|

عثمان دمبله و سه پیشنهاد جذاب روی میز

از 3 باشگاه چلسی، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ نیز به عنوان جدی‌ترین طرفداران دمبله در بازار یاد شده

لینک کوتاه کپی شد

قرارداد عثمان دمبله با بارسلونا، تنها یک هفته دیگر اعتبار دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، قرارداد عثمان دمبله با بارسلونا، یک هفته دیگر (پایان ماه ژوئن) به اتمام می‌رسد و با وجود چند مشتری پر و پا قرص در بازار، آینده او همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دمبله یک بار در ماه دسامبر، پیشنهاد تمدید قرارداد بارسلونا را رد کرده بود اما طبق ادعای آاس، او اکنون در آستانه پذیرش پیشنهادی با همان شرایط برای متعهد ماندن به آبی‌اناری‌هاست. در این میان، از 3 باشگاه چلسی، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ نیز به عنوان جدی‌ترین طرفداران دمبله در بازار یاد شده که آماده‌اند پس از پایان این مدت، ستاره 25 ساله را در انتقالی قرضی به خدمت گیرند.

تمدید قرارداد؛ خیلی دور، خیلی نزدیک!

ظاهرا روز دوشنبه، اتفاقی مهم در مسیر تمدید قرارداد دمبله با بارسلونا رخ داده است. به گزارش آاس، دمبله در این روز طی تماسی با ژاوی هرناندز، از سرمربی‌اش خواسته با خوان لاپورتا صحبت کرده و خواسته‌هایش را به گوش او و مدیران برساند. البته درخواست دمبله، با واکنش منفی قاطع ژاوی روبه‌رو شده و سرمربی صراحتا اعلام کرده یا همین شرایط درج شده در قرارداد جدید را بپذیرد یا نیوکمپ را در همین تابستان ترک کند.

پایان حضور دمبله در بارسا، البته خواسته ژاوی یا حتی دمبله نیست. اوج‌گیری دمبله در مقطع پایانی فصل 22-2021، کار را به جایی رساند که ژاوی یک بار او را «بهترین بازیکن دنیا در پست خودش» بخواند؛ دمبله در 15 بازی ثابت، با ثبت 13 پاس گل مشترکا برترین پاسور فصل لالیگا لقب گرفت و خود نیز می‌داند همچنان می‌تواند به پیشرفت خود زیرنظر ژاوی ادامه دهد.

با وجود حقوق بسیار بالا، شاید تمدید قرارداد با دمبله به نفع خود باشگاه نیز باشد. بلوگرانا از یک سو، از خروج رایگان بازیکنی جلوگیری می‌کند که از نگاه ترنسفرمارکت ارزشی 30 میلیون یورویی دارد و از سویی دیگر، می‌تواند پرونده هزینه 60 میلیون یورویی برای جذب بازیکنی نظیر رافینیا (برای جانشینی دمبله) را ببندد.

فاکتور توخل یا رابطه فرانسوی؟

هیچ‌کس نمی‌تواند نقش توماس توخل در معرفی عثمان دمبله به دنیای فوتبال را نادیده بگیرد. دمبله حتی یک فصل کامل را نیز به همراه رن نگذرانده بود که توخل، مدیران دورتموند را وادار کرد برای خرید بازیکن 19 ساله آن‌روزها، 35 میلیون یورو بپردازند؛ قمار توخل، جواب داد و اتفاقا بیشترین نفع را به خود دورتموند رساند!

دمبله یک‌ سال را در سیگنال ایدونا پارک تحت نظر توخل گذراند، در 49 بازی 10 گل زد و 21 پاس گل داد تا بارسلونای سرحال از فروش نیمار، برای جذب او دست به جیب شده و 145 میلیون یورو به حساب دورتموند واریز کند. دمبله بارسا، کمتر شبیه دمبله دورتموند بوده و همین می‌تواند بهترین دلیل برای علاقه دمبله به همکاری دوباره با توخل باشد.

لیست خواسته‌های توخل از مدیران چلسی در تابستان 2022 یک وینگر، دو مدافع میانی و یک مدافع راست بود و می‌شد رحیم استرلینگ را در کنار دمبله، یکی از دو گزینه توخل برای پست وینگر دانست؛ با این حال، جدایی قریب‌الوقوع روملو لوکاکو می‌تواند راه را برای حضور همزمان دمبله و استرلینگ در استمفوردبریج باز کند، چرا که استرلینگ توانایی بازی در پست شماره 9 را نشان داده است. جالب آن که چلسی نیز همانند بارسا، رافینیا را گزینه‌ای مناسب در صورت نیامدن دمبله تشخیص داده و تمدید قرارداد او با بارسا، می‌تواند رافینیا را در یک قدمی استمفوردبریج قرار دهد.

اگرچه پیش‌بینی می‌شد حضور لوئیس کامپوس به عنوان مشاور (مدیرورزشی) پاری‌سن‌ژرمن به معنای پایان شانس حضور دمبله در پاریس باشد، اما پی‌اس‌جی هنوز ارتباطش با نمایندگان بازیکن را حفظ کرده است. در روزهایی که نام کیلیان ام‌باپه همچنان در حوالی رئال‌مادرید به گوش می‌رسید، دمبله مهم‌ترین گزینه جانشینی او محسوب می‌شد اما حالا هم چیزی تغییر نکرده، چرا که پی‌اس‌جی هنوز به دنبال مهره‌ای برای جانشینی آنخل دی‌ماریا خواهد بود.

از آخرین روزهای لیگ‌های اروپایی تا امروز، دیگر خبر چندانی از علاقه بایرن به دمبله منتشر نشده است. بایرن حالا سادیو مانه را به خدمت گرفته و شاید نام دمبله را از فهرست علاقه‌مندی‌ها خارج کرده باشد؛ اما اگر قرارداد دمبله با بارسا همچنان اعتبار داشت، این باشگاه حتما از او در هر معامله‌ی که بتواند رابرت لواندوفسکی را به نیوکمپ بکشاند، استفاده می‌کرد!

منبع: مارکا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها