|

سید بندی نهایی مسابقات جام ملت‌ های فوتسال آسیا اعلام شد

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتسال ایران در سید اول قرعه کشی قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

مراسم قرعه کشی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا روز پنجشنبه این هفته در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و تیم ملی کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گلدان اول قرار گرفت.

سیدبندی جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا

سید اول: کویت (میزبان)، ایران، ژاپن و ازبکستان

سید دوم: عراق، لبنان، ویتنام و بحرین

سید سوم: تایلند، چین تایپه، تاجیکستان و کره جنوبی

سید چهارم: عربستان، اندونزی، ترکمنستان و عمان

تایلند پایین‌تر از لبنان و بحرین!

از نکات عجیب این سیدبندی می‌توان به حضور تایلند در گلدان سوم و پایین‌تر از کشورهایی چون لبنان و بحرین اشاره کرد؛ در حالی که تایلند همواره یکی از قدرت‌های فوتسال آسیا بوده و عنوان قهرمانی مسابقات جنوب شرق آسیا را هم کسب کرده است. حتی اگر نتایج سال ۲۰۱۸ ملاک سیدبندی باشد، حضور بحرین در سید دوم جای ابهام زیادی دارد چرا که بحرین و لبنان در آن دوره در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

سخت‌ترین و ساده‌ترین قرعه برای ایران

باتوجه به حضور تیم ملی ایران در سید اول، ملی پوشان کشورمان با ژاپن، کویت و ازبکستان همگروه نخواهند شد. در دشوارترین حالت، ایران می‌تواند با قرعه عراق (حتی ویتنام) از سید دوم، تایلند از سید سوم و اندونزی از سید چهارم مواجه بشود. همگروهی با لبنان، چین تایپه و عمان می‌تواند مسیر ساده‌تری در مرحله گروهی پیش پای ایران بگذارد.

احتمال همگروهی ایران با مربیان ایرانی

علاوه بر وحید شمسایی سرمربی تیم ملی ایران، در جام ملت‌های فوتسال آسیا دو مربی ایرانی دیگر حاضر خواهند بود. محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی ایران در حال حاضر هدایت عراق را بر عهده دارد و این تیم را به مرحله نهایی جام ملت‌ها رساند. همچنین محمد هاشم زاده مربی سابق تیم کشورمان روی نیمکت اندونزی می‌نشیند و بعید نیست تیم کشورمان با اندونزی یا عراق هم همگروه بشود.

برگزاری جام ملت های آسیا بعد از یک دوره تعطیلی

آخرین دوره جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به خاطر ویروس کرونا لغو شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری آن را در سال ۲۰۲۲ در دستور کار قرار داد. این بازی ها مهرماه به میزبانی کویت انجام می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها