|

لوکاکو، رکورددار بیش‌ترین پول صرف شده برای یک بازیکن؛ فقط می خوام برم!

هیچ بازیکنی اندازه مهاجم بلژیکی اینتر، هزینه روی دست باشگاه‌هایش نگذاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

مستطیل سبز جهانی را به مخاطبانش معرفی می‌کند که نمونه تمام یا اکثر پدیده‌های بیرون از این گود و جامعه جهانی را در خودش جای می‌دهد. فوتبال هم نقاش دارد هم شاعر، هم مهندس دارد و هم دکتر و این روزها در محافل فوتبالی صحبت از مارکوپولوی فوتبال دنیاست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ مرد ناآرام بلژیکی انگار دیگر نمی‌تواند بیش از یک یا 2 فصل یک پیراهن را به تن داشته باشد و پای ثابت انتقال‌های تابستان در سال‌های اخیر بوده است. روملو لوکاکو با انتقال قرضی‌اش به اینتر رکورد بیش‌ترین هزینه برای یک بازیکن در نقل و انتقالات را افزایش داده و تاکنون تقریبا به اندازه یک تیم حرفه‌ای فوتبال روی جذب او هزینه شده است.

مهم نیست به کجا، مهم رفتن است

دیگر هیچ باشگاهی با هیچ مبلغی و هیچ شرایطی نمی‌تواند روی وفاداری ستاره خط حمله بلژیک و ماندنش در تیم حساب کند. لوکاکو باشگاه‌هایی که بیشترین هزینه را برای جذب او داشته‌اند در حفظش ناکام گذاشته و حتی اینتری‌ها از ماندنش در این تیم مطمئن نیستند.

انتقال حدود 15 میلیون یورویی از اندرلخت به چلسی، انتقال قرضی به وست‌برومویچ، بازشگت به چلسی، انتقال قرضی به اورتون، دائمی شدن قرارداد با اورتون به ارزش بیش از 36 میلیون یورو، رفتن به منچستریونایتد با قیمت 88 میلیون یورو، سفر به سری‌آ و اینتر با مبلغ 77 میلیون یورو، بازگشت به چلسی با 107 میلیون یورو و در نهایت باز هم بازگشت به اینتر این بار به صورت قرضی به ارزشی بیش از 8 میلیون یورو، مجموع پول‌هایی که برای جابجایی لوکاکو هزینه شده را به بیش از 333 میلیون یورو می‌رساند و او را از این نظر در بالاترین رده تاریخ بازیکنان فوتبال قرار می‌دهد.

لوکاکو 29 ساله هنوز هم شانس جابه‌جایی‌های بعدی و افزایش و ارتقای این رکورد را دارد و هرگز بعید نیست که فصل بعد هم او را با لباسی به جز لباس اینتر یا حتی چلسی ببینیم. این بازیکن در هیچ باشگاهی بیشتر از 3 سال دوام نیاورده و از این منظر دوران 3 ساله اورتون، آرام‌ترین خانه روملو لوکاکو به شمار می‌رود.

هزینه انتقال‌های لوکاکو به راحتی می‌تواند ترکیب یک فصل یک تیم خوب اروپایی را پوشش دهد و این نشان دهنده ذکاوت و کاربلدی مدیرهای برنامه این بازیکن است. گویا اصلا مهم نیست  مقصد کجاست و ترک یک باشگاه قرار است مهاجم ملی‌پوش بلژیک را در چه باشگاهی قرار دهد؛ لوکاکو کسی است که فقط می‌خواهد برود. مهم نیست به کجا، او فقط به دنبال رفتن است.

در این میان بهترین آمار او هم مربوط به دوره قبل بازی برای تیم جدیدش اینتر است که در یک فصل ضمن گرفتن قهرمانی از یوونتوس به همراه کونته و شاگردانش، 24 گل و 10 پاس گل را در یک فصل به ثبت رساند و تقریبا مهم‌ترین بازیکن تیمش در مسیر قهرمانی سری‌آ به شمار می‌رفت.

فصل مایوس کننده او در چلسی بالاخره سران این باشگاه و توخل را به انتقال قرضی او به اینتر متقاعد کرد؛ اما قرارداد لوکاکو با اینتر این بار قرضی و بدون بند خرید است و این موضوع به خودی خود، از همین حالا شایعات و حواشی فصل بعد او برای انتخاب باشگاه بعدی را شکل خواهد داد. در واقع از همین حالا می‌دانیم ماجرای تکراری انتخاب تیم در ابتدای فصل برای مارکوپولوی مستطیل سبز در فصل بعد هم تکرار می‌‌شود.

رقبا در جدول بیش‌ترین هزینه

روملو لوکاکو در به مصرف رساندن بودجه نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها تنها نیست و بعد از او با اختلاف کمی نیمار با مجموع هزینه‌های صرف شده به ارزش310 میلیون یورو با مهاجم بلژیکی رقابت می‌کند.

نیمار در آستانه فروش با توجه به قیمت بالایی که در بازار دارد، می‌تواند به زودی جایگاه صدر این جدول را از ستاره بلژیکی پس بگیرد. کریستیانو رونالدو هم که روزی گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان به شمار می‌رفت سومین بازیکن این جدول است و مجموع هزینه‌ها برای او به 245 میلیون یورو می‌رسد. نیمار و رونالدو اما مانند لوکاکو به شیوه مارکوپولو تیم عوض نمی‌کنند و اکر کسی باشد که بتواند در تعداد تغییر تیم در هر فصل با لوکاکو رقابت کند، آلوارو موراتا خواهد بود.

مهاجم اسپانیایی دیگر خودش هم نمی‌داند قرار است در فصل‌های بعد در چه تیم‌هایی توپ بزند! مدیر برنامه این بازیکن بهتر از هر شخص دیگری در حرفه خودش بلد است در ابتدای فصل مهاجم ملی‌پوش اسپانیا را به باشگاهی ارائه کند و کمیسیون انتقالش را به جیب بزند.

موراتا چهارمین بازیکن تاریخ فوتبال از نظر مجموع هزینه‌ها برای انتقال است و سفرهای تمام نشدنی او از مادرید به تورین، از تورین به لندن، از لندن به تورین و از تورین به مادرید، روی هم 189 میلیون یورو هزینه برداشت. در مجموع می‌توان گفت لوکاکو تنها بازیکنی نیست که در این ورطه غرق شده و همتاهای بزرگ و نامداری هم دارد که می‌توانند رکورد بیشترین هزینه برای جابه‌جایی یک بازیکن در تاریخ فوتبال را باز هم ارتقا بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها