|

پس از تمدید با امباپه

شکایت لالیگا از پاری سن‌ ژرمن به یوفا؛ PSG از سوپرلیگ خطرناک تر است!

لالیگا پس از تمدید قرارداد ستاره پاریسن‌ژرمن با این تیم، از باشگاه فرانسوی شکایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

از چند ماه پیش فوتبال جهان منتظر شنیدن خبر پیوستن «کیلین امباپه» به رئال مادرید بود اما پس از مدت‌ها کش و قوس، سرانجام این بازیکن تصمیم گرفت قرارداد خود را با پاریسی‌ها تمدید کند. خبرهایی که درباره تمدید این قرارداد منتشر شده است نشان می‌دهد که «ناصر الخلیفی» مالک قطری باشگاه، برای حفظ ستاره تیم خود حسابی دست به جیب شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ بر اساس آنچه رسانه‌های جهان منتشر کرده‌اند، امباپه سالیانه ۱۰۰ میلیون یورو حقوق می‌گیرد و ۳۰۰ میلیون یورو دیگر هم بابت پاداش وفاداری دریافت کرده است. علاوه بر این‌ها، این بازیکن در تعیین تمام اهداف باشگاه مثل جذب بازیکنان و استخدام سرمربی هم نقش کلیدی خواهد داشت.

رقم نجومی این قرارداد سه‌ساله، باعث شده لالیگا به شدت عصبانی شود. لیگ فوتبال اسپانیا دیشب و پس از اینکه ماندن امباپه در پاریس قطعی شد، به صورت رسمی اعلام کرد که علیه این باشگاه شکایت می‌کند زیرا معتقد است پاریسن‌ژرمن قوانین بازی منصفانه مالی مورد نظر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را زیر پا گذاشته است.

اگر این شکایت به سرانجام برسد، پاریسن‌ژرمن از حضور در مسابقات اروپایی محروم خواهد شد.

در بیانیه‌ای که لالیگا درباره شکایت خود منتشر کرده آمده است که اقدام باشگاه فرانسوی به ضرر نظام اقتصادی فوتبال اروپا و بازیکنان شاغل در آن است. «خاوی تباس» رییس لالیگا هم تمدید قرارداد امباپه را توهین بزرگ به فوتبال دانست و آن را بدتر از برنامه‌ای مثل سوپرلیگ اروپا توصیف کرد.

دو سال پیش و زمانی که باشگاه‌های بزرگ اروپایی تصمیم گرفتند که یک مسابقات مستقل با نام سوپرلیگ اروپا راه بیندازند، پاریسن‌ژرمن تنها باشگاه بزرگی بود که با این اقدام همراهی نکرد. پس از آن هم این باشگاه همچنان به خریدهای گران و پرداخت حقوق‌های نجومی به ستاره‌های بزرگ ادامه می‌دهد و باعث شده که این گمان مطرح شود که پاریسن‌ژرمن به دلیل همراهی‌نکردن با سوپرلیگ، زیر چتر حمایت ویژه یوفا قرار دارد.

در سال ۲۰۱۷ هم وقتی پاریسن‌ژرمن، با رقم نجومی ۲۲۲ میلیون یورو، «نیمار» را از چنگ بارسلونا درآورد، لالیگا تلاش کرد مانع این انتقال شود ولی ناکام ماند.

لالیگا به پاریسن‌ژرمن اعلام جنگ کرد

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها