|

چند خبر تازه از نقل و انتقالات استقلال دوشنبه 27 تیر

به نظر می رسد استقلال در پست هافبک هجومی می خواهد یک بازیکن خارجی دیگر به خدمت بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به نظر می‌رسد ساپینتو می‌خواهد استقلال را حول محور هافبک بازیساز این تیم بسازد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از راهبرد معاصر؛ یکی از خریدهای خوب استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی گذشته، عزیزبک آمانوف بود که البته در تیم قهرمان فصل گذشته فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد.

از زمان حضور ساپینتو در استقلال اما او به عنوان یک چهره ویژه در تمرینات حضور پیدا کرده و طبق شنیده‌ها، حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

ساپینتو در تیم‌های پیشین خود بیشتر با سیستم ۴۲۳۱ بازی کرده که در آن پستی مناسب آمانوف وجود دارد هرچند که این بازیکن در سیستم ۳۵۲ و ۳۴۳ فصل گذشته آبی‌ها هم می‌توانست خودی نشان دهد.

باید دید در نهایت با آغاز فصل آمانوف به آن مهره کلیدی ساپینتو تبدیل خواهد شد یا خیر.

دلخوری ادامه‌دار بازیکن استقلال باعث جدایی می‌شود

هافبک استقلال همچنان به دلیل اتفاقاتی که در فصل گذشته افتاد تصمیم به جدایی از این تیم دارد.

هافبک شماره۷ نیم‌فصل اول فصل گذشته استقلال یکی از آن‌دسته از بازیکنانی بود که طی روزهای گذشته اخبار متعدد و مختلفی درباره سرنوشت او وجود داشته و احتمالات زیادی نیز درباره این بازیکن مطرح شده است. رضاوند که نیم‌فصل دوم لیگ گذشته را به‌صورت قرضی در فولاد بازی کرد، با توجه به اینکه از قراردادش با استقلال یک‌سال دیگر باقی‌مانده این روزها در تمرینات این تیم حضور دارد، با این حال هنوز درباره رفتن یا ماندن این بازیکن خبر قطعی منتشر نشده است و باید منتظر روزهای آینده باقی ماند.

درباره این بازیکن همچنین گفته می‌شد او یکی از بازیکنان خروجی استقلال است و به‌زودی راهی فولاد می‌شود اما با اعلام رسمی نام نفراتی که ساپینتو آنها را در لیست خروجی قرار داده بود، مشخص شد که این سرمربی روی نام رضاوند احساس رضایت دارد و حتی اعلام کرده است این بازیکن طبق قراردادی که دارد باید به کار خود با استقلال ادامه دهد.

همه اینها درحالی است که این بازیکن باتجربه روز گذشته در عکسی که باشگاه منتشر کرد چهره‌ای کاملا خندان و بشاش درکنار ساپینتو داشت تا از شواهد بربیاید که رضاوند یکی از نفرات استقلال است که همراه این تیم به ترکیه اعزام خواهد شد و حتی برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن داشت که این بازیکن میانی فعلا کارش را با استقلال ادامه می‌دهد و باید دید مسئولان باشگاه چه تصمیمی درباره رضاوند خواهند گرفت.

با همه این تفاسیر اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد رضاوند که در روز اول تمرین هم حاضر به همراهی آبی‌ها نشده بود همچنان متمایل به جدایی است و به باشگاه اعلام کرده نمی‌خواهد در استقلال بماند. این درحالی است که قبلا نیز این بازیکن در روزهای پایانی فصل گذشته گفته بود در اهواز راحت‌تر است و دوست دارد به فوتبالش در فولاد ادامه دهد.

طبق شنیده‌ها، به‌نظر می‌رسد این بازیکن همچنان از فضای بی‌اعتمادی و انتقادی زمان حضورش در استقلال از دست هواداران و فضای هواداری و رسانه‌ای استقلال در فضای مجازی دلخور است و در محافل خصوصی نسبت به این موضوع گلایه‌هایی را مطرح کرده تا این‌طور به‌نظر برسد که درخواست وی برای جدایی با این موضوع مرتبط باشد.

معاوضه محتمل!

شایعاتی نیز درباره معاوضه رضاوند با یکی از بازیکنان فولاد شنیده می‌شود و در این زمینه اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که باشگاه استقلال به‌تازگی در نامه‌ای درخواست کرده رضاوند با مجتبی نجاریان، مدافع راست فولاد معاوضه شود تا بعد از حردانی، یک مدافع راست دیگر فولادی‌ها هم استقلالی شود، اما این موضوع تا لحظه تنظیم این خبر تایید نشده و پیگیری‌های «فرهیختگان» در این خصوص بی‌نتیجه مانده؛ هرچند حدود دو هفته پیش نیز استقلالی‌ها این خبر را تکذیب کرده بودند و شاید به‌تازگی در این خصوص تحولاتی رخ داده باشد.

با این حال امر محرز آن است که با جدایی وریا و احتمال پیوستن وی به فولاد و با وجود آنکه مهدی شیری نیز قراردادش را با فولاد تمدید کرده است، جا برای نجاریان مدافع تیم‌ملی امید ایران در این تیم تنگ شده و با توجه به اینکه استقلالی‌ها نیز به‌دنبال دفاع راست برای جانشینی غفوری هستند، این انتقال می‌تواند محتمل‌تر از هر زمان دیگری باشد. البته این شایعه هم مطرح شده که آبی‌ها برای سمت راست خط‌دفاعی به‌دنبال تیکدری، بازیکن گل‌گهر هستند اما گفته می‌شود احتمال آبی‌پوش شدن این بازیکن زیاد نیست.

لیست خروج استقلال دورقمی شد

دیروز ۷ بازیکن در تمرینات استقلال شرکت نکردند تا به نوعی در لیست خروج این تیم قرار بگیرند.

استقلال بعد از استارت تمریناتش در تهران، حالا خودش را آماده سفر به ترکیه می‌کند تا یک اردوی تدارکاتی را در این کشور برگزار کند. این اردو بخش مهمی از روند آماده‌سازی استقلال برای حضور در فصل جدید لیگ برتر خواهد بود و قرار است آبی‌ها چند بازی دوستانه هم در این کشور برگزار کنند.

در آستانه این سفر اما ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، لیست مازاد تیمش را مشخص کرد. تمرین صبح دیروز استقلال در شرایطی شروع شد که ۷‌بازیکن در این تیم تمرین حضور نداشتند و به نظر می‌رسد ساپینتو آنها را در لیست خروجی قرار داده است. رضا آذری، امین قاسمی‌نژاد، آرش داجلیری، سینا خادم‌پور، متین کریم‌زاده، زکریا مرادی و فردین رابط، ۷‌بازیکنی هستند که دیروز به محل تمرین نرفتند. این نفرات حالا در اختیار مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته‌اند و باید دید مقصد جدید آنها برای ادامه فوتبال کدام تیم خواهد بود. نکته مهم اینجا است که این بازیکنان با استقلال قرارداد دارند و بازیکنی مثل رضا آذری همین چند هفته پیش قراردادش را ۲‌سال دیگر هم تمدید کرده است. در این شرایط با توجه به علاقه استقلال برای انتقال قرضی این نفرات احتمالا شاهد جدایی قرضی آنها باشیم. البته که شاید درباره برخی بازیکنان انتقال آنها به صورت قطعی به تیم های دیگر صورت بگیرد که فردین رابط یکی از آنها خواهد بود چون او دیگر نمی‌تواند به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود.

رضاوند قصد جدایی دارد

آرش رضاوند اما وضعیتی مبهم در استقلال دارد. این بازیکن به واسطه قراردادش با استقلال، از زمان حضور ساپینتو در تمرینات آبی‌ها حضور یافته ولی خودش علاقه‌مند است که در فصل جدید لیگ برتر و همچنین دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر جواد نکونام در فولاد کار کند. با این حال ساپینتو به باشگاه اعلام کرده که به رضاوند نیاز دارد و با جدایی او موافق نیست. در روزهای گذشته درخواست‌های زیادی از سوی باشگاه فولاد برای آزادسازی استقلال مطرح شده و حتی شایعاتی درباره معاوضه بازیکن میان ۲‌باشگاه هم به میان آمده است. حالا که ساپینتو نظر خودش را درباره رضاوند به باشگاه اعلام کرده، کار برای جدایی این بازیکن و بازگشتش به فولاد سخت‌تر شده است. باید منتظر ماند و دید آیا طی روزهای آینده مذاکرات جدیدی برای جدایی رضاوند انجام می‌شود یا خیر. با این حال تصمیم رضاوند جدایی از فولاد است.

غیبت حسین‌زاده

امیرحسین حسین‌زاده وینگر ملی‌پوش استقلال از روز اول شروع تمرینات به واسطه قراردادش با این تیم در تمرینات شرکت کرده و این مسئله به دلیل پرداخت نشدن پول رضایتنامه حسین‌زاده به استقلال توسط باشگاه بلژیکی است. تا زمانی هم که این مبلغ (۲۵۰ هزار دلار) پرداخت نشود حسین زاده بازیکن استقلال محسوب می‌شود و حق جدایی ندارد. حسین‌زاده اما بدون اطلاع قبلی در تمرین دیروز استقلال حضور پیدا نکرد تا اینطور به نظر برسد که انتقال او به باشگاه بلژیکی قطعی شده است. این در حالی است که مدیران استقلال در صدد بودند نظر ستاره جوان و ملی‌پوش تیم خود را برای جدایی برگردانند و او را در جمع نفرات خود حفظ کنند. از طرفی ساپینتو هم در صحبتی که با حسین‌زاده داشته، به این بازیکن توصیه کرده که با توجه به فاصله کم تا شروع جام جهانی، در استقلال بماند و رفتن به اروپا را به بعد از جام جهانی موکول کند ولی ظاهرا تصمیم او برای جدایی جدی است.

خاقانی خط می‌خورد

سبحان خاقانی هافبک جوان استقلال در اولین روز تمرینات این تیم برای فصل جدید از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و پزشکان تشخیص پارگی ACL دادند. خاقانی با توجه به مصدومیتی که برایش پیش آمده از اوایل نیم فصل دوم شاید آرام آرام بتواند به ترکیب استقلال برگردد و به همین خاطر نیازی به حضور نام او در لیست تیم در نیم فصل اول نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها