|

یحیی و یک نکته مهم از نقل و انتقالات

یحیی باید در ادامه خریدهایش برای پرسپولیس به سن بازیکنان بیشتر توجه کند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس برای فصل آینده 18 بازیکن تحت قرارداد دارد و در تلاش است تا بازیکنان بعدی را هم به خدمت بگیرد و با قدرت وارد لیگ بیست و دوم شود. با این حال نکته مهمی که ذهن گروهی از هواداران پرسپولیس را نیز به خود مشغول کرده، متوسط سنی بالای بازیکنان تحت قرارداد تیم است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در حالی که سیدجلال حسینی از تیم کنار گذاشته شده و به گفته یحیی گل‌محمدی و رضا درویش، قرار است به کادرفنی پرسپولیس اضافه شود، همچنان متوسط سنی پرسپولیس به عدد 30 نزدیک می‌شود و با جدایی بازیکنانی نظیر حنانوف، صفروف، مهدیخانی، شجاعی، شریفی و... در آستانه عبور از این عدد است.

اکنون متوسط سنی 18 بازیکن تحت قرارداد پرسپولیس عدد 29.05 را نشان می‌دهد که نسبت به فصل گذشته افزایش داشته است. جوانترین بازیکن پرسپولیس محمد مهدی احمدی است که در 21 سالگی به پرسپولیس آمده و در فهرست امیدهای این تیم حضور خواهد داشت.

قرمزها همچنین 8 بازیکن بالای سی سال دارند که در این بین وحید امیری در آستانه 35 سالگی قرار گرفته و به ترتیب کمال کامیابی‌نیا، علیرضا ابراهیمی، سروش رفیعی، گئورگی ولسیانی، حامد پاکدل، امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی دیگر بازیکنان بالای 30 ساله پرسپولیس هستند.

نکته عجیب اینکه مهدی عبدی و محمدمهدی احمدی تنها بازیکنان زیر 25 سال پرسپولیس هستند و البته با پیوستن امیر شهیم و قطعی شدن حضور چند بازیکن از آکادمی تیم نظیر عمری، جودکی و... این تعداد افزایش خواهد یافت.

در صورتی که سیدجلال در ترکیب پرسپولیس حفظ می‌شد، متوسط سنی سرخپوشان به 32 سال می‌رسید.

با این حال احتساب متوسط سنی بازیکنانی که شانس بیشتری برای حضور در ارنج اصلی دارند، نشان می‌دهد که قرمزها احتمالا در فصل جاری مسن ترین تیم لیگ برتر خواهند بود.

در سالهای اخیر انتقادات زیادی به یحیی گل‌محمدی بابت عدم استفاده از بازیکنان جوان وارد شده که کادرفنی پرسپولیس، حساسیت بازیها و فشار روی تیم را از دلایل این موضوع عنوان کرده است.

با این حال نکته جالب این است که به صورت کلی در بازار نقل و انتقالات ایران بیشتر بازیکنان شاخص چهره‌های پا به سن گذاشته هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها