|

بررسی نقل و انتقالات استقلال؛ تغییرات گسترده یا تقویت تیم؟!

به نظر فرهاد مجیدی برای فصل قصد ندارد تغییرات زیادی را در ترکیب تیمش ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

شروع طوفانی پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات و جذب بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی، تمدید با مهدی ترابی و مذاکرات مثبت با نفراتی چون سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی فر و... باعث شد تا بسیاری از هواداران استقلال بابت تحرکات تیمشان در فصل نقل و انتقالات نگران باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بااین‌وجود، آبی‌ها نیز بیکار ننشسته و از چندی پیش باب مذاکره را با نفرات موردنظر فرهاد مجیدی بازکرده‌اند. در فضای مجازی برخی شایعات پیرامون لیست مدنظر مجیدی مطرح شده که جدا از میزان صحت این اخبار، آنها را مرور می کنیم:

* لیستی بدون دروازه‌بان

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در لیست مدنظر فرهاد مجیدی نام هیچ گلری دیده نمی‌شود. با وجود سیدحسین و علیرضا رضایی، طبیعتاً استقلالی‌ها به دنبال دروازه‌بان نخواهند رفت و خیال مجیدی بابت قفس توری تیمش از هر زمان دیگری راحت‌تر است.

بازگشت قطعی مرادمند و مشروط یزدانی

گفته می شود که حسین مرادمند با اتمام کارهای مربوط به دریافت کارت پایان خدمتش، برای فصل بعد به استقلال بازمی‌گردد. سیاوش یزدانی نیز که توانسته است در آزمون دکتری قبول شود، برای فصل بعد به جمع شاگردان مجیدی برمی‌گردد اما حضور او منوط به دریافت مجوز از سازمان نظام‌وظیفه است.

در اسفندماه و برنامه فوتبال برتر بود که از سوی نظام‌وظیفه اعلام شد یزدانی پیش‌ازاین از فرصت مرخصی تحصیلی خود استفاده کرده و حتی در صورت قبولی در آزمون دکتری نیز نمی‌تواند به استقلال برگردد اما فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ بازگشت این مدافع را بدون مشکل خواند.

جانملکی گزینه آلترناتیو یزدانی

در نیم‌فصل نخست نیز صحبت‌هایی درباره احتمال جذب امیرمهدی جانملکی شنیده می‌شد ولی انتقال او نهایی نشد. بازیکنی که سابقه بازی در رده‌های پایه استقلال را دارد، طبق برخی اخبار و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی، به‌عنوان گزینه آلترناتیو سیاوش یزدانی معرفی شده و اگر این بازیکن نتواند از سازمان نظام‌وظیفه مجوز بازگشت به جمع آبی‌ها را دریافت کند، آنگاه احتمال می رود که استقلال برای جذب مدافع نساجی اقدام ‌کند.

* مدافع سابق آلتای، گزینه ای جذاب برای مجیدی

محمد نادری که در لیگ بیستم از پرسپولیس به استقلال آمد، تابستان گذشته راهی ترکیه و تیم آلتای اسپور شد. پس از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر و همچنین عدم دریافت مطالبات، نادری قراردادش را با آلتای فسخ کرد و حالا اخباری مطرح شده مبنی بر اینکه در سال منتهی به جام جهانی، او قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارد. باید دید که نادری و استقلال یک بار دیگر با همدیگر همکاری خواهند داشت یا این اخبار تنها شایعات فضای مجازی است.

مذاکراتی برای جذب بهترین پاسور لیگ برتر

شب گذشته مدیر برنامه سعید صادقی با استقلالی‌ها وارد مذاکره شد که برخی شایعات مطرح شده که روند این گفتگوها مثبت بوده است. بهترین پاسور لیگ برتر و ستاره گل‌گهر به پایان قراردادش رسیده و اگر بر سر تمامی موارد با مدیران آبی پوشان به توافق برسد، می‌تواند با انتقالی آزاد راهی استقلال شود. البته که گفته می شود صادقی با پرسپولیس هم مذاکراتی داشته است.

* کریمی هم قصد بازگشت دارد؟

علی کریمی نتوانست موفقیت‌هایش در استقلال را با الدحیل و کایسری اسپور تکرار کند. هافبک میانی آبی‌ها که در لیگ نوزدهم فوق‌العاده ظاهر شد، روزهای خوبی را در قطر اس سی داشت اما پس از حضور در الدحیل، آنجا را به مقصد کایسری اسپور ترک کرد و با بدبیاری بزرگی مواجه شد. کریمی به دلیل آسیب‌دیدگی شدید هرگز برای این تیم در ترکیه به میدان نرفت. در فضای مجازی گفته می‌شود صحبت‌های اولیه‌ای نیز با او انجام شده و باید دید خود کریمی و کایسری حاضر به این جدایی هستند یا خیر.

کار بسیار سخت آبی‌ها برای جذب محبی

برخی اخبار و گمانه زنی ها رسانه ای حاکی از این است که استقلالی‌ها قصد دارند همان‌طوری که جعفر سلمانی را از پورتیموننزه جذب کردند، برای به خدمت گیری محمد محبی نیز اقدام کنند. پرسپولیس و سپاهان نیز این بازیکن را دنبال می‌کنند و باید دید محبی نهایتاً راهی چه تیمی می‌شود.

چراغ سبز کاوه برای بازگشت به استقلال

گفته می شود که کاوه رضایی در صدر لیست مهاجمان موردنظر مجیدی است. بازیکن سابق آبی‌ها پس از حضور ناموفق در سال‌های اخیر، نمی‌خواهد حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست بدهد و به همین دلیل، هیچ بعید نیست این بازیکن فصل بعد به ایران بازگردد. برخی شایعات حتی از توافقات اولیه با او خبر می دهند.

* یک خارجی برای جانشینی ژستد

از اطراف باشگاه استقلال اینگونه شنیده می شود که جدایی رودی ژستد در پایان فصل قطعی شده و فرهاد مجیدی به دنبال یک جانشین مناسب برای این بازیکن است. سرمربی آبی‌ها قصد دارد یک مهاجم خارجی بلندقامت را به خدمت بگیرد و چند فوروارد نیز به او معرفی شده‌اند و حالا او باید گزینه مورد نظرش را از میان انتخاب کند.

* رضاوند و کریم‌زاده برنمی‌گردند، قاسمی نژاد ...؟ 

آرش رضاوند و متین کریم‌زاده دو بازیکنی هستند که در نقل و انتقالات زمستانی راهی فولاد و نساجی شدند و حالا باشگاه‌های این دو بازیکن در پی دائمی کردن انتقال افراد نامبرده شده هستند. خود رضاوند و کریم‌زاده نیز تمایل به حضور در تیم‌های فعلی‌شان دارند اما داستان امین قاسمی نژاد متفاوت است و این بازیکن که دچار مصدومیت نیز شده، باید به استقلال بازگردد تا تکلیف او برای فصل بعد مشخص شود.

خبری از قایدی نیست

هرچند که برخی از رسانه‌های فارسی و عربی از احتمال بازگشت مهدی قایدی به استقلال خبر داده‌اند، اما حقیقت این است که شباب الاهلی برای جدایی این بازیکن مبلغ بالایی را در نظر گرفته ضمن اینکه خود باشوی کوچک نیز قصد دارد فصل بعد را در حوزه خلیج‌فارس ادامه دهد. در حال حاضر احتمال بازگشت این بازیکن به استقلال بسیار پایین است و الغرافه به‌شدت علاقه‌مند است تا این بازیکن را به خدمت بگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها