|

سود نجومی استقلال از فروش ستاره هایش؛ 100 میلیارد رویایی!

استقلالی‌ها در چند فصل اخیر توانستند برخلاف روند همیشگی فوتبال ایران با فروش بازیکنان جوان درآمد بسیار خوبی داشته باشند

لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین حسین‌زاده سومین بازیکنی است که در صورت لژیونر شدن پول قابل توجهی را به باشگاه استقلال رسانده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پس از یک فصل بازی برای استقلال و قهرمانی با این تیم، امیرحسین حسین‌زاده هم مسیری را می‌خواهد برود که پیش از او، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش رفته بودند. لژیونر شدن و این‌بار مقصد بازیکن جوان آبی‌ها شارلروای معروف است. سرنوشت تکراری بسیاری از بازیکنان ایرانی و تکرار یک اتفاق برای استقلال در فصل نقل‌وانتقالات یعنی فروش یک ستاره جوان و کسب درآمد. این کسب درآمد البته شاید باتوجه به قیمت فعلی ستاره‌های لیگ این بار چندان هم برای استقلال سودآور نباشد. استقلالی‌ها در چند فصل اخیر توانستند برخلاف روند همیشگی فوتبال ایران با فروش بازیکنان جوان درآمد بسیار خوبی داشته باشند و در این زمینه از رقیب سنتی و تقریبا تمام تیم‌های لیگ، برتری داشته باشند. 

امیرحسین حسین‌زاده

در ابتدای لیگ بیست و یکم با 500 میلیون تومان، سایپا را ترک و راهی استقلال شد. او حالا با پرداخت رقمی بین 250 تا 300 هزار دلار به استقلال، این تیم را ترک می‌کند تا پیراهن شارلروآ را بپوشد و این یعنی سود 15 تا 18 برابری استقلال. بازیکنی که با وجود نشان دادن توانایی‌هایش در سایپا  به دلیل پاره کردن رباط و مصدومیت و همچنین حضور در یک تیم سقوط کرده، جذبش ریسک و قراردادنش در ترکیب اصلی ریسکی بزرگتر محسوب می‌شد.

فرهاد مجیدی اما توانست جواب این جسارت خود را گرفته و علاوه بر استفاده از این بازیکن جوان برای رسیدن به جام سود زیادی را هم نصیب استقلال کند. رفتن این بازیکن از استقلال را البته نمی‌توان یک اتفاق مثبت برای آبی‌ها دانست چراکه دستمزد بازیکنان در بازار تابستانی این فصل نشان می‌دهد استقلال برای پیدا کردن جانشین حسین‌زاده باید به اندازه رقم فروش این بازیکن و حتی رقمی بیشتر هزینه کند و شاید بازیکنی در حد این ستاره جوان هم نتواند پیدا کند. با این حال جدایی با 300 هزار دلار عایدی بهتر از جدایی بدون درآمد است.

مهدی قایدی

در ابتدای لیگ هفدهم بود که استقلال گوی سبقت را از پرسپولیس ربود و این بار، ستاره بوشهر پیراهن آبی به تن کرد. قرارداد مالی سال آخر قایدی با استقلال 850 ملیون تومان بود که بعد از غیبت‌های مکرر او در تمرینات به حدود 2 میلیارد رسید. قایدی فصل قبل با قراردادی 1.8 میلیون دلاری راهی امارات شد که می‌شود حدود 50 میلیارد تومان. پول این انتقال را می‌توان یکی از دلایل قهرمانی استقلال نامید! پولی که دست فرهاد مجیدی را برای خرید بازیکنان مورد نیازش بازتر کرد و به بستن یک استقلال رویایی کمک کرد. 

 اللهیار صیادمنش

در خرداد 1397 با قراردادی 5 ساله سایپا را به مقصد استقلال ترک کرد. اللهیار بعد از یک فصل راهی ترکیه شد تا برای فنرباعچه بازی کند. 2 بار به صورت قرضی راهی استانبول اسپور و زوریا در اوکراین شد تا درنهایت هال سیتی در چمپیونشیپ، مقصد نهایی‌اش شود. از انتقال اول او رقمی حدود 750 هزار یورو به صندوق استقلال واریز شد و حالا بعد از قطعی شدن حضورش در هال سیتی، 900 هزار یوروی دیگر هم در انتظار استقلال خواهد بود. استقلال چقدر برای صیادمنش هزینه کرد، اهمیت زیادی ندارد چون سود آنها از این انتقال در فوتبال ایران کم‌سابقه و شاید هم بی‌سابقه است.

در کل می‌توان سود تقریبی استقلال از این سه انتقال را حدود 100 میلیارد تومان دانست. رقمی که به دست آوردن آن برای هر تیمی آرزوست و استقلال توانست با رویه خاصی که در این چند فصل پیش گرفته به آن دست پیدا کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها