|

بمب های نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم؛ موفق ترین تیم کدام است؟

پرسپولیس همچنان موفق‌ترین تیم لیگ در نقل و انتقالات محسوب می‌شود اما رقبای آن‌ها، روی نیمکت انتخاب‌های بزرگی داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم در هفته‌های ابتدایی، خبرهای جذاب زیادی داشت. این بار بر خلاف سال‌های گذشته، از کوچ لژیونرها خبری نبود و ارقام نجومی، باعث شد لژیونرهای سابق هم به ایران برگردند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ پرسپولیس با خریدهای بزرگ، از رقبا جلو افتاده و سایر مدعیان پس از پروسه انتخاب سرمربی، از خریدهای‌شان رونمایی می‌کنند.

ستاره بازی پرسپولیس

پرسپولیس در سال‌های اخیر، عادت به تابستان‌هایی شلوغ و پر سر و صدا نداشت. آن‌ها معمولا، با حفظ ثبات فقط جای ستاره‌های جدا شده را با گزینه‌های موجود در لیگ برتر پر می‌کردند. از دست رفتن قهرمانی در فصل گذشته اما، باعث شد سرخپوشان تصمیم به تحول بزرگی بگیرند. یحیی گل‌محمدی، فاز دفاعی تیمش را کاملا ترمیم کرد. علیرضا بیرانوند، درون دروازه جانشین حامد لک شد. مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی مدافعان میانی سرخپوشان در فصل آینده خواهند بود. رامین رضاییان هم بخاطر مشکلات و حاشیه‌هایی که به وجود آمد از پرسپولیس رفت و دانیال اسماعیلی‌فر جای او را گرفت. سروش رفیعی در خط هافبک، قرار است جای خالی خلاقیت را پر کند و سعید صادقی، بهترین گل‌ساز فصل پیش لیگ برتر احتمالا به عنوان وینگر با مهدی ترابی زوج بسازد و وحید امیری، به پست دفاع چپ برود.

کار پرسپولیس در نقل و انتقالات، تمام نشده و آن‌ها به دنبال خرید دو مهاجم و یک هافبک میانی هستند. کاسیانو، نام اصلی در خط حمله است که احتمالا به زودی خریدش نهایی می‌شود. هنوز پرسپولیس، گزینه‌ای برای دیگر مهاجم خط حمله و هافبک مد نظرش ندارد.

لیست خروجی پرسپولیس، محدود بوده و آن‌ها بازیکن کلیدی از دست ندادند. حامد لک، سعید آقایی و رامین رضاییان که یحیی گل‌محمدی نیازی به آن‌ها نداشت پرسپولیس را ترک کردند. احسان پهلوان هم از پرسپولیس به فولاد پیوست. جلال حسینی، از فوتبال خداحافظی کرد و وضعیت بازیکنان تاجیکستان و ازبکستانی سرخپوشان هم نامشخص است.

تزریق انرژی به قهرمان

استقلال بعد از شروعی آرام بخاطر نداشتن سرمربی، قدم‌های بزرگی در نقل و انتقالات برداشت. اولین قدم آن‌ها پیش از انتخاب ریکاردو ساپینتو، هایجک کردن سجاد شهباززاده از پرسپولیس بود. سه بازیکن جوان و آینده‌دار لیگ یعنی رضا میرزایی، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری با تایید ساپینتو به استقلال پیوستند. آن‌ها پس از این سه بازیکن، سراغ تمدید قرارداد ستاره‌های‌شان رفتند و حالا، آماده نهایی کردن یک انتقال بزرگ هستند.

کاوه رضایی، فاصله زیادی تا پیوستن به استقلال ندارد. مهاجمی که بجز فصل گذشته، روزهای خوبی در بلژیک گذراند و آماده بازگشت به لیگ برتر است. خرید محمد محبی هم در روزهای آینده می‌تواند رسمی شود. استقلال آخرین مراحل بازگرداندن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را پشت سر می‌گذارد و با حفظ بیشتر ستاره‌های فصل گذشته، تیمی یکدست و آماده در اختیار دارد. آن‌ها مذاکراتی برای بازگرداندن علی کریمی و محمد نادری هم داشته‌اند.

محمد دانشگر، تنها خروجی مهم استقلال بوده است. دانشگر با قراردادی پر سر و صدا به اصفهان و سپاهان رفت. رودی ژستد هم در لیست مازاد قرار گرفت. وریا غفوری، هنوز برای تمدید قرارداد به توافقی نرسیده و شاید یکی از مهمترین خروجی‌های این فصل استقلال لقب بگیرد.

نیمکت کهکشانی

مهمترین خرید سپاهان در این فصل، ژوزه مورایس سرمربی این تیم و دستیارانش بودند. مربی بزرگی که کادر جذابی هم همراه خودش، به اصفهان برده است. سپاهان پس از این دو نفر، محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور را خرید تا خط دفاعش را ترمیم کند. با بودن همزمان امید نورافکن و زکی‌پور در سپاهان، آن‌ها صاحب قدرتمندترین سمت چپ در لیگ هستند. هر چند شاید نورافکن با تغییر پست، به خط هافبک برود. سپاهان هم مثل استقلال، علی کریمی را زیر نظر دارد و در صورت بازگشت او به ایران، آماده بستن قرارداد است.

لیست خروجی‌های سپاهان، در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات زیاد بود. رفیعی، اسماعیلی‌فر و گولسیانی به پرسپولیس رفتند و شهباززاده و میرزایی، پیراهن استقلال را پوشیدند. 5 مهره‌ای که سپاهان، باید جانشین‌های مناسبی برای آن‌ها پیدا کند.

اهداف بزرگ نکو

فولاد بعد از نگه داشتن جواد نکونام، تصمیم دارد توقعات او را هم برآورده کند. احسان پهلوان و سعید آقایی، مهمترین خریدهای فولاد در فصل جدید هستند. علی قربانی و مجید علیاری هم دو خرید مهم دیگری اهوازی‌ها بودند. اشکان دژاگه، مهمترین هدف فولاد در ادامه نقل و انتقالات است و بحث حضور پیام نیازمند در این باشگاه هم وجود دارد. لوسیانو پریرا، بزرگترین خروجی فولاد بود.

ریخت و پاش در معدن

مس رفسنجان، این فصل نقل و انتقالات پرکاری را پشت سر می‌گذارد. مسی‌ها گادوین منشا را از چنگ پرسپولیس بیرون کشیدند و در این باشگاه نگه داشتند. لوسیانو پریرا، حامد لک و ایمان سلیمی خریدهای بزرگ این باشگاه بودند. مرتضی منصوری، محمدمهدی محبی و رامتین سلیمان‌زاده هم فصل بعد پیراهن مس را می‌پوشند. نساجی فعلا علی شجاعی و محمد شریفی را پرسپولیس خریده و گل‌گهر بر خلاف لیست خروجی‌هایش، در خرید بازیکن کم‌کار بوده است. محمد خدابنده‌لو و مهران درخشان‌مهر، خریدهای شناخته شده امیر قلعه‌نویی هستند.

اوضاع در تبریز و تراکتور هم هنوز آرام است. محمدرضا خانزاده، پوریا آریاکیا و رضا کاخساز خریدهای ابتدایی تراکتور بوده‌اند. نقل و انتقالات آن‌ها البته، تازه آغاز شده و قربان بردیف، اهداف بزرگی در ایران خواهد داشت. مربی که حضور او در لیگ برتر، جذابیت‌های ویژه‌ای به فصل آینده فوتبال ایران می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها