|

پنج اشتباه یحیی پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد

دلیل اصلی ناکامی پرسپولیس در لیگ 21، عملکرد یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، اندک امید این تیم را برای قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم به باد داد و حالا سرخپوشان پایتخت باید برای نایب قهرمانی با سپاهان رقابت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ در ابتدای فصل کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی چنین عملکردی را از پرسپولیس داشته باشد؛ چرا که استقلالی‌ها به واسطه تغییرات مدیریتی و همینطور جدایی مهدی قایدی که بهترین بازیکن‌شان بود شرایط خوبی نداشتند؛ اما عملکرد پرسپولیس در لیگ آنقدر ناامیدکننده بود که باعث شد استقلال در ۳ هفته مانده به پایان لیگ با اختلافی ۹ امتیازی قهرمان لیگ شود.

حالا یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی باید پاسخگوی ناکامی تیمی باشد که مدافع عنوان قهرمانی بود. ناکامی پرسپولیس عوامل مختلفی داشت؛ اما قطعا اشتباهات او در صدر این اشتباهات قرار دارد. مهمترین این اشتباهات را در ادامه می‌خوانید:

۱- مهمترین اشتباه گل‌محمدی، جذب بازیکنانی بود که ده‌ها میلیارد تومان از بودجه پرسپولیس را هدر داد. بازیکنانی که هیچ کمکی به پرسپولیس نکردند و در نهایت هم نیمکت‌نشین شدند. جذب ۲ بازیکن از تاجیکستان، کشوری که حتی در فوتبال آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد هیچ توجیهی نداشت؛ اما گل‌محمدی مصرانه این بازیکنان را جذب کرد. به جز بازیکنان تاجیکستانی، بازیکنانی همچون علی نعمتی، رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، رضا جعفری، احمد گوهری هم به پرسپولیس آمدند؛ اما مشخص بود که پیراهن پرسپولیس برای چنین بازیکنانی گشاد است. شیرزاد تمیروف هم  دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس است. او هم در همان حد و اندازه‌های ۲ بازیکن تاجیکستانی بود و جالب اینکه پرسپولیس مهاجمان بهتری نسبت به تمیروف در اختیار داشت.

۲- بهانه‌جویی‌های گل‌محمدی انقدر زیاد بود که وی فراموش کرد نقاط ضعف تیمش را ببیند. سردرگمی که سرمربی پرسپولیس حتی در انتخاب ترکیب اصلی داشت نشان داد وی تمرکزش را معطوف به مسائل غیرفنی کرده است. اینکه مدام در مصاحبه‌های متوالی دست‌های پشت پرده، عامل عدم موفقیت پرسپولیس عنوان شود می‌تواند این معنا را داشته باشد که قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس هم غیرفنی بوده است. استعفاهای یحیی را هم باید به حساب آورد. مگر می‌شود در تیمی شاهد استعفای سرمربی بود و در نهایت توقع موفقیت آن تیم را داشت؟ 

۳- پس از جدایی بیرانوند از پرسپولیس، جانشین مناسبی برای این دروازه‌بان انتخاب نشد. حامد لک در اوایل حضورش در این تیم عملکرد قابل قبولی داشت؛ اما هر چه از لیگ امسال گذشت او دچار افت بیشتری شد و در نهایت حتی جای خود را در ترکیب اصلی به احمد گوهری داد. گوهری هم دروازه‌بان شش‌دانگی نشان نداد؛ اما بهتر از لک بود. جالب اینکه گل‌محمدی در بازی مقابل ذوب آهن و سپاهان که بازی مرگ و زندگی بود از لک استفاده کرد.

۴- در اواخر بازی برگشت استقلال و پرسپولیس بود که گل‌محمدی برای مجادله با داور وارد زمین شد. مشخص بود که چنین رفتاری با محرومیت سنگین روبرو خواهد شد. گل‌محمدی با علم به این موضوع و در شرایطی که تیمش در هفته‌های پایانی لیگ بازی‌های مهمی در پیش داشت چنین اقدامی انجام داد. شبیه آن را می‌توان تنها در لیگ محلات دید.

۵- یکی از مهمترین شاخصه‌های مهم پرسپولیس در چند فصل گذشته وضعیت بدنی بازیکنان این تیم بود. به‌گونه‌ای که این مسئله یکی از مهمترین عوامل قهرمانی‌های متوالی این تیم محسوب می‌شد؛ اما در فصل جاری مشکل بدنی بازیکنان پرسپولیس به مشکلات متعدد این تیم هم اضافه شد؛ به گونه‌ای که بازیکنی که از دقیقه ۸۰ وارد زمین شد نای دویدن نداشت. قطعا پیش از آغاز فصل بدنسازی بازیکنان پرسپولیس به شکل درست انجام نشده بوده؛ وگرنه چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها