|

11 نکته مهم از بازی پرسپولیس – شهرخودرو

از هفته 29 لیگ، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف شهرخودرو می رود.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در شرایطی به ایستگاه ماقبل آخر لیگ رسیده است که بازی هفته گذشته این تیم مقابل تراکتور، نیمه‌کاره ماند. حریف پرسپولیس، پدیده (شهرخودرو) است که آخرین تلاش‌هایش را برای ماندن در لیگ برتر انجام می‌دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ روند قهرمانی‌های پرسپولیس در شرایطی در این فصل متوقف شد که این تیم مقابل تیم‌های ضعیف امتیازهای حساسی از دست داد که یکی از این تیم‌ها پدیده است که پرسپولیس در بازی رفت برابر آن‌ها به تساوی 1-1 دست یافت. در لیگ این دوره تکلیف قهرمان و یک تیم‌کننده مشخص شده است و مهم‌ترین مجهول باقیمانده دیگر تیم سقوط‌کننده به لیگ یک است که از بین پدیده و نفت مسجدسلیمان یک تیم به لیگ یک سقوط می‌کند. تاریخ پایان لیگ و نحوه برگزاری هفته سی‌ام به نتیجه این مسابقه بستگی دارد که آیا هفته آخر تشریفاتی خواهد شد یا خیر. این مسابقه پس از 2 بار لغو به دلیل آلودگی هوا روز یکشنبه 8 خرداد ساعت 20 درورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد

1- پرسپولیس با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها با 54 امتیاز در رده سوم جای دارد. این تیم با هر نتیجه‌ای پایین‌تر از این رتبه قرار نمی‌گیرد ولی حکم کمیته انضباطی در جایگاه این تیم تاثیرگذار خواهد بود. به هر حال پرسپولیس برای بازگشت به رتبه دوم، به 3 امتیاز این بازی چشم دارد.

2- پدیده فصل را بسیار بد آغاز کرد ولی روند این تیم به تدریج کمی بهتر شد اما نتوانست از قعر جدول رهایی یابد. پدیده با پیروزی در این مسابقه  یک رده در جدول بالا بیاید ولی همچنان در منطقه سقوط است. پدیده تنها در شرایطی در لیگ باقی می‌ماند که در 2 بازی باقی‌مانده 6 امتیاز کسب کند و نفت مسجدسلیمان موفق به پیروزی برابر استقلال نشود.

3- بدون در نظر گرفتن دیدار نیمه‌کاره تراکتور - پرسپولیس، شاگردان یحیی گل‌محمدی در 6 هفته اخیر به 3 تساوی، 2 پیروزی و یک شکست دست یافته‌اند. این تیم با احتساب بازی جام‌حذفی در 6 بازی آخر خود تنها یک برد داشته و در بدترین فرم فصل خود قرار دارد. پدیده در 6 هفته گذشته، 4 تساوی و 2 شکست نصیبش شده است.

4- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس در نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ، دقت شوت، تعداد پاس، دقت پاس جزو ۳ تیم برتر لیگ است. پدیده در مالکیت توپ بدترین تیم لیگ است و در شوت، پاس و دقت پاس یکی از 3 تیم ضعیف لیگ است.

5- پدیده ششمین تیم ضعیف تاریخ لیگ برتر است. این تیم رکورددار بیشترین باخت، کمترین برد، بیشترین گل‌خورده ، کمترین کلین‌شیت در این فصل از لیگ است. آمار پدیده در نیمه اول بهتر از نیمه دوم است و این تیم در ۷ بازی اخیر در ۴۵ ابتدایی فقط ۲ گل دریافت کرده است.

6- پرسپولیس و پدیده در لیگ برتر ۱۵ بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن ۸ برد برای پرسپولیس، یک پیروزی برای پدیده و ۶ تساوی بوده است. پدیده با ۸ شکست مقابل پرسپولیس، به تیمی بیشتر از این نباخته است و با دریافت ۲۴ گل، بیشترین گل را از پرسپولیس خورده است. پرسپولیس در ۳ مصاف اخیر با پدیده در تهران به پیروزی رسیده و در هر بازی حداقل ۲ گل زده است. پدیده با خوردن ۱۵ گل از تیم‌های تحت هدایت گل‌محمدی، از هیچ مربی ای به این اندازه گل نخورده است.

7- علی علیپور با ۴ گل بهترین گزن تقابل‌های پرسپولیس و پدیده در تاریخ لیگ برتر است. وحید امیری با ۳ گل در جایگاه دوم قرار دارد. فرشاد فرجی و میلاد سرلک هم ۲ گل در این مسابقه به ثمر رساندند و می‌توانند آمار خود را بهتر کنند.

8- مهدی ترابی با نمره ۷.۲۵، بهترین بازیکن پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. در پدیده، مجتبی بیژن با نمره ۶.۹۰، بهترین عملکرد را داشته است. مهدی عبدی با ۷ گل، بهترین گلزن پرسپولیس است و ابوالفضل عکاشه و محمدرضا فلاحیان با ۳ گل، بیشترین گل زده را در پدیده دارند.

9- در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی بین ۲ تیم جابه‌جا شده‌اند و احسان حسینی، رضا کرملاچعب،علی نعمتی، فرشاد فرجی، محسن ربیع‌خواه، مهدی مهدیخانی، مهدی شریفی، میلاد سرلک و میلاد کمندانی بازیکنان مشترک ۲ تیم هستند. یحیی گل‌محمدی که قبل از پرسپولیس سرمربی پدیده بوده، علی طاهران، محمد محمدزاده، میلاد فراهانی و یوسف بهزادی را از جمع شاگردان سابق خود در ترکیب پدیده می‌ببیند.

10- پرسپولیس در بازی با پدیده باز هم تعدادی از بازیکنان خود را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد که مهم‌ترین آن‌ها جلال حسینی و وحید امیری هستند. حامد پاکدل و سعید آقایی با دریافت کارت قرمز در بازی با تراکتور در این مسابقه غایب خواهند بود.

11- یاسر همرنگ قضاوت این بازی را برعهده دارد. این داور که از لیگ پانزدهم در لیگ برتر ۲۹ بازی سوت زده، برای اولین‌بار داور بازی پرسپولیس است. همرنگ در این دوره برای پدیده، دیدار رفت با سپاهان را قضاوت کرده که این تیم در آن مسابقه شکست خورد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها