|

چالش های پیش روی جانشین فرهاد در استقلال!

داستان انتخاب جانشین فرهاد مجیدی در استقلال بسیار پیچیده شده است و قطعا هم جانشین او کار بسیار سختی خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

فرهاد مجیدی کارش را در الاتحادکلبا شروع کرده، اما هنوز جانشین او در استقلال مشخص نشده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تلاش‌های پیگیر باشگاه برای تعیین تکلیف نیمکت آبی‌ها ادامه دارد و هر لحظه هم اخبار ضد‌و نقیض جدیدی منتشر می‌شود، با این حال دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب کسی به‌عنوان جانشین مجیدی معرفی نشده است. به‌طور کلی اما هر که در این مقطع روی نیمکت استقلال تکیه بزند، به دلایل مختلف کار بسیار سختی خواهد داشت. جانشین مجیدی چالش‌هایی در پیش دارد که بیشتر آنها بی‌ارتباط با خود او نیست.

  چالش محبوبیت

سرمربی جدید استقلال جانشین یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ این باشگاه می‌شود؛ کسی که حتی با وجود چندمین خروج غیرمنتظره‌اش از استقلال، هنوز هواخواهان جدی در این تیم دارد. ساده نیست که شما جای فرهاد مجیدی را بگیرید، حتی اگر خود او بنا به میل و اختیار فردی رفته باشد. یک زمان در پرسپولیس جانشینان علی پروین همین مشکل را داشتند و بعدها جانشینان برانکو ایوانکوویچ با این معضل مواجه شدند. حالا هم مسلما کسی که جای فرهاد مجیدی را می‌گیرد با او مقایسه خواهد شد و سخت است که در گام‌های اول بتواند از همان میزان محبوبیت و مقبولیت برخوردار شود. بسیاری از هواداران ناخودآگاه سرمربی جدید را به چشم یک «غیرخودی» نگاه خواهند کرد که دردسرهای خاص خودش را دارد. سرمربی جدید مخصوصا اگر ایرانی باشد باید از دل چنین بحرانی کارش را شروع کند.

  چالش موفقیت

کاری که فرهاد مجیدی در استقلال کرد، اصولا تعریف «موفقیت» را تغییر داد. در پی سال‌ها ناکامی در کسب عنوان قهرمانی، طبیعتا کسی که می‌توانست استقلال را با هر کیفیتی صاحب جام کند، به بالاترین سطح از محبوبیت می‌رسید. فرهاد مجیدی نه‌تنها موفق به انجام چنین کاری شد، بلکه همه رکوردها را هم شخم زد. او به نخستین قهرمان بی‌شکست تاریخ لیگ برتر تبدیل شد، کمترین تعداد گل خورده را به جا گذاشت، بیشترین امتیاز ادوار لیگ را گرفت و برابر حریف سنتی هم بازنده نبود. در نتیجه مربی جدید حتی برای رسیدن به حدنصاب‌های به جا مانده از فرهاد مجیدی هم کار بسیار سختی دارد، چه برسد به عبور از او.

چالش ایجاد انگیزه

یکی از مهم‌ترین عناصری که به فرهاد مجیدی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی و شکستن رکوردهای مختلف کمک کرد، انگیزه و عطش بالای بازیکنان استقلال بود. کل مجموعه دلش می‌خواست به سال‌ها فرمانروایی رقیب سنتی پایان بدهد و بعد از قریب به یک دهه جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این تمایل شدید در تک‌تک لحظات بازی استقلال مشخص بود و بازیکنان این تیم برای همه توپ‌ها می‌جنگیدند. حالا اما با به‌دست آمدن قهرمانی آن هم از نوع جام طلایی، طبیعی است که مربی جدید برای تشنه نگه داشتن تیم کار سختی داشته باشد. همه می‌دانند که حفظ موفقیت از کسب موفقیت دشوارتر است. شاید کادرفنی جدید برای بازگرداندن عطش و اشتیاق به جمع آبی‌ها باید روی انگیزه‌های فردی بازیکنان کار کند؛ یعنی همان کاری که گابریل کالدرون بعد از 3 قهرمانی پیاپی پرسپولیس انجام داد و با عبور از اسم‌های بزرگ، صرفا آماده‌ترین‌ها را به میدان فرستاد.

  چالش ترس از فرهاد!

از همه اینها که بگذریم، سرمربی جدید از روزی که می‌آید باید نگران بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم باشد! او باید دعا کند کارها در لیگ امارات بر وفق مراد فرهاد پیش برود و این مربی مدت طولانی در الاتحادکلبا باقی بماند. در غیراین صورت از لحظه‌ای که مجیدی بیکار شود، یک بمب ساعتی علیه سرمربی جدید فعال شده است. فقط کافی است به یاد داشته باشید مجیدی در 3 مقطع روی نیمکت استقلال جانشین وینفرد شفر، آندرا استراماچونی و محمود فکری شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها