|

روز و ساعت بازی آرژانتین-ایتالیا جام فینالیسیما 2022

آرژانتین و ایتالیا به عنوان قهرمان آمریکای جنوبی و اروپا امشب در ورزشگاه ومبلی انگلیس به دیدار هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

ایتالیا در دور حذفی مسابقات قهرمانی اروپا تابستان گذشته، اتریش، بلژیک و اسپانیا را شکست داد و پس از تساوی یک بر یک، در فینال در ضربات پنالتی انگلیس را شکست داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایلنا؛ این پیروزی باعث شد که آبی‌ها برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان اروپا شوند، اما آنها اکنون به طرز باورنکردنی از صعود به دو جام جهانی گذشته بازمانده‌اند و در سال 2022 مانند سال 2018 نتوانسته‌اند جواز صعود را به دست بیاورند.

تمرکز فوری روبرتو مانچینی روی بازی چهارشنبه است اما آنها همچنین مسابقات لیگ ملت‌های یوفا را در 4 ژوئن آغاز خواهند کرد و دو بار پیاپی به مصاف آلمان، مجارستان و انگلیس خواهند رفت.

جورجیو کیه لینی آخرین بازی خود در ایتالیا را مقابل آرژانتین انجام خواهد داد، در حالی که این بازیکن 37 ساله قرار است یک دوران طولانی بین المللی را به پایان برساند، اما مانچینی نیز با تعدادی از بازیکنان بدون بازی در ترکیب به آینده نگاه خواهد کرد.

ایتالیا در هر سه بازی اخیر خود مقابل آرژانتین که همگی دوستانه بوده اند، شکست خورده و آخرین دیدار آنها در جام جهانی 1990 برگزار شد، زمانی که آرژانتین پس از تساوی 1-1 در نیمه نهایی جام جهانی 4-3 در ضربات پنالتی پیروز شد.

در همین حال، آرژانتین تابستان گذشته برای اولین بار از سال 1993 کوپا آمریکا را به دست آورد و برزیل را یک بر صفر شکست داد. سفید و آبی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی اکوادور و کلمبیا را شکست دادند و به فینال راه یافتند و همچنین به لطف رقابت های بدون شکست به جام جهانی 2022 راه یافتند.

آرژانتین در جام جهانی 2014 نایب قهرمان شد اما در سال 2018 در مرحله یک هشتم نهایی به میدان رفت و دیدن عملکرد آنها در رقابت‌های امسال جالب خواهد بود و این کشور از آمریکای جنوبی برای سومین بار تلاش خواهد کرد تا جام را بالای سر ببرد.

شاگردان لیونل اسکالونی از زمان تساوی 1-1 مقابل اکوادور در مقدماتی جام جهانی در پایان ماه مارس، دیداری نداشته اند، در حالی که از جولای 2019 در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده‌اند و این باید به آنها اعتماد به نفس بدهد تا با انرژی بالا به مسابقه امشب وارد شوند.

 در فینالیسیما هیچ وقت اضافه ای وجود نخواهد داشت، بنابراین اگر بازی در پایان 90 دقیقه مساوی شود، ضربات پنالتی زده می‌شود. 

 ترکیب احتمالی ایتالیا:

 دوناروما دی لورنزو، بونوچی، کیه‌لینی، امرسون،  بارلا، جورجینیو، وراتی، زانیولو، اسکاماکا، اینسینیه

 ترکیب احتمالی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونا، دی پائول، رودریگز، لو سلسو، مسی، ال مارتینز، دی ماریا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها