|

لوا اوکی شد و حالا بارسا به دنبال سایر گزینه ها

با حضور لواندوفسکی، بارسای 23-2022 صاحب یکی از ترسناک‌ترین خطوط حمله اروپا می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

بارسلونا سرانجام روبرت لواندوفسکی را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و پس از توافق با بایرن‌مونیخ، مهاجم 33 ساله و لهستانی را در انتقالی 5+45 میلیون یورویی به نیوکمپ کشاند تا بمب نقل‌ و انتقالات تابستان 2022، در نیوکمپ بترکد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ لوا که ظاهرا اولین تماس‌ها با ژاوی و بارسلونا را در فوریه 2022 برقرار کرده، در بازی پایانی فصل بوندسلیگا با چهره‌ای بغض‌آلود با هواداران خداحافظی کرد تا نشان دهد با وجود داشتن قرارداد، عزم رفتن دارد. با وجود آن که سران بایرن بر موضع خود مبنی بر نگه داشتن لوا تا تابستان 2023 پافشاری می‌کردند، باواریایی‌ها بالاخره موافقت خود با این انتقال را اعلام کردند تا تابستان رویایی بارسلونا ادامه‌دار باشد.

شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد اما وعده‌های نقل و انتقالاتی خوان لاپورتا یکی یکی در حال محقق شدن هستند. در حالی که همه به دنبال پاسخ این سوال هستند که «بارسا چگونه به این منابع مالی دست یافته؟» لاپورتا فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن را در انتقال‌هایی آزاد به نیوکمپ آورد و توانست با شکست آرسنال و چلسی در یکی از سخت‌ترین جنگ‌های بازار، رافینیا را آبی‌اناری‌پوش کند. قرارداد دمبله تمدید شده و با حضور لواندوفسکی، بارسای 23-2022 صاحب یکی از ترسناک‌ترین خطوط حمله اروپا می‌شود. البته نباید واگذاری قرضی کلمان لنگله به تاتنهام (همراه با بند دائمی شدن) را نیز از یاد برد!

این تحرکات تا همین نقطه از تابستان، می‌توانست پرونده نقل و انتقالاتی آبی‌اناری‌ها را با نمره کامل ببندد، اما ظاهرا این پایان کار نیست و بارسایی‌ها تصمیم دارند تا پایان پنجره، تکلیف چند بازیکن دیگر را نیز مشخص کنند. 

جرارد رومرو، خبرنگار نزدیک به بارسا، گزارش داده بارسا پس از بستن پرونده لوا، اکنون تمرکز کامل خود را روی جذب ژول کنده خواهد گذاشت. مدافع 23 ساله سویا و تیم ملی فرانسه، اولویت اول ژاوی در فاز تدافعی بوده و اگرچه کریستنسن در همین پست جذب شده، اما نگرانی‌ها درباره قلب دفاعی بارسا زیاد است.

کریستنسن خود در حالی به بارسا آمده که در 4 فصل اخیر، تنها در 42 درصد از مسابقات لیگ برتری چلسی حضور داشته است. مصدومیت‌های متعدد جرارد پیکه در فصول اخیر، سوال‌هایی درباره ثبات مدافع باتجربه ایجاد کرده و اریک گارسیا نیز در اولین فصل حضور در نیوکمپ، بسیار پرنوسان نشان داده است. در چنین شرایطی، شاید تفکر ژاوی ساختن زوجی با کنده و رونالد آرائوخو باشد.

سویا با خارج کردن پیراهن‌های کنده از فروشگاهش، به شکلی جدی به شایعات دامن زده اما مشکل اصلی، برچسب 60 میلیون یورویی آندلسی‌ها روی اوست. رومرو از احتمال قرار گرفتن ممفیس دپای در یک معاوضه با سویا خبر داده و باید دید آیا ژولن لوپتگی حاضر است در ازای از دست دادن مدافعش، پذیرای دپای باشد یا نه.

کنده تنها هدف بارسا در ادامه تابستان نیست؛ چرا که خود رومرو پیش‌تر از توافق بارسلونا و منچسترسیتی بر سر برناردو سیلوا با رقمی «کمتر از 80 میلیون یورو» خبر داده بود. این خبر در حالی منتشر شده که در روزهای ابتدایی تابستان، صحبت از برچسب 100 میلیون یورویی سیتی روی ستاره 27 ساله‌اش به گوش می‌رسید.

البته در شرایط کنونی، جذب بازیکنی دیگر آن هم با این رقم دور از ذهن است. بارسلونا همچنان نمی‌تواند قرارداد بازیکنان جدیدش را در لالیگا ثبت کند و برای دریافت این مجوز، نیاز به قرار گرفتن 25 میلیون یورو پول در حسابش دارد؛ اتفاقی که آبی‌اناری‌ها امیدوارند با فروش فرانکی دی‌یونگ رقم بخورد اما بی‌رغبتی این بازیکن به جدایی، همه چیز را سخت‌تر کرده است.

فابریتزیو رومانو گزارش داده دو باشگاه بارسا و منچستریونایتد از مدت‌ها قبل بر سر انتقالی 75 میلیون یورویی (به همراه افزونه‌ها) به توافق رسیده‌اند اما با بی‌میلی دی‌یونگ، شیاطین سرخ نتوانسته‌اند توافقی شخصی با هافبک هلندی داشته باشند. در این شرایط نام دی‌یونگ در فهرست بارسا برای اردوی پیش‌فصل آمریکا قرار گرفته تا مشخص شود مسئله دی‌یونگ، قرار نیست به این زودی حل شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها