|

جانشین های احتمالی اسکوچیچ؛ از یحیی تا گزینه همیشگی!

سرنوشت تیم ملی در فاصله چند ماه تا شروع جام جهانی، نامشخص است و ابهامات درباره نیمکت ایران، هر روز بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

مخالفان دراگان اسکوچیچ، برای جدایی او فشار می‌آورند و سرمربی تیم ملی هم اخیرا در بیانیه‌ای اینستاگرامی، به آن‌ها حمله کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ فدراسیون فوتبال، قرار است دوشنبه جلسه‌ای برای تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی داشته باشد. جلسه‌ای که سرنوشت ایران در جام جهانی، به آن گره خورده است.

ابقای دراگان

کم‌دردسرترین تصمیم برای فدراسیون موقت، حفظ دراگان اسکوچیچ تا جام جهانی است. با این تصمیم آن‌ها با حاشیه‌های کمتری روبرو می‌شوند و لازم نیست به دنبال تامین منابع مالی برای جذب یک مربی تازه باشند. به همین دلیل هم فشار برای تغییر سرمربی تیم ملی، به وزارت ورزش و سایر نهادها برمی‌گردد. نهادهایی که نگرانند نتایج ایران مقابل انگلیس و آمریکا، ضعیف‌تر از حد تصور باشد. شاید اهالی فدراسیون، فردا دوباره برای نگه داشتن اسکوچیچ تا جام جهانی به جمع بندی برسند و مسئولان بالادستی را هم به این موضوع راضی کنند. در این صورت، پرونده نیمکت تیم ملی تا جام جهانی بسته می‌شود و اسکوچیچ هم نگران کابوس اخراج نخواهد بود.

کی‌روش یا دایی؟

در روزهای اخیر، شانس بقای اسکوچیچ نسبت به اخراج او کمتر شده است. در صورتی که در جلسه امروز تصمیم به اخراج اسکوچیچ گرفته شود، دو گزینه «مربی بزرگ بین المللی» و «مربی ایرانی»، روی میز فدراسیون و وزارت ورزش هستند. ابتدا به نظر می‌رسید کارلوس کی‌روش، بیشترین شانس را برای جانشینی اسکوچیچ داشته باشد. کی‌روش مربی بزرگی است و تیم ملی ایران را خوب می‌شناسد. مخالفان کی‌روش اما، واکنش تندی به انتخاب احتمالی او داشته‌اند. نام چند مربی خارجی دیگر مثل ولادیمیر پتکوویچ هم مطرح است. گزینه‌هایی که فعلا زیاد جدی نیستند. با این شرایط، می‌توان شانس مربیان ایرانی را بیشتر دانست. علی دایی که قبل از اسکوچیچ هم گزینه هدایت تیم ملی بود، شانس اصلی برای رسیدن به این پست محسوب می‌شود. نام جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی هم مطرح شده که شانس آن‌ها، نسبت به دایی کمتر است.

ادامه بلاتکلیفی

جلسه فدراسیون بجز ابقا یا اخراج اسکوچیچ، گزینه دیگری هم دارد. گزینه‌ای که معمولا، از چنین جلساتی بیرون می‌آید. فدراسیون موقتا از اسکوچیچ حمایت می‌کند اما تصمیم قطعی درباره او، به روزهای آینده موکول می‌شود. زمانی که زورآزمایی موافقان و مخالفان او، به نتیجه برسد. شهریور امسال، انتخابات فدراسیون در راه است و شاید، تصمیم‌گیری در این باره بر عهده رئیس جدید باشد. رئیسی که در فاصله کوتاهی تا شروع جام جهانی، شانس چندانی برای تغییرات مهم روی نیمکت تیم ملی نخواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی