|

هفت تغییر و تحول نقل و انتقالاتی در استقلال!

خبرهای نقل و انتقالاتى در استقلال حکایت از این دارد که سیلوا و غلامی می‌روند، یامگا ماندنی است.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال فصل جاری از لحاظ فنی اگرچه نقطه‌ضعف کم نداشت اما درهرصورت فرهاد مجیدی با همین اسکواد موفق شد تا تیمش را بعد از 9 سال دوباره به قله فوتبال ایران بازگردانده و برای چهارمین‌بار استقلال را قهرمان لیگ برتر کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از راهبر معاصر؛ این درحالی است که در فاصله 3 هفته باقی‌مانده تا پایان رقابت‌ها با توجه به مشخص شدن قهرمان اگرچه جذابیت پیگیری رقابت‌ها برای علاقه‌مندان به فوتبال از بین رفته است اما جذابیت اخبار نقل‌وانتقالاتی از همین حالا آغاز شده و بعضا شاهد جابه‌جایی ستاره‌ها در رسانه‌ها و پیوستن یا جدایی آنها به تیم‌های مختلف به‌ویژه به سرخابی‌ها هستیم.

با همه این تفاسیر اما روز گذشته از این موضوع خبر دادیم که هنوز سرنوشت همکاری کادر فعلی استقلال و به‌ویژه فرهاد مجیدی برای فصل آینده با این باشگاه مشخص نیست، هرچند شواهد و قرائن همه از تداوم همکاری مجموعه فعلی از مدیران تا سرمربی استقلال با این باشگاه برای فصل جاری خبر می‌دهند. بااین‌حال اگر بنا را روی همین شواهد استوار بدانیم، پس برای دومین فصل متوالی فرهاد مجیدی این فرصت را خواهد داشت تا دوباره با تفکرات تاکتیکی‌اش خودش تیمش را ببندد و برای فصل جدید رقابت‌ها مهیا و آماده کند.

هنوز اتفاقات سال‌گذشته را به‌خوبی به‌یاد داریم که چطور مجیدی جلوی زیاده‌خواهی‌های برخی بازیکنان در پیش فصل ایستاد و گربه را دم حجله کشت تا حساب کار دست بازیکنانش بیاید. با این احوال از آنجا که استقلال فصل بیست‌ویکم قبل از حضور مدیران جدید بسته شد؛ باوجود مدیران قبلی، کم مشکل و مصیبت بر سر راه مذاکرات با بازیکنانی که کادرفنی استقلال خواهان جذب یا تمدید قرارداد با آنها بوده به وجود نیامد و همین موضوع باعث شد دوباره نگرانی‌ها بر سر بسته شدن تیمی متزلزل به وجود بیاید. اما با هر ماجرایی که بود استقلال مدل 1401 توسط خود فرهاد مجیدی بسته شد و درنهایت هم با دست‌فرمان مجیدی به‌عنوان قهرمانی رسید. حالا نیز گمانه‌زنی‌ها و شایعات برای بسته شدن تیمی که بتواند موفقیت‌های فصل جاری را ادامه بدهد، آغاز شده و به نظر می‌رسد برخی اتفاقات هم از حالا استارت خورده باشد.

 

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که با توجه به شرایط مالی خوب ایجادشده در باشگاه برای بسته شدن تیمی مقتدر در راستای برطرف شدن نقاط ضعف این تیم، منعی وجود ندارد و در این راستا سیگنال‌های مثبتی به کادرفنی ارائه‌ شده است.

تمدیدی‌ها تکلیف لیست خریدها را روشن می‌کنند

استقلالی‌ها درحالی برای بستن تیم خود برای فصل جدید استارت کار را زده‌اند که از جمع بازیکنان فعلی استقلال، قرارداد ۶ بازیکن در پایان فصل تمام می‌شود که عارف غلامی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سعید مهری، آرمان رمضانی و وریا غفوری این نفرات هستند. این درحالی است که پیش از این برخی رسانه‌ها خبر از پایان قرارداد مهدی مهدی پور داده بودند اما همانطور که قبلا نوشتیم، این بازیکن برای فصل آینده با استقلال قرارداد مشروط دارد و می‌تواند به ازای پرداخت مبلغی، رضایتنامه خود را گرفته و از استقلال جدا شود. بااین‌حال برای مذاکره با نفرات جدید، در ابتدای امر تعیین تکلیف تمدیدی‌ها در دستور کار قرار گرفته که براساس سرنوشت بازیکنان تمدیدی، بازیکنان جدید جذب استقلال خواهند شد.

فقط هافبک خلاق؟

مجیدی به‌دنبال آن است تا شاکله تیم قهرمان را حفظ کند و این درحالی است که با همین نفرات، مجیدی همراه با استقلال دوباره به قله فوتبال ایران رسیده و برای فصل بعد هم فعلا خبری از آسیا نیست تا آبی‌ها بخواهند بریزوبپاش را در دستور کار قرار بدهند. بااین‌حال اگر همه این بازیکنانی که در لیست تمدیدی‌ها هستند و مجیدی نیز خواستار حفظ آنهاست در تیم بمانند، در این زمان فقط جذب یک هافبک خلاق که امسال آبی‌ها خلأ آن را در ترکیب خود تا حدود زیادی احساس کردند در وهله اول در دستورکار قرار خواهد گرفت و مجیدی در اولین گام قصد دارد تا تکلیف چنین بازیکنی را مشخص کند. اما اینکه این بازیکن خارجی باشد یا داخلی باید منتظر روزهای آینده باقی ماند.

کاوه و نادری برمی‌گردند؟

طی روزهای گذشته اخباری مبنی‌بر بازگشت کاوه رضایی و محمد نادری به استقلال درحالی منتشرشده که به نظر می‌رسد در این زمینه برخی تلاش‌ها از سوی باشگاه آغاز شده است. درهرصورت عملکرد سینوسی خط حمله استقلال و احتمال جدایی مهاجم فرانسوی و از سوی دیگر عدم بازگشت یزدانی به تیم گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر بازگشت رضایی و نادری را تقویت کرده است. استقلال با جدایی مرادمند و یزدانی و با جدایی قطعی سیلوا و احتمالی غلامی به‌شدت در این منطقه از زمین با خلأ مواجه خواهد شد اما در خط حمله جدایی هریک از مهاجمان این تیم می‌توانند زمینه‌ساز بازگشت بازیکنانی مانند کاوه رضایی باشند. بااین‌حال اگر آرمان، ارسلان و ژستد در استقلال بمانند، این احتمال نیز کمرنگ خواهد د، هرچند طبق شنیده‌ها برخی گزینه‌های داخلی در پست مهاجم مدنظر فرهاد مجیدی قرار دارند.

 

عزت‌اللهی در لیست است؟

در چندسال اخیر همواره بحث استقلالی شدن سعید عزت‌اللهی وجود داشته، این درحالی است که استقلال در این نقطه از زمین در فصل جاری با وجود بازیکنانی مانند نیک‌نفس و مهدی‌پور فصل خوبی را سپری کرد تا در این نقطه خیلی خلئی احساس نشود. بااین‌حال پیش از این نوشتیم که طبق شنیده‌ها مهدی مهدی‌پور از یکی از باشگاه‌های قطری پیشنهاد‌هایی را دریافت کرده که این موضوع باعث شده تداوم همکاری هافبک میانی استقلالی‌ها با این باشگاه برای فصل بعد در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد که در صورت محقق شدن این امر، عزت‌اللهی برای حضور در استقلال به گزینه‌ای جذاب تبدیل خواهد شد. در غیر این صورت مجیدی در مرکز زمین با همین نفرات به کار ادامه خواهد داد، هرچند شاید برای جایگزینی این نفرات فعلی روی نیمکت، سرمربی استقلال دست به دامن یک یا دو گزینه جوان داخلی شود.

یامگا می‌ماند

درباره سرنوشت بازیکنان خارجی استقلال نیز حرف‌وحدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد. درباره سیلوا مدافع برزیلی استقلال این خبر به گوش می‌رسد که این مدافع برزیلی با پایان قرارداد نیم‌فصل خود با این باشگاه مطمئنا از این تیم جدا خواهد شد. اما درباره سایر خارجی‌های استقلال طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» به نظر می‌رسد یامگا در بین بازیکنان خارجی استقلال شانس بیشتری برای ادامه همکاری داشته باشد، هرچند به‌جز سیلوا، سایرین تا پایان فصل بعدی با استقلال همچنان قرارداد دارند.

محبی در پرتغال می‌ماند عارف به پرتغال می‌رود

همچنین درباره محمد محبی نیز برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از جذب این بازیکن توسط استقلال داشت اما طبق شنیده‌ها قرار نیست این بازیکن که در سپاهان درخشید و در سانتاکلارا هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در تیمش پیدا کند از لیگ پرتغال جدا شده و به نظر می‌رسد هافبک سابق سپاهان همچنان در اروپا خواهد ماند. از سوی دیگر گویا عارف غلامی مدافع استقلال که به‌تازگی با یک شرکت نقل‌وانتقال بازیکن بین‌المللی قرارداد بسته برای فصل بعدی قصد دارد به فوتبال اروپا برود و احتمالا او هم مثل خیلی از بازیکنان ایرانی سر از لیگ پرتغال درمی‌آورد./ فرهیختگان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها