|

احتمال حذف اکوادور از جام جهانی!

فدراسیون فوتبال شیلی معتقد است که یک بازیکن تیم ملی اکوادور با مدارک جعلی به بازی آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

درحالیکه تیم های ملی جهان خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی 2022 قطر آماده می کنند و کشورهای مختلف با توجه به همگروهی های خود به دنبال انجام بازی های تدارکاتی مناسبی هستند، اکنون ادعای فدراسیون فوتبال شیلی باعث ایجاد بحران جدیدی شده است. آنها معتقد هستند که مدارک بایرون کاستیو بازیکن تیم ملی اکوادور جعلی است و او هویتی کلمبیایی دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ادواردو کارلزو وکیل فدراسیون فوتبال شیلی در ساعات گذشته اعلام کرد که اگر تیم ملی اکوادور در قطر به میدان برود، جام جهانی لکه دار خواهد شد و تاکید کرد که شواهد کافی مبنی بر جعلی بودن مدارک بایرون کاستیو وجود دارد. این وکیل برزیلی اضافه کرد: مدارک برای اثبات خیلی زیاد است. همه باشگاه‌ها و همه فوتبالی ها در اکوادور می‌دانند چه اتفاقی برای بایرون کاستیو افتاده است. بنابراین، برای من مهم به نظر می‌رسید که مردم نیز همه سوابق او را بدانند.

این وکیل برزیلی مدعی شد از آنجایی که چیزی به آغاز جام جهانی باقی نمانده و گروه ها قبلا قرعه کشی شده، این مسئله باعث گردیده تا تقاضای شیلی برای حذف اکوادور نادیده گرفته شود. او ادامه داد: با این همه مدارکی که داریم، آیا باید بیکار بنشینیم؟ اگر این کار را می کردم، مجوز وکالتم را تحویل می دادم و کار دیگری انجام می دادم. این مسئله واضح است و ما امیدواریم که فیفا آن را از نظر فنی تحلیل کند.

او ادامه داد: ظاهراً تحقیقات خاصی از بازیکن انجام نخواهد شد و این من را بسیار نگران می کند. بایرون کاستیلو باید در این زمینه صحبت می کرد و هیئت های ورزشی باید به او گوش می دادند. اما ظاهرا این اتفاق نمی افتد. ما همه شواهد را ارائه می دهیم. هویت این بازیکن کلمبیایی است، اما جام جهانی نزدیک است و چیزی که ما می خواهیم هرگز اتفاق نیفتاده است. می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که اگر زمان بیشتری داشتیم و قرعه‌کشی گروه‌ها انجام نشده بود، شک ندارم که تصمیم مطلوبی برای شیلی گرفته می شود. اما وقتی بلیت فروخته می‌شود، بسته‌های مسافرتی، همه آمادگی‌ها برای جام جهانی وجود دارد، ساده‌ترین تصمیم این است که همه چیز را به حال خود رها کنیم.

در همین رابطه، نایب رئیس فدراسیون فوتبال اکوادور پاسخ صحبت های وکیل فدراسیون فوتبال شیلی را داد. کارلوس مانزور در گفتگو با به ال دپورتیوو از روزنامه سانتیاگو گفت: «ما هیچ نظری نداریم. من به شما گفتم که قرار نیست بیانیه ای بدهیم تا برای مشارکت در این سیرک رسانه ای که شما نیز بخشی از آن هستید، شرکت کنیم. اما با این وجود، شماره تلفن همراه نیکلاس سولینز دبیر کل فدراسیون را برای مشاوره در اختیار شما قرار می دهم.»

او ادامه داد: «همه چیز نزد فیفا است، بقیه صحبت ها فقط یک سیرک است. برای راه‌حل این مناقشه، ما همه چیز را به نهادی به ریاست جیانی اینفانتینو ارسال کرده ایم و مجدداً تأکید می کنم که از دید فدراسیون فوتبال اکوادور، کاستیو تمام شرایط لازم را برای پیوستن به تیم ملی به رهبری گوستاوو آلفارو دارد. هر وکیلی به دنبال فضای خود است و روش های خود را دارد. ما به همه آنها احترام می گذاریم. اما تنها چیزی که مهم است تصمیم فیفا است. بقیه اش برای شبکه های اجتماعی و رسانه هاست.»

فیفا به فدراسیون فوتبال اکوادور مهلتی 15 روزه برای ارائه دفاعیات خود در برابر این اتهام داده بود. آخرین زمان تحویل مدارک در روز دوشنبه 6 ژوئن به پایان رسید. پس از دریافت تمام مدارک، فیفا یک هفته دیگر فرصت دارد تا تمام شواهد را تجزیه و تحلیل کند و حکم نهایی را صادر کند. اگرچه تاریخ مقرر 14 ژوئن است، اما از سوی فدراسیون فوتبال شیلی امیدواری هایی وجود دارد که این حکم تا فردا جمعه 10 ژوئن صادر شود.

اکوادور در گروه نخست از رقابت های جام جهانی 2022، با تیم های ملی قطر، هلند و سنگال همگروه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها