|

دلایل بارسلونا برای فروش ستاره به منچستر

سران باشگاه بارسلونا در حال مذاکره برای فروش دی یونگ به منچستریونایتد هستند.

لینک کوتاه کپی شد

دلیل تمایل بارسلونا برای فروش این ستاره هلندی، مسائل اقتصادی است نه ورزشی چون آن‌ها در چهار سال ابتدایی قرارداد دی یونگ، متحمل هزینه سنگینی شده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ بارسلونا در چهار سال پیش رو مجموع باید مبلغ 88.58 میلیون یورو بابت دست‌مزد ثابت و پاداش وفاداری به دی یونگ پرداخت کند. متغیرهای قرارداد چهار سال پایانی این هافبک 25 ساله، مجموعا 8 میلیون یورو است. اگر دی یونگ در 60% از بازی‌های بارسلونا به میدان برود، این رقم را دریافت می‌کند و در صورت کسب جام یا راه‌یابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، این رقم به 12.8 میلیون یورو در چهار سال می‌رسد. 

چرا دست‌مزد دی یونگ برای بارسلونا دردسرساز است؟

این دریافتی سنگین دی یونگ از بارسلونا، سه دلیل عمده دارد. دلیل اول، دست‌مزد ثابت بازیکن است. وقتی او در سال 2019 به بارسلونا پیوست، قرار شد در هر فصل 14 میلیون یورو دریافت کند. دومین دلیل، پرداخت‌های معوقه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بوده است؛ قرار شد این هافبک هلندی بخش اعظم دست‌مزد خود را طی فصول آینده دریافت کند. پاداش وفاداری قرارداد دی یونگ نیز مجموعا به ارزش 15.58 میلیون یورو است

تعویق پرداخت دست‌مزدها و پاداش وفاداری به این معنا است که دی یونگ در دو فصل پایانی قراردادش، دریافتی بسیار بیش‌تری خواهد داشت. در فصل گذشته، دی یونگ مبلغ ثابت 9 میلیون یورو دریافت کرد و این یعنی در فصل آینده این رقم دو برابر می‌شود. او هم‌چنین نزدیک به 3 میلیون یورو پاداش می‌گیرد و دست‌مزد او در فصل پیش رو مجموعا به 21 میلیون یورو می‌رسد. در فصل 24-2023 دست‌مزد دی یونگ رکوردشکن خواهد شد چون مجموع دریافتی او در آن فصل مجموعا به 27.7 میلیون یورو می‌رسد.

فروش؛ راه‌حل بارسلونا برای فرار از بحرانی که بارتومئو ساخت

اعداد و ارقام بالا یعنی دست‌مزد دی یونگ بسیار فراتر از ساختار مالی جدید بارسلونا است. درست است که خوان لاپورتا گفته امکان ماندن این هافبک بازیساز در بارسلونا وجود دارد اما کارشناسان نقل‌وانتقالات اعتقاد دارند این حربه لاپورتا برای فروش او به منچستریونایتد با رقم بالاتر و شرایط بهتر است. منچستریونایتد در حال حاضر مایل است با 65 میلیون یورو به‌علاوه 20 میلیون یورو پاداش‌های سهل‌الوصول، دی یونگ را جذب کند.

بحران کرونا در اولین فصل حضور دی یونگ در بارسلونا ایجاد شد و در میانه فصل 20-2019، بارسلونا مجبور شد ساختار دست‌مزدهایش را اصلاح کند. بازیکنان این باشگاه، همگی دست‌مزدشان را طبق توافق به میزان 12% کاهش دادند. در نتیجه، دی یونگ به جای 14 میلیون یوروی مندرج در قرارداد، 12.32 میلیون یورو دریافت کرد. تداوم همه‌گیری کرونا باعث شد برای قرارداد سال آینده بازیکن مذاکره شود.

غرامتی که دی یونگ دریافت می‌کند

در نتیجه همه‌گیری کرونا، دی یونگ با بارسلونا برای تعویق پرداخت دست‌مزد دو فصلش به توافق رسید. دست‌مزد دی یونگ در فصول 21-2020 و 22-2021 از 14 میلیون یورو به ترتیب به 3 و 9 میلیون یورو کاهش یافت. بنابراین دست‌مزد او در چهار سال باقی‌مانده از قراردادش، از 14 میلیون یورو به 4+14 میلیون یورو می‌رسد و در آخرین فصل، او یک میلیون یورو پاداش دریافت خواهد کرد و دست‌مزد سال پایانی‌اش 5+14 میلیون یورو خواهد بود.

جدول دریافتی فرنکی دی یونگ در بارسلونا تا 2026
دست‌مزد فصل 23-2022 18 میلیون یورو
دست‌مزد فصل 24-2023 18 میلیون یورو
دست‌مزد فصل 25-2024 18 میلیون یورو
دست‌مزد فصل 26-2025 19 میلیون یورو
پاداش وفاداری 15.58 میلیون یورو
متغیرات و پاداش‌های عملکرد (از 2022 تا 2026) حداقل 8 میلیون یورو، حداکثر 12.8 میلیون یورو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها