|

استقلال منتظر لیست ساپینتو؛ با آنها تماس گرفته نمی‌شود!

ساپینتو

بازی درون تیمی پنجشنبه تست نهایی ساپینتو در استقلال بود در واقع مرد پرتغالی امتحان پایانی را با انجام یک بازی درون تیمی از مردانش گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

 بعد از یک هفته بسیار سخت با انجام تمرینات طاقت‌فرسا، مرد پرتغالی تصمیم گرفت امتحان پایانی را با انجام یک بازی درون تیمی در ورزشگاه دستگردی از مردانش بگیرد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، یک بازی 90 دقیقه ای در 3 زمان 30 دقیقه ای بین دو تیم آبی و مشکی. دیداری که در آن، چند بازیکن برای هر دو تیم به میدان رفتند (مثل بابایی) و شاید بتوان اینطور توصیفش کرد: تیم آبی متشکل از مردان بیشتر هجومی (رمضانی، حردانی، آمانوف، شهباززاده) و تیم مشکی با حضور مردان بیشتر دفاعی (چشمی، یامگا، آذری، سلمانی). و نتیجه رقم خورده هم، تقریبا همان چیزی بود که کادر فنی توقع داشت: 3 یک به سود تیم آبی با گلزنی بابایی، رمضانی (با یک ضربه سر از روی کرنر ارسال شده) و مطهری در برابر تک گلی که سلمانی زد. 

 بعد از پایان این بازی، بازیکنان راهی محل استراحت‌شان شدند و البته طبق نظر ساپینتو، تمرین امروز جمعه هم تعطیل شد تا یک ریکاوری تقریبا یک روز و نیمه در انتظار مردانی باشد که هرگز فکر نمی‌کردند در کمتر از یک هفته تقریبا 8 جلسه تمرینی سخت تاکتیکی و بدنسازی را پشت سر بگذارند. اما خبر اصلی بعد از پایان این بازی و وقتی به بازیکنان داده شد که تقریبا به منزل یا هتل اسپیناس (محل اقامت امثال آمانوف، حردانی و یامگا) رسیده بودند: تمرین روز شنبه فقط با حضور کسانی برگزار می‌شود که از طرف باشگاه با آنها تماس گرفته شود.

و این یعنی ساپینتو و کادر فنی‌اش از فرصت استراحت ایجاد شده برای اعلام لیست مازاد سود خواهند کرد؛ لیستی که باید نام حداقل 3 بازیکن بزرگسال در آن باشد تا لیست 20 نفره به تعادل و استاندارد برسد. مدیران باشگاه استقلال از صبح امروز جمعه منتظر حضور ساپینتو در جلسه‌ای هستند که طی آن، مردان خارج از نظر سرمربی پرتغالی معرفی می‌شوند. اما این همه ماجرا نیست.

 درحقیقت لیست خروجی با مشورت کادر فنی و مدیران شکل می‌گیرد (بازیکن تازه خریداری شده که نباید! جزو لیست خروج باشد) و به همین دلیل، شاید بازیکنانی که در لیست اولیه خروج هستند یک فرصت دیگر هم در اردوی ترکیه پیدا کنند. احتمالا خبر قطعی حضور محمد محبی و کاوه رضایی هم فردا مشخص می‌شود چون قرار شده هر دو نفر در اردوی آنکارا به تمرین استقلال اضافه شوند. طبق برنامه در این اردو، استقلال 2 بازی تدارکاتی با تیم‌های ترکیه ای (یکی احتمالا استانبول اسپور خواهد بود)، برگزار می‌کند. 

 هافبک بازیساز؛ این شاید بزرگترین خلا استقلال در حال حاضر باشد. بازیکنی برای پست شماره 10 در آرایش مدنظر ساپینتو یعنی 1-3-2-4. مرد پرتغالی، گزینه‌های خودش را به باشگاه معرفی کرده (که یکی از آنها، هافبکی مصری است) و البته یک هافبک ازبک (احتمالا جلال‌الدین ماشاریپوف) هم از سوی باشگاه به او معرفی شده است. این هافبک هم سومین بازیکنی است که قرار شده در اردوی ترکیه حاضر شود. ساپینتو به مدیران باشگاه اعلام کرده تمرین اول بعد از بازگشت تیم از اردوی ترکیه باید با حضور همه بازیکنانی باشد که استقلال قرار است در لیگ 22 از آنها استفاده کند و به احتمال خیلی زیاد پرونده جذب بازیکن تیم با همین 3 نفر بسته می شود. 

 با توجه به انتخاب سیستم 1-3-2-4 از سوی ساپینتو برای استقلال، شاید در نگاه اول آبی‌ها تنها به 4 مدافع میانی نیاز داشته باشند که فعلا دراختیار هستند: سیلوا، چشمی، حسینی و مرادمند. نفر آخر، از روز 5شنبه اجازه تمرین با استقلال را پیدا کرده و احتمالا قبل از پایان تیر ماه، کارت پایان خدمتش را می‌گیرد ولی در هر حال، جزو غایبان اردوی ترکیه خواهد بود. بحث تمدید قرارداد غلامی هنوز در جریان است ولی با تنها یک مشکل: رقم مدنظر طرفین. غلامی، روی همان مبلغی نظر دارد که دانشگر بعد از توافق اولیه‌اش با باشگاه، درخواست کرد و استقلال اعلام کرده هرگز چنین مبلغی را پرداخت نخواهد کرد چون مدافع برزیلی‌اش هم با کمتر از این رقم حاضر به تمدید 2 ساله شده است.

شایعات می‌گوید رقم درخواستی غلامی با مبلغی که استقلال باید بابت رضایتنامه مدافع پیکان (سامان فلاح) و خود او، بپردازد برابری می‌کند. نکته اصلی در این میان اما عدم هماهنگی مردان حاضر در این قسمت زمین است چون هرگز کنار هم بازی نکرده‌اند. در تمرین روز 5شنبه هم، این نکته بخصوص در ترکیب تیم مشکی و بین روزبه چشمی و بازیکن کناری‌اش در سمت راست مشاهده شد و شاید به همین دلیل، درنهایت ساپینتو تصمیم به استفاده از زوج سیلوا و مرادمند بگیرد: دو بازیکنی که سابقه بازی کنار هم را ندارند، هنوز در تمرینات حاضر نشده‌اند و البته در اردوی ترکیه هم نمی‌توانند در کنار هم تمرین کنند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها