن ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ دلار به باشگاه‌هایی که آن‌ها را در ۲ سال اخیر در اختیار داشته باشند پاداش پرداخت می‌کند. هر تیمی که بیشتر در جام جهانی حضور داشته باشد، پاداش بیشتری نصیب باشگاه‌هایی می‌شود که در آن تیم بازیکن ملی‌پوش دارند. یعنی اگر تیم ملی ایران موفق به صعود از گروه خود شود، هر باشگاه بابت هر بازیکن بیشتر از ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ دلار می‌گیرد و سود بیشتری هم از صعود تیم ملی نصیب باشگاه‌ها می‌شود.

اگر بیرانوند به پرسپولیس بیاید و ایران هم فقط در دور گروهی جام جهانی حضور داشته باشد و به مرحله دوم صعود نکند، یک چهارم این مبلغ نصیب پرسپولیس خواهد شد. یعنی مبلغی در حدود ۵۵ هزار دلار که می‌تواند بخشی از هزینه قرارداد با بیرانوند را پوشش بدهد. از سویی دیگر بواویشتا نیمی از این مبلغ را دریافت می‌کند و یک چهارم دیگر آن هم در اختیار آنتورپ قرار می‌گیرد.

از تمام این بحث‌های مالی که بگذریم، پرسپولیس بیرانوند را می‌خواهد و او هم بی‌میل نیست به ایران برگردد و پیراهن این تیم را بپوشد. حالا هم فرقی نمی‌کند سرمربی پرسپولیس چه کسی باشد. یحیی گل‌محمدی یا یک مربی دیگر.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها