|

بازیکن خارجی استقلال: عاشق ایران شدیم!

مدافع برزیلی استقلال در مورد شرایطش در ایران و باشگاه استقلال صحبت های جالبی را مطرح کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از اینکه محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی دو مدافع اصلی استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر سرباز و راهی تیم ملوان شدند، کادرفنی استقلال یک مدافع برزیلی به نام رافائل سیلوا را به خدمت گرفت تا جایگزین دو مدافع سرباز این تیم شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ سیلوا که سابقه بازی در لیگ رده پایین برزیل، لیگ برتر پرتغال و لییگ عربستان را در کارنامه دارد، در همان بازی اولی که برای استقلال انجام داد، فوق العاده کار کرد و نشان داد که بازیکن باکیفیتی به حساب می آید. نمایش های خوب رافائل در استقلال باعث شد تا این تیم بعد از جدایی مرادمند و یزدانی با مشکل مواجه نشود و خط دفاعی آبی ها با قدرت فصل را به پایان برساند. رافائل بعد از آخرین بازی استقلال درر لیگ، قراردادش با این تیم به پایان رسید و وضعیتش برای فصل آینده مشخص نیست. با مدافع برزیلی استقلال در خصوص کلیه این مسائل گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

اول از حضورت در فوتبال ایران برای ما بگو. چه شد که پیشنهاد استقلال را قبول کردی؟

خب من در لیگ عربستان حضور داشتم و کاملا فضای فوتبال آسیا را می شناختم. .وقتی قراردادم با باشگاه الفیصلی تمام شد، یک پیشنهاد بسیار خوب از چین به دستم رسید و قرار بود تا به این کشور بروم. بنابر دلایلی رفتن به چین منتفی شد و بعد از آن مدیربرنامه هایم پیشنهاد استقلال را به دستم رساند. در مورد باشگاه استقلال و فوتبال ایران تحقیق کردم و بعد از مذاکره تصمیم گرفتم برای استقلال بازی کنم.

سطح لیگ ایران را چطور دیدی؟

ایران فوتبالیست های خوب و باکیفیتی دارد و تیم ها هم سطح خوبی دارند. فوتبال ایران در آسیا شناخته شده است و جزو تیم های برتر این قاره محسوب می شود. لیگ ایران جزو بهترین لیگ های آسیایی به حساب می آید و من هم خوشحالم در فوتبال ایران بازی کردم.

شرایط استقلال را در این فصل چطور بود؟

من می دانم که استقلال سال ها قهرمان نشده بود و کل مجموعه باشگاه تلاش می کردند تا تیم در این فصل قهرمان شود. خوشحالم که عضوی از تیم قهرمان بودم و در کنار سایر بازیکنان و کادرفنی توانستیم استقلال را به قهرمانی برسانیم. تیم ما بدون شکست عنوان قهرمانی را کسب کرد که کار فوق العاده بزرگی بود و کمتر تیمی می تواند به چنین رکوردی دست پیدا کند.

شاید خیلی ها قبل از اینکه برای استقلال به میدان بروی، روی تو تردید داشتند. با این حال از همان بازی اول نشان دادی که کیفیت بالایی داری و به سرعت هم محبوب شدی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

هواداران استقلال فوق العاده هستند و از همان روز اول که به ایران آمدم، به من و خانواده ام لطف داشتند. قطعا علاقه بین ما دو طرفه است و من خیلی به آن ها احترام می گذارم. اینکه قبل از آمدنم کسی از من شناخت نداشت، طبیعی است ولی حضور در فوتبال آسیا به من خیلی کمک کرد تا بتوانم خیلی زود با شرایط استقلال و فوتبال ایران خودم را وفق دهم و با تیم هماهنگ شوم. تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به استقلال کمک کنم و خداراشکر که تلاش کل تیم نتیجه داد و به قهرمانی منجر شد.

رافائل سیلوا : به پیشنهاد تمدید قرارداد با استقلال فکر می کنم/ همه باید به تصمیم مجیدی احترام بگذارند/ من و خانواده ام عاشق ایران شدیم

از روز جشن قهرمانی برای ما بگو که همراه با فرزندانت به ورزشگاه آمدی...

روز فوق العاده ای بود و قطعا هیچوقت آن را فراموش نخواهم کرد. کل استادیوم آبی شد و هواداران ورزشگاه را پر کردند. روز با شکوهی برای همه هواداران استقلال بود و برای خودم هم تجربه بسیار خوبی بود. دوست داشتم خانواده ام هم در این جشن کنارم باشند و به همین دلیل فرزندانم را به ورزشگاه آوردم تا از نزدیک جشن قهرمانی را ببینند. در کل همه چیز عالی بود و خیلی خوشحالم که اولین فصل حضورم در استقلال با قهرمانی و گرفتن جام همراه شد.

بعد از قهرمانی استقلال، جدایی مجیدی به نوعی کام هواداران را تلخ کرد. شما می دانستی که قرار است چنین اتفاقی بیفتد؟

نه من هم بعدا متوجه جدایی مجیدی شدم. مجیدی شخصیت محبوبی بین استقلالی ها است و این تیم را بدون شکست قهرمان لیگ کرد. طبیعی است که هواداران از رفتن سرمربی تیم قهرمان ناراحت باشند. نمی دانم دلایل جدایی مجیدی چه بود ولی حتما او هم برای خودش دلایلی دارد و به نظرم باید به او و تصمیمش احترام گذاشت. من هم به عنوان بازیکنی که چند ماه با او کار کردم، برایش آرزوی موفقیت می کنم.

با توجه به اینکه قراردادت با استقلال به پایان رسید، شایعه شد تو هم قرار است به امارات بروی و دوباره با مجیدی همکاری کنی.

همانطور که گفتید قرارداد من با استقلال به پایان رسید و الان هم در حال استراحت کنار خانواده ام هستم. در مورد آینده چیزی نمی دانم چون می خواهم فعلا استراحت کنم. پیشنهادات مختلفی وجود دارد که به وقتش با مدیربرنامه هایم بررسی خواهیم گرفت تا برای فصل آینده بهترین تصمیم را بگیرم.

از استقلال به تو پیشنهاد تمدید قرارداد دادند؟

یکسری صحبت ها مطرح شد تا در استقلال بمانم و قراردادم را تمدید کنم. قطعا استقلال هم جزو گزینه های من خواهد بود و به پیشنهاد تمدید قرارداد با این تیم فکر خواهم کرد.

رفتن مجیدی در تصمیم تو برای ماندن در استقلال تاثیر دارد؟

رابطه خوبی با مجیدی و کلا همه اعضای تیم استقلال دارم ولی فراموش نکنید که من یک بازیکن حرفه ای هستم و سعی می کنم بهترین تصمیم را برای خودم و خانواده ام بگیرم.

زندگی در ایران برای تو و خانواده ات چطور بود؟

ایران کشور زیبایی است و فوق العاده مردم خوبی دارد. من و خانواده ام عاشق ایران شدیم و از زندگی در این کشور لذت بردیم. مردم ایران مهربان هستند و همیشه به من و خانواده ام لطف داشتند. زندگی در ایران تجربه خوبی بود و باید از همه مردم ایران و به خصوص هواداران استقلال تشکر کنم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها