|

نقل و انتقالات جذاب پرسپولیس؛ یک خانه تکانی اساسی!

پرسپولیس تاکنون بیشترین ورودی و تغییرات رو در فصل نقل و انتقالات داشته و یحیی می خواهد با تیمی قدرتمند راهی لیگ بیست و دوم شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»- قطعا بعد از پنج سال قهرمانی، هواداران پرسپولیس فصل سختی را با قهرمان شدن رقیب پشت سر گذاشتند. فصلی که نه در لیگ و نه در جام حذفی توفیقی نصیب یحیی و تیمش نشد، جز نایب قهرمانی.

بدون شک تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس در حد و اندازه های این تیم نبودند، اما نکته عجیب پرسپولیس در لیگ 21 این است که همه بازیکنان با دستور یحیی جذب شدند. بازیکنانی که هیچ جایی در ترکیب سرخپوشان برای لیگ 22 ندارند. در این مطلب نمی خواهیم به چرایی خرید های فصل گذشته بپردازیم، فقط قصد داریم تا نقل و انتقالات پرسپولیس و خرید های این تیم را بررسی کنیم. خرید های پرسروصدایی که فعلا فقط نصیب قرمز های پایتخت شده است.

خط دروازه مطمئن تر شد

اگر از همه هواداران پرسپولیس سوال پرسیده می‌شد که اولین خرید شما برای این تیم در کدام پست هست، بدون شک اکثرا خط دروازه را انتخاب می‌کردند. لک و گوهری در فصل گذشته در حد و اندازه های این تیم نبودند و گل های زیادی دریافت کردند که البته مشکلات دفاعی هم در این بین اهمیت زیادی داشته.

بیرانوند

با ورود بیرانوند ستاره محبوب تماشاگران تکلیف لک مشخص شد و او از تیم جدا شد. برای این پست در بازار نقل و انتقالات گزینه داخلی زیادی وجود نداشت جز نیازمند، مظاهری، اخباری و بیرانوند. تکلیف 3 بازیکن نام برده مشخص بود و یحیی چاره ای جز انتخاب بیرانوند نداشت.

بیرانوند در فصل 2020-2021 در لیگ بلژیک و لیگ اروپا عضو تیم آنتورپ بود و در مجموع 12 بازی درون دروازه قرار گرفت. در این 12 بازی 15 گل دریافت کرد و بعد به صورت قرضی راهی تیم بواویشتا شد. در این تیم هم تنها 9 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت. قطعا بیرانوند در حد و اندازه های خودش نبوده و باید دید با برگشت به تیم محبوبش می‌تواند به فرم خوب خودش برگردد یا خیر؟

زلزله در دفاع

مشخص شد که سید جلال حسینی دیگر در پرسپولیس به عنوان بازیکن برای این تیم به میدان نمی‌رود. همین اتفاق این تیم را در فصل بعد دچار چالش خواهد کرد. در مرکز خط دفاعی پورعلی گنجی، گولسیانی و فرشاد فرجی فعلا 3 دفاع وسط تیم یحیی هستند.

آخرین بازی رسمی مرتضی پورعلی گنجی به تاریخ 5 مرداد 1400 برمی‌گرده. نکته مهمی که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد. 10 ماه دور بودن از میادین و قرار نگرفتن در فشار بازی های مهم، چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ ذهنی تاثیر زیادی رو کیفیت بازی پورعلی گنجی گذاشته و ممکن هست این مشکل یحیی رو دچار چالش های عجیبی بکنه.

مرتضی پورعلی گنجی

در دفاع راست تکلیف رامین رضاییان شد. دانیال اسماعیلی فر بهترین خرید فصل پرسپولیس تا این لحظه از نقل و انتقالات بوده و این ستاره سمت راست پرسپولیس رو برای حریفان ترسناک خواهد کرد.

در دفاع چپ، بحث حضور میلاد زکی پور و نور افکن مطرح بود که مدیرعامل پرسپولیس رسما اعلام کرد این بازیکنان در لیست گل محمدی جایی نداشتند، هرچند که اگر جواب مثبی در کار بود این حرف قطعا مطرح نمی‌شد!

رضا درویش درخصوص مدافع چپ پرسپولیس گفته که یحیی می‌خواهد از وحید امیری در این پست استفاده کند و احمدی بازیکن تیم ملی امید هم از توانایی زیادی برای بازی در دفاع برخودار است.

تقویت خط هابک

جذب سروش رفیعی قطعا به کمک پرسپولیس خواهد آمد و باعث افزایش خلاقیت این تیم در میانه میدان خواهد شد. مهره ای که بدون شک بر افزایش مالکیت توپ این تیم هم تاثیر گذار است.

سروش رفیعی

در میانه میدان و پست هافبک وسط و دفاعی پرسپولیس قطعا دچار ضعف است. رضا اسدی به هیچ عنوان نتونست جای نورالهی رو پر کنه و مصدومیت های پیاپی کامیابی نیا هم در فصل گذشته این تیم رو دچار چالش های زیادی کرد. میلاد سرلک تنها مهره قابل اعتماد یحیی در این پست هست. قرار بود خدابنده لو از ذوب آهن راهی پرسپولیس شود اما این ستاره به گل گهر پیوست. در خبرها هم نام گزینه ای برای تقویت میانه میدان پرسپولیس مطرح نشده و مشخص نیست یحیی بازیکنی می‌خواهد یا به داشته های فعلی راضی هست.

مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و احسان پهلوان چهار وینگر و بازیکن کناری پرسپولیس در فصل آینده هستند و در خبرهای پخش شده هم یحیی خواهان جذب آقای پاس گل لیگ، سعید صادقی شده است. جذب سعید صادقی قطعا برگ برنده پرسپولیس در نقل و انتقالات هست که البته پهلوان رو به درب های خروج نزدیک می‌کنه.

تغییر کامل

خط حمله پرسپولیس در لیگ 21 هواداران این تیم رو بسیار اذیت کرد. عبدی، پاکدل و تمیروف به هیچ عنوان فصل خوبی رو پشت سر نگذاشتند. شاید تنها مهره ای که یحیی تمایل به حفظ او داشته باشه مهدی عبدی به شمار میره. اکنون در خبرها گفته میشه که گل محمدی به دنبال جذب یک مهاجم برزیلی شاغل در لیگ پرتغال هست. با جذب این مهاجم احتمالا پرونده پرسپولیس برای تقویت خط حمله بسته می‌شه. اگر یحیی بخواهد به صورت کامل خط حمله خودش رو تغییر بده، پیمان بابایی گزینه دوم برای حضور در پرسپولیس خواهد بود.

کاسیانو

پرسپولیس تاکنون در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و به نظر یحیی به همه آن چیزی که می‌خواسته رسیده. نکته مهمی که در پایان به آن اشاره می‌کنیم این است که تغییرات گسترده همیشه خوب نیست و این امکان وجود داره که از لحاظ هماهنگی، بازیکنان دچار چالش بزرگی شوند و کار برای یحیی سخت تر از قبل بشه.

نویسنده: مهدی کلانتری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها