|

رقم خیره کننده قرارداد فرهاد مجیدی؛ 43 میلیارد تومان!

پس از پیوستن فرهاد مجیدی به اتحاد کلباء امارات، حالا مبلغ این انتقال مشخص شده است.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر، خیلی‌ تصورش را هم نمی‌کردند که فرهاد مجیدی با وجود تمدید قرارداد ۳ ساله‌اش با مصطفی آجورلو، ندای جدایی از جمع آبی‌ها را سر بدهد اما این اتفاق در پایان فصل رخ داد و شایعاتی که از ماه‌ها پیش منتشر شده بودند، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ سرمربی قهرمان لیگ بیست و یکم به دنبال ماجراجویی‌های جدید خود و جهت کسب تجربه و ثبت یک اتفاق بزرگ در کارنامه مربیگری‌اش، راهی آن‌سوی آب‌های خلیج‌فارس شد و به‌عنوان جدیدترین سرمربی لژیونر فوتبال ایران، با دردست‌داشتن لباس تیم نه‌چندان مطرح اتحاد کلباء عکس یادگاری گرفت.

تصاویری که از سرمربی جوان و خوش‌تیپ آبی‌ها با دستانی در جیب و در کنار لوگوی این تیم کمتر شناخته شده منتشر شد، با انتقادات فراوانی از سوی هواداران استقلال همراه شد چرا که آنها تصور این مسئله را نداشتند که مجیدی یک‌مرتبه دیگر و درحالی‌که با تیمش قرارداد دارد، آبی‌ها را ترک کند.

به هر شکل این جابه‌جایی صورت گرفت و اکنون منتشر شدن هزینه جذب مجیدی برای تیم اماراتی نیز در نوع خود جالب‌توجه است. اتحاد کلباء که به دلیل صعود و سقوط‌هایش میان لیگ برتر و دسته یک امارات به آسانسور این کشور معروف است، چند فصلی است که عادت همیشگی خود را کنار گذاشته و توانسته است در بالاترین سطح از رقابت‌های لیگ امارات باقی بماند.

آنها که برای رسیدن به اهداف بزرگ خود نیمکت تیمشان را در اختیار مجیدی قرار داده‌اند، برای این موضوع عددی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار هزینه کرده‌اند. مبلغی که تبدیل آن به ارز رایج کشور و قیمت روز دلار، می‌تواند نام فرهاد را باارزش بیش از ۴۲ میلیارد تومان به‌عنوان گران‌ترین سرمربی ایرانی تاریخ فوتبال تبدیل کند.

مجیدی که با دستمزدی بسیار کمتر از مبلغ ذکر شده هدایت استقلال را برعهده داشت و بدون شکست تیمش را به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر رساند، حالا با این مبلغ نجومی در پی ساختن تیم خوبی در ادنوک لیگ امارات است.

قطعاً علاوه بر دریافتی خوب فرهاد در امارات، او از مدیران اتحاد کلباء نیز قول‌هایی مبنی بر ساخت تیم خوب و رقابتی در لیگ امارات گرفته است و مجیدی که در ابتدای راه مربیگری قرار دارد، بدون تضامین لازم و صرفاً به‌خاطر قرارداد سنگین ۱٫۳۵ میلیون دلاری، راهی امارات نشده است.

ضمن اینکه یک بازیکن ملی پوش به نام سلطان عادل العمری در تیم ملی بزرگسالان امارات حضور دارد. علاوه بر این، یوسف علی المهیری به همراه یاسر البلوشی بازیکنان تیم ملی امید امارات هستند که باید فصل آینده را زیر نظر فرهاد مجیدی سپری کنند.

نکته مهم درخصوص اتحاد کلباء این است که سرمربی قبلی این تیم یعنی جورج داسیلوا سه فصل قبل را در این تیم سپری کرد و با وجود کسب رتبه هایی در پایین جدول، اما به کارش در این تیم ادامه داد و این مسئله نشان می دهد که مدیران اتحاد کلباء برخلاف سایر تیم های اماراتی، حساسیت زیادی روی تغییر سرمربی خود ندارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها