|

سرمربی بعدی استقلال تقریبا مشخص شد!

جواد نکونام در آستانه حضور در استقلال قرار گرفته است. احتمالا او به زودی از سوی باشگاه به عنوان سرمربی معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

بعد از قطعی شدن جدایی فرهاد مجیدی از استقلال مسئولان باشگاه به بررسی شرایط موجود و گزینه های پیشنهادی برای سپردن سرمربیگری تیم خود پرداختند. طی روزهای گذشته نام های بسیاری در فضای مجازی و رسانه ای بیان شده است. نام های بزرگ خارجی و داخلی که روی هرکدام تبلیغات مثبت و منفی زیادی نیز انجام شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با وجود هیاهوی بالای گمانه زنی درباره سرمربی بعدی استقلال اما یک نام بلافاصله بعد از جدایی فرهاد مجیدی مطرح شد و حالا نیز به نظر می رسد اصلی ترین گزینه مصطفی آجورلو برای قبول هدایت آبی پوشان است؛ جواد نکونام.

سرمربی فولاد خوزستان اگرچه در نشست خبری آخر خود در لیگ برتر بیست و یکم اعلام کرد هیچ مذاکره ای با او صورت نگرفته اما صحبت های او مبنی بر اینکه اگر بازیکنان مد نظرش تمدید نشوند، شاید تصمیم دیگری بگیرد، تصور را درباره حضورش در استقلال تقویت کرد.

از طرف دیگر رابطه خوب مصطفی آجورلو و جواد نکونام بر هیچ کس پوشیده نیست. نکونام که در زمان مدیریت مصطفی آجورلو در باشگاه پاس تهران به عنوان یک جوان بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد، از آن زمان رابطه صمیمانه ای با مدیرعامل کنونی استقلال دارد. 

آجورلو در زمانی که مدیریت تراکتور را هم برعهده داشت، بدش نمی آمد کاپیتان سابق تیم ملی که آن زمان فقط در مربیگری سابقه دستیاری کارلوس کی روش را در تیم ملی ایران داشت به عنوان سرمربی جدید سرخپوشان تبریزی برگزیند. آن اتفاق نیفتاد اما روابط نکونام و آجورلو همچنان خوب است.

نکته قابل توجه این است که نکونام طی یکی دوسال گذشته نتایج خوبی در فوتبال ایران به دست آورده و تجربه خوبی هم دارد. او با فولاد به یک قهرمانی جام حذفی رسیده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حالا تنها تیم ایرانی باقیمانده در دور حذفی است. به همین خاطرطبیعی بود که او با رزومه بازی در استقلال گزینه اصلی هدایت استقلال باشد.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران در شرایطی گزینه اصلی مدیریت استقلال برای قبول سرمربیگری است که به نظر می رسد با وجود مطرح شدن نام های پرتعداد خارجی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه علاقه خاصی به انتخاب مربی خارجی ندارند.

پروسه انتخاب مربی خارجی برای استقلال زمان بر است و از طرفی با توجه به اینکه مربیان خارجی شناخت زیادی از استقلال و فوتبال ایران ندارند، آجورلو و همکارانش تقریبا قید انتخاب سرمربی خارجی را زده اند. طبیعتا با توجه به اندک زمان استقلال برای انتخاب سرمربی و ورود سریع به بازار نقل و انتقالات برای فصل جدید، مدیران باشگاه باید هرچه سریع تر گزینه ای را انتخاب کنند که شناخت خوبی از استقلال و فوتبال ایران داشته باشد و به همین دلیل به نظر می رسد شانس جواد نکونام برای نشستن روی نیمکت آبی ها بسیار بالا رفته است.

باشگاه استقلال احتمالا طی امروز و فردا سرمربی جدید خود را انتخاب خواهد کرد و اینطور که از شواهد پیدا است، نکونام گوی سبقت را از استراماچونی و سایر رقبا ربوده و برای سومین تجربه سرمربیگری خود هدایت استقلال قهرمان فصل گذشته را برعهده خواهد گرفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها