|

سرنوشت نیمکت تیم ملی در جام جهانی تا ساعتی دیگر مشخص می شود

اعضای هیات‌رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال از ساعت 10 صبح امروز در مرکز ملی فوتبال تشکیل جلسه داده‌اند

لینک کوتاه کپی شد

بعد از جلسه هفته گذشته اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال که خروجی آن، تصمیم به عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای ادامه همکاری با تیم ملی بود، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون تصمیم کمیته فنی را تصمیم نهایی ندانسته و اعلام کردند که صرفاً کمیته فنی به عنوان یک کمیته مشورتی در کنار فدراسیون فوتبال است و اعضای هیات‌رئیسه به صورت مستقل تصمیم نهایی خود را درباره ادامه یا قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ می‌گیرند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هفته گذشته و بعد از اعلام نظر کمیته فنی، در جلسه‌ای مفصل با دراگان اسکوچیچ حضور پیدا کرده و صحبت‌های سرمربی کروات تیم ملی را شنیدند که مهم‌ترین بخش صحبت‌های اسکوچیچ، گلایه او از کمیته فنی بود، چرا که سرمربی تیم ملی ایران معتقد بود که باید در جلسه تصمیم‌گیری درباره آینده همکاری با او، ابتدا توضیحات وی را می‌شنیدند و سپس درباره اسکوچیچ تصمیم می‌گرفتند.

اسکوچیچ بلافاصله بعد از جلسه طولانی‌مدت خود در ساختمان فدراسیون فوتبال، ایران را ترک کرد و قرار است تا پایان هفته جاری مجددداً به ایران بازگردد که به نظر می‌رسد در بازگشت دوباره سرمربی کروات تیم ملی به ایران، تکلیف او مشخص شده و حضور یا عدم حضور او همراه تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر تعیین می‌گردد.

جلسه محرمانه وزیر ورزش با ماجدی

وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در واکنش به شایعات پیرامون آینده نیمکت تیم ملی مدعی شد که بهترین تصمیم گرفته خواهد شد و شرایط از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در حال بررسی است و قرار است جلسه‌ای میان او و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال برگزار شود.

ماجدی عصر روز گذشته در جلسه‌ای با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان شرکت کرد که خروجی آن جلسه به صورت رسمی اعلام نشد و حالا صبح امروز، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیته فنی در مرکز ملی فوتبال حضور یافته‌اند و گفته می‌شود در این جلسه تصمیم‌گیری نهایی درباره آینده همکاری با دراگان اسکوچیچ گرفته خواهد شد.

ادعای جنجالی؛ دایی تنها گزینه ایرانی!

علی‌اصغر مدیرروستا که از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال است، صبح امروز پیش از ورود به جلسه سرنوشت‌ساز درباره آینده نیمکت تیم ملی، درباره انتخاب احتمالی مربی داخلی توضیح داد: «صحبتی که کردیم در این رابطه بود که از ظرفیت های داخلی که داریم استفاده کنیم. این‌گونه نیست که وقتی نتیجه می گیریم مربی داخلی می تواند کمک بهتری به ما کند، برویم یک مربی ایرانی انتخاب کنیم که توانایی ندارد».

مدیرروستا با طرح یک ادعای جنجالی، علی دایی را تنها گزینه جانشینی دراگان اسکوچیچ اعلام و گفت: «نظر اصلی کمیته فنی برای مربی داخلی صرفا آقای علی دایی بود که ایشان پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را رد کرد». عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم‌چنین نسبت به شایعات پیرامون انتخاب امیر قلعه‌نویی واکنش نشان داد و اعلام کرد: «تا الان که چنین چیزی نبوده است».

نظر مثبت علی دایی جلب می‌شود؟

علی دایی در 3 سال گذشته دور از عرصه فوتبال بوده. او که پیش از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی هم نامش به عنوان گزینه جانشینی ویلموتس مطرح می‌شد، در روزهای گذشته نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

دایی با توجه به شرایط حاکم بر تیم ملی و فاصله کوتاه تا جام جهانی حاضر به پذیرش سکان هدایت تیم ملی ایران نشده اما همچنان رایزنی‌ها با او در حال انجام است و احتمال دارد حتی رایزنی‌هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای جلب نظر علی دایی انجام شود. او سال‌ها قبل و پیش از پذیرش سکان هدایت پرسپولیس هم در چنین شرایطی قرار گرفته بود و بارها به پیشنهاد سرخ‌پوشان پاسخ منفی داده بود اما در نهایت راضی به هدایت پرسپولیس شد.

بازگشت امیر قلعه‌نویی بعد از 15 سال؟

امیر قلعه‌نویی از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده است. هر چند که علی‌اصغر مدیرروستا حضور نام قلعه‌نویی در فهرست کاندیداهای جانشینی دراگان اسکوچیچ را رد کرد اما شنیده‌ها حاکی از احتمال انتخاب او به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران است. به ویژه آنکه علی دایی هم حاضر به پذیرش این سمت نشده و بعد از دایی، امیر قلعه‌نویی جدی‌ترین گزینه در حوالی نیمکت تیم ملی بوده است.

قلعه‌نویی که سکاندار گل‌گهر سیرجان است، در روزهای گذشته پیگیر تمرینات تیمش بوده و به تازگی شاگردان خود را برای انجام ادامه تمرینات پیش‌فصل به سیرجان برده و مشخص نیست در صورت دریافت قطعی پیشنهاد هدایت تیم ملی، واکنش او نسبت به درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال چه خواهد بود.

نادر فریادشیران از پیشکسوتان فوتبال ایران شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی، امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کرد و این‌طور توضیح داد که احتمالاً با توجه به تمایلات رنگی میرشاد ماجدی، 90 درصد سرمربی بعدی تیم ملی ایران، «قلعه‌نویی» خواهد بود!

و شاید ابقای اسکوچیچ!

دراگان اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی ایران است و با وجود درخواست کمیته فنی، هنوز اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال حکم برکناری او را انشا نکرده و منتظر انجام بررسی‌های نهایی هستند و بعید نیست که اسکوچیچ در سمت خود ابقا شود.

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به شایعات پیرامون برکناری اسکوچیچ توضیح داد: «همچنان نام آقای اسکوچیچ روی میز بوده و ایشان از سمت‌شان برکنار نشده و فدراسیون فوتبال هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است».

اعضای هیات‌رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال از ساعت 10 صبح امروز در مرکز ملی فوتبال تشکیل جلسه داده‌اند و به نظر می‌رسد در این جلسه، تکلیف ماندن یا نماندن اسکوچیچ و گزینه‌های جانشینی احتمالی او مشخص می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها