|

ستاره های بدون تیم فوتبال ایران؛ آرزوی بیشتر مربیان!

نقل و انتقالات لیگ برتر، داغ ترین لحظات خود را تقریبا پشت سر گذاشته و تکلیف بیشتر ستاره ها مشخص شده.

لینک کوتاه کپی شد

خیلی از تیم ها کار خود را در بازار به پایان رسانده اند و بعضی دیگر در پی پر کردن اندک جاهای خالی باقی‌مانده هستند. طی همین یک هفته اخیر، انتقالات بزرگی را شاهد بودیم و بازار کم کم  از ستاره‌ها خالی می شود. با این وجود اما مثل همه دوره های دیگر، هستند ستاره هایی که هنوز تکلیف فصل آینده خود را نمی دانند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ در بین این ستاره ها هم داخلی داریم و هم خارجی؛ این لیست چند ملی پوش هم دارد با تعدادی دیگر که فصل قبل جزو بهترین های تیم خود بودند. تعدادی دیگر مثل آرش رضاوند هم در این لیست حضور داشتند اما طی همین روزها و ساعت های قبل از بلاتکلیفی خارج شدند. فهرستی که در ادامه می‌بینید، ستاره های جا مانده از مارکت تابستانی فوتبال ایران (تا این لحظه) هستند:

کریم انصاری‌فرد

مهاجم باتجربه تیم ملی که سابقه دو دوره حضور در جام جهانی و یک بار گلزنی در این رویداد بزرگ را دارد، در 32 سالگی به دنبال ادامه فوتبال خود در اروپاست. او مثل سعید عزت اللهی از تراکتور پیشنهاد داشت اما با توجه به این که همسرش یونانی است، تلاش می کند تا  در اروپا و ترجیحا یونان به فوتبال خود ادامه دهد. 

او اما در حال حاضر در لیست مازاد آاک آتن قرار دارد و نامش در لیست اردوی پیش فصل این تیم در هلند نیز دیده نمی شود. البته شایعاتی هم مبنی بر بازگشت کریم به پرسپولیس مطرح شد اما هیچ اتفاق خاصی در این مورد شاهد نبودیم، همان طور که بحث حضور او در آترومیتوس یونان و موهون باگان هند به جایی نرسید. انصاری فرد یکی از  قربانیان کاهش هزینه باشگاه آاک آتن بود و باید دید که در نهایت تکلیف تیم آینده او به کجا خواهد انجامید.

وریا غفوری

کاپیتان فصل گذشته استقلال درست بعد از بالا بردن جامی که آرزویش را داشت، دیگر روز خوش ندید. او مدت زیادی منتظر تماس مدیران استقلال برای تمدید قرارداد ماند اما خبری نشد تا اینکه در نهایت با وجود ابراز تمایل این بازیکن برای ماندن، پرونده حضور او در جمع آبی پوشان بسته شد. بعد از نهایی شدن این اتفاق، از حضور وریا در لیگ عراق خبر داده شد اما او مورد توجه چند تیم ایرانی از جمله فولاد هم قرار داشت.

روز گذشته عکسی از وریا غفوری با شماره بیست و یک فولاد در تمرینات این تیم اهوازی منتشر شد. با این وجود اما این مدافع باتجربه در سفر ترکیه، فولاد را همراهی نکرد تا مشخص شود، قرارداد او با سرخ پوشان اهوازی هنوز قطعی نشده است.

asgasgasgs

سیاوش یزدانی 

یزدانی درست در 30 سالگی، وقتی آماده‌ترین روزهای دوران حرفه‌ایش را در استقلال تجربه می‌کرد، به یکباره  با مشکل خدمت سربازی مواجه شد و به همین دلیل در میانه‌های فصل گذشته مجبور به ترک استقلال شد.

این مدافع ملی پوش که پس از جدایی از استقلال دیگر توسط اسکوچیچ به اردوی تیم ملی فراخوانده نشد، در آخرین مصاحبه خود از قبولی در آزمون دکتری خبر داد. در صورتی که او بتواند از این طریق خدمت را نیمه تمام بگذارد، به استقلال بازخواهد گشت. وگرنه باید شاهد ادامه حضور این بازیکن در تیم ملوان باشیم.

محسن مسلمان 

مسلمان که زمانی با عنوان مهندس لیگ شناخته می‌شد پس از حواشی مربوط به روز قهرمانی سرخپوشان توسط برانکو از لیست پرسپولیس کنار گذاشته شد و به سپاهان پیوست. او  در سپاهان دوران خوشی را تجربه نکرد و در ادامه فصلی که او در سایپا حضور داشت توام شد با سقوط این تیم به دسته اول فوتبال ایران. 

او که یک سال از فوتبال دور بود، این روزها در تمرینات خیبرخرم آباد حضور پیدا کرده ولی هنوز به صورت رسمی با این تیم قرارداد امضا نکرده تا زمزمه‌های حضورش در برخی تیم‌های لیگ برتری شنیده شود.

رضا اسدی

گلایه‌هایی که از رضا اسدی در صفحه اینستاگرامی‌اش در طول فصل می‌دیدیم، چند روز پیش و پس از قرار گرفتن این بازیکن در لیست مازاد پرسپولیس به شکلی شدیدتر تکرار شد. البته قرار بود این هافبک دفاعی با کاهش قرارداد در اردوی سرخپوشان تهرانی ماندگار شود ولی این اتفاق رخ نداد تا حالا اسدی به دنبال تیمی دیگر برای ادامه دوران حرفه‌ای باشد.

اسدی، تعداد دقایق کمی برای پرسپولیس در لیگ بیست و یکم به میدان رفت. او در همین دقایق کم (927) اما به عنوان هافبک دفاعی آمار قابل توجه 4 گل و 3 پاس گل را به نام خود ثبت کرد. بعد از جلسه ناتمام برای تمدید با پرسپولیس، از مس به عنوان مقصد بعدی هافبک پرسپولیس یاد می شد اما این قضیه منتفی شد تا اسدی همچنان بدون تیم باشد.

سعید عزت اللهی

در طول یک ماه اخیر از سعید عزت اللهی به عنوان گزینه نقل و انتقالاتی چند باشگاه ایرانی از جمله استقلال و تراکتور یاد شده است. او مذاکراتی هم با سرخ پوشان در ترکیه داشت اما توافقی صورت نگرفت. البته هافبک 25 ساله تیم ملی بیشتر تمایل دارد تا فوتبال خود را در خارج از کشور ادامه دهد. او زمستان سال گذشته به صورت قرضی از وایله دانمارک راهی الغرافه شد و بعد از پایان فصل از جمع زردپوشان قطری جدا شد.

زمانی که سعید در قطر بازی می کرد، وایله به لیگ دو سقوط کرد تا این بازیکن در بازگشت به دانمارک، تمایل زیادی به ادامه حضور در تیم تحت قراردادش را نداشته باشد. البته طبق‌ بندی که در قرارداد سعید وجود دارد، او به‌دلیل سقوط وایله به دسته پایین‌تر، می تواند به تیم دیگری ملحق شود. ملی پوش فوتبال ایران در حال رایزنی با مدیران وایله برای علمیاتی کردن این بند است تا شانس حضور در جام جهانی را از دست ندهد.

esrtgergeg

آیاندا پاتوسی

خیلی ها بابت اضافه وزن به هافبک اهل آفریقای جنوبی فولاد خرده می گرفتند اما او جواب اعتماد جواد نکونام را به بهترین شکل ممکن داد و روی 10 گل تیمش در لیگ بیست و یکم تاثیر مستقیم داشت. پاتوسی با 6 گل و بعد از لوسیانو پریرا، دومین گلزن برتر فولاد بود و با 4 پاس گل، بهترین پاسور تیمش لقب گرفت.

هافبک افریقایی فولاد که برخلاف  خود شیمبا، می خواهد در فولاد بماند، همچنان در کشورش حضور دارد ولی گفته می شود، قرار است در اردوی ترکیه به سرخ پوشان اضافه شود. تکلیف قرارداد او که به پایان رسیده هنوز معلوم نیست و بعد از نهایی شدن توافق طرفین، قرارداد این بازیکن تمدید خواهد شد.

موسی کولیبالی

باشگاه فولاد که در فصل جاری تمرکز زیادی روی تمدید قرارداد بازیکنان فصل قبل خود داشته، تا کنون با بسیاری از این بازیکنان برای ادامه همکاری به توافق رسیده اما تکلیف چند بازیکن از جمله موسی کولیبالی همچنان مشخص نیست. مدافع اهل مالی فولاد مثل پاتوسی منتظر مذاکرات نهایی برای تمدید قرارداد است. 

موسی فصل موفقی را با فولاد پشت سر گذاشت. او در لیگ و آسیا، مدافعی مطمئن برای نکونام بود و زوج موفقی را همراه با آقاسی تشکیل داده بود که در صعود فولاد به دور حذفی لیگ قهرمانان خیلی نقش داشت. این مدافع تنومند فصل گذشته 21 بار در لیگ برتر برای فولاد به میدان رفت و منتظر باشگاه فولاد برای تعیین تکلیف فصل آینده خود است.

عزت پورقاز

مدافع میانی 5 فصل اخیر طلایی پوشان اصفهانی در آستانه شروع لیگ بیست و دوم در لیست مازاد سپاهان قرار گرفته است. این بازیکن که طی سال‌های اخیر یکی از بهترین مدافعان سپاهان بوده است، همچنان با این تیم قراراداد دارد ولی به نظر می‌رسد همکاری او با سپاهان  که یکی از خریدهای کرانچار در پنجره تابستانی لیگ هفدهم بود، به فصل ششم نکشد و شاید شاهد حضور او در تیمی دیگر نظیر ملوان بندرانزلی، هوادار، تراکتور و یا سایر تیم ها باشیم.

پورقاز در 11 بازی فصل گذشته به عنوان بازیکن فیکس برای سپاهان به میدان رفت و در 5 بازی نیز به عنوان یار تعویضی، به ترکیب اضافه شد. او یکی از نفراتی بود که در جریان انقلاب خط دفاعی سپاهان، از این تیم جدا می‌شود؛ پیش از پورقاز اسماعیلی فر و گولسیانی به عنوان دو مدافع سپاهان، از این تیم جدا شده بودند. با توافقی که انجام شده، مدافع باتجربه سپاهان بعد از توافق با هر یک از تیم هایی که خواهان او هستند، رضایت نامه خود را از باشگاه اصفهانی دریافت خواهد کرد.

امین قاسمی نژاد

پس از نیم فصل حضور قرضی در اردوی آبی‌پوشان سیرجانی این بازیکن بار دیگر به اردوی استقلال بازگشت ولی به تازگی در لیست مازاد ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال قرار گرفته است و باید در مدت زمان باقی مانده تا پایان فصل نقل و انتقالات به دنبال تیم دیگری باشد. 

او البته با آن روزهایی که علی رغم سن بالا در لیست خرید بسیاری از تیم ها نظیر استقلال و پرسپولیس قرار داشت فاصله دارد و مشخص نیست که چه تیمی مقصد آینده هافبک مهاجم بابلی فوتبال ایران خواهد بود.

drthadh

سامان فلاح

پیش از تمدید قرارداد عارف غلامی با استقلال از سامان فلاح جوان و آینده دار به عنوان یکی از گزینه‌های حضور در اردوی آبی پوشان پایتخت یاد می‌شد، اما این بازیکن که قراردادش با پیکان به انتها رسیده حالا یا باید در همین تیم به کار خود ادامه بدهد یا تیم دیگری را برای ادامه دوران فوتبال انتخاب کند.

مدافع 21 ساله اهل ساری پیکان، در 21 بازی فصل گذشته برای خودروسازان به میدان رفت. او از نظر آمار، دومین بازیکن برتر پیکان در بخش دفاعی بود. او که خواهان دستمزد بالاتری است، بعد از توقف مذاکره با استقلال، مشغول بررسی پیشنهادات دیگر بوده و احتمال ماندنش در پیکان خیلی پایین است.

محمد محبی

وینگر محبوب مارک ویلموتس در تیم ملی، در سه راهی ادامه کار با سانتا کلارا، بازگشت به سپاهان و حضور در استقلال، هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده تا یکی دیگر از ستاره های بلاتکلیف مارکت تابستانی لیگ بیست و دوم لقب بگیرد. او فصل گذشته فروغ دوران حضورش در سپاهان را نداشت و امسال به نظر می رسد که برای بازگشت به ایران، تمایل بیشتری دارد.

دو باشگاه سپاهان و استقلال حاضر به پرداخت مبلغ رضایت نامه محبی به سانتاکلارا هستند. به نظر می رسد که در سفر جدید این وینگر جوان به پرتغال، حداقل تکلیف لژیونر شدن یا نشدن او در فصل آینده مشخص شود. در صورتی که محبی ایران را برای ادامه فوتبال انتخاب کند، سه راهی نقل و انتقالاتی او به دوراهی استقلال یا سپاهان محدود خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها