|

10 چهره جذاب نقل و انتقالات که هنوز سرنوشتشان مشخص نیست

در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر، هنوز برخی ستارگان فوتبال ایران مقصد جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم، روزهای پر سر و صدایی را گذرانده و تیم‌های مدعی برای حضوری قدرتمندانه در فصل جدید تقلای زیادی در بازار تابستانه داشته‌اند. با وجود آنکه نقل‌وانتقالات پر رفت و آمدی بوده، اما هنوز برخی ستارگان فوتبال ایران تیم جدید خود را مشخص نکرده‌اند تا طی یک ماه پایانی نقل‌وانتقالات تابستانه در اوج جذابیت دنبال شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ سازمان لیگ فوتبال ایران 30 مردادماه را تاریخ پایانی پنجره تابستانی اعلام کرده و با توجه به فرصت یک ماهه تیم‌ها، احتمال 10 نقل‌وانتقال جذاب در بازار تابستانه وجود دارد که در ادامه 10 بازیکن نامدار با وضعیت نامشخص در بازار نقل‌وانتقالات را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

آیاندا پاتوسی

هافبک 29 ساله آفریقایی سابق استقلال، فصل پر فراز‌ونشیبی را در فولاد گذراند و با 6 گل و 4 پاس‌گل جزو چهره‌های تاثیرگذار ترکیب قرمزپوشان اهوازی بود. پاتوسی با وجود درخشش در ترکیب فولادی‌ها، هنوز یک فصل دیگر با قرمزپوشان قرارداد دارد اما به دنبال جدایی از جمع شاگردان نکونام بوده و براساس شنیده‌ها، گل‌گهر سیرجان جدی‌ترین مشتری هافبک آفریقایی در بازار تابستانه است.

آیاندا پاتوسی در روزهای گذشته در تمرینات فولاد حاضر نشده و همراه این تیم هم به اردوی پیش‌فصل در ترکیه نرفته تا بر شایعات پیرامون جدایی‌اش از فولاد خوزستان دامن بزند. پاتوسی با توجه به عملکرد درخشانی که در استقلال و فولاد داشته، یکی از چهره‌های ویژه نقل‌وانتقالاتی به‌شمار می‌رود و باید دید در یک ماه آینده مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود.

امین قاسمی‌نژاد

مهاجم 35 ساله سابق پدیده که فصل گذشته در بازار تابستانه به واسطه درخشش در تیم مشهدی، بمب نقل‌وانتقالات بود و در انتقالی پر سر‌وصدا به استقلال پیوست و آبی‌ها خود را برنده «دربی نقل‌وانتقالاتی» در کورس با پرسپولیس دانستند، فصلی کابوس‌وار را سپری کرد و حالا در شرایطی عجیب به سر می‌برد.

قاسمی‌نژاد در نیم‌فصل اول حضورش در استقلال فرصت بازی چندانی به‌دست نیاورد و تنها یک‌بار موفق به گلزنی برای آبی‌ها شد. او به دلیل ترافیک خط حمله استقلال، تصمیم به جدایی قرضی از استقلال گرفت و به گل‌گهر رفت، اما در جمع سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی هم نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد و در پایان لیگ بیست‌ویکم به استقلال بازگشت.

مهاجم باتجربه فوتبال ایران امیدوار بود بتواند با جلب نظر ریکاردو سا پینتو بتواند لیگ بیست‌ودوم را در استقلال حضور داشته باشد اما قاسمی‌نژاد جزو نفرات منتخب سرمربی پرتغالی نبود و در لیست مازاد قرار گرفت تا یکی از چهره‌های مهم بازار نقل‌وانتقالات تابستانه پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم باشد. برخی شنیده‌ها حاکی از معاوضه احتمالی قاسمی‌نژاد و تیکدری‌نژاد در معامله‌ای میان استقلال و گل‌گهر است، البته که هنوز این انتقال به صورت رسمی انجام نشده و سرنوشت بمب نقل‌وانتقالاتی لیگ بیست‌ویکم نامعلوم است.

وریا غفوری

کاپیتان استقلال بعد از جدایی پرماجرایش از جمع آبی‌پوشان، مورد توجه چند تیم داخلی و حتی خارجی قرار گرفت و پیشنهادهایی از فولاد و دو تیم عراقی و سوئدی روی میز برای غفوری موجود است. حضور کاپیتان سابق آبی‌ها در تمرینات فولاد باعث شد تا بر شایعات پیرامون عضویت او در جمع شاگردان جواد نکونام افزوده شود.

جواد نکونام سرمربی فولاد پیشتر از علاقه‌اش برای جذب وریا غفوری صحبت کرده بود اما به نظر می‌رسد هنوز برخی مشکلات اداری پیرامون پیوستن غفوری وجود دارد و انتقال او به فولاد به صورت رسمی انجام نشده و او همراه شاگردان نکونام به ترکیه سفر نکرده است. تعیین سرنوشت وریا غفوری و تصمیم او به ادامه بازی در لیگ ایران یا لژیونر شدن در 34 سالگی می‌تواند یکی از اتفاقات جالب بازار نقل‌وانتقالات تابستانه باشد.

محمد محبی

وینگر جوان سانتاکلارا با وجود آنکه هنوز دو فصل دیگر با باشگاه پرتغالی قرارداد دارد، در رادار سپاهان و استقلال قرار گرفته و خود او هم در سال منتهی به جام جهانی علاقه‌مند به حضور دوباره در لیگ ایران است تا بتواند فرصت بازی بیشتری را به‌دست آورد و بتواند در جمع نفرات اعزامی به دوحه برای حضور در جام جهانی قرار گیرد.

مدیران استقلال و سپاهان مشغول رایزنی برای جذب محبی هستند و دوئل جالب‌توجهی میان آن‌ها در جریان است، اما در این بین تغییر مدیریت باشگاه سانتاکلارا باعث شده تا فرآیند جذب پدیده جوان فوتبال ایران فرسایشی شود و حالا سرنوشت او نامعلوم است. ادامه همکاری با سانتاکلارا و یا بازگشت به لیگ ایران و حضور در تیم‌هایی چون استقلال و سپاهان سه مقصد احتمالی محبی است و باید دید طی روزهای آینده تکلیف این وینگر جوان چه خواهد شد.

کریم انصاری‎‌فرد

مهاجم باتجربه تیم ملی ایران که فصل گذشته در لیگ یونان حضور داشت و برای تیم آاِک‌آتن به میدان رفت، حالا در فهرست مازاد باشگاه یونانی قرار گرفته و روز گذشته پیراهن شماره 10 هم از او گرفته شد تا به نوعی جدایی‌اش از جمع نفرات تیم آاِک آتن قطعی شده باشد. مهاجم 32 ساله تیم ملی که یکی از کاپیتان‌های تیم اسکوچیچ هم به‌شمار می‌رود، در فصل منتهی به جام جهانی به دنبال انتخاب جدید تیم خود است.

انصاری‌فرد در دوراهی بازگشت به لیگ ایران و ادامه حضور در فوتبال اروپا قرار دارد. به صورت غیرمستقیم مذاکراتی با مهاجم تیم ملی از سوی مدیران تراکتور انجام شده و آن‌ها علاقه‌مند به حضور دوباره کریم انصاری‌فرد در ترکیب تیم خود هستند و در مقابل، انصاری‌فرد به دنبال ادامه حضور در در فوتبال اروپاست و همین مسئله باعث شده تا آینده کاری او نامشخص باشد و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده سرنوشت انصاری‌فرد مشخص خواهد شد. 

سعید عزت‌اللهی

عزت‌اللهی یکی از چهره‌های ویژه نقل‌وانتقالات است. چرا که هافبک شماره 6 تیم ملی فصل خوبی را در الغرافه نگذراند و سقوط تیم وایله دانمارک باعث شده تا او تمایلی به ادامه حضور در فوتبال دانمارک نداشته باشد و این اتفاقات سبب شده تا آینده کاری سعید عزت‌اللهی کاملاً نامشخص باشد.

او بعد از اتمام قرارداد قرضی‌اش با الغرافه، در مسیر خروجی از باشگاه قطری قرار گرفت و در بازگشت به وایله هم به دنبال دریافت رضایت‌نامه است و از باشگاه‌های تراکتور و استقلال به عنوان مقصد احتمالی او یاد شده اما گویا هافبک تیم ملی ایران علاقه‌مند به بازگشت به لیگ برتر ایران نیست و تمایل دارد تا همچنان در نقش لژیونر کار خود را پیش ببرد و همین مسئله در مبهم بودن مقصد بعدی سعید عزت‌اللهی موثر بوده است.

محمد نادری

دفاع چپ استقلال یکی دیگر از چهره‌های نقل‌وانتقالاتی ویژه است. او که فصل گذشته در آلتای‌اسپور ترکیه حضور داشت، نتوانست عملکرد خوبی را در تیم ترکیه‌ای داشته باشد و بعد از گذراندن فصلی پر فراز‌ونشیب و تجربه سقوط با آلتای، حاضر به ادامه همکاری با باشگاه ترکیه‌ای نیست و به دنبال تیم جدید می‌گردد.

نادری در روزهای گذشته در تهران حضور داشته و تمرینات خود را به صورت انفرادی پیش برده و شایعاتی پیرامون پیوستن او به استقلال وجود دارد. البته آبی‌ها در سمت چپ خط دفاعی خود ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را دارند و حضور این دو بازیکن باعث شده تا پیوستن نادری به استقلال در هاله‌ای از ابهام باشد. در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون طرح پیشنهاداتی از لیگ پرتغال و یونان برای نادری به میان آمده بود اما هنوز مدافع چپ سابق استقلال مقصد بعدی خود را انتخاب نکرده است تا یکی از چهره‌های خبرساز بازار تابستانی باشد.

رضا اسدی

هافبک دفاعی شماره 8 پرسپولیس نتوانست رضایت هواداران باشگاه را جلب کند و عدم رضایت هواداران و البته عدم شکل‌گیری توافق مالی با مدیران باشگاه باعث شد تا اسدی در مسیر جدایی از پرسپولیس قرار بگیرد و با وجود آن‌که یحیی گل‌محمدی اصرار به حفظ او داشت، در نهایت رضا اسدی از جمع سرخ‌پوشان جدا شد.

اسدی در روزهای گذشته مذاکراتی را با مدیران باشگاه تراکتور تبریز و یک باشگاه ترکیه‌ای داشته و گفته می‌شود یکی از این دو باشگاه مقصد بعدی هافبک سابق پرسپولیس خواهد بود. اسدی سابقه حضور در تراکتور را دارد و بازگشت دوباره‌اش به تبریز دور از ذهن نیست. هر چند که او علاقه‌مند به دوباره لژیونر شدن است و بعید نیست که پیشنهاد باشگاه ترکیه‌ای را بپذیرد.

اشکان دژاگه

هافبک سابق تیم ملی ایران که فصل گذشته به دلیل مصدومیت دور از میادین بود و برای الشحانیه قطر به میدان نرفت، مجدداً به دنبال بازگشت به لیگ ایران است. دژاگه بعد از سال‌ها حضور در فوتبال اروپا، سه فصل پر فراز‌ونشیب را در تراکتور گذراند و بعد از آن تصمیم گرفت تا به لیگ ستارگان قطر بازگردد.

اشکان دژاگه که سابقه همبازی بودن با جواد نکونام را در تیم ملی دارد، طی روزهای گذشته مذاکراتی را با مدیران این باشگاه انجام داده و امروز هم در اردوی ترکیه فولادی‌ها حضور یافته و اولین جلسه تمرینی خود را زیرنظر نکونام گذرانده است تا هافبک 36 ساله سابق تیم ملی در یک‌قدمی بازگشت به لیگ ایران باشد. پیوستن دژاگه به فولاد می‌تواند رقم‌زننده یکی از جذاب‌ترین نقل‌وانتقالات فوتبال ایران پیش از لیگ بیست‌ودوم خواهد بود و باید دید آیا نکونام همبازی سابق خود را بعد از گذراندن دوران مصدومیت به لحاظ فنی تایید خواهد کرد یا خیر.

علی کریمی

کریمی که فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد و نتوانست همراه کایسری اسپور در لیگ ترکیه باشد، حالا با گذر از روزهای مصدومیت دوباره به فرم ایده‌آل خود بازگشته و منتظر شروع فصل جدید است. علی کریمی با وجود آنکه در تمرینات پیش‌فصل کایسری اسپور حضور یافته و هنوز با باشگاه ترکیه‌ای قرارداد دارد، شایعاتی پیرامونش وجود دارد.

هافبک سابق استقلال و سپاهان از دو تیم سابق خود پیشنهاد دریافت کرده و شایعاتی پیرامون بازگشت احتمالی‌اش به لیگ ایران وجود دارد. البته که او برای جدایی از کایسری اسپور باید نظر مدیران باشگاه ترکیه‌ای را جلب کند و همین مسئله باعث شده تا ابهاماتی درباره آینده او به میان بیاید و احتمال دارد در صورت دریافت رضایت‌نامه‌اش از باشگاه ترکیه‌ای، مجدداً علی کریمی در لیگ بیست‌ودوم در فوتبال ایران بازگردد. البته همان‌طور که گفته شد کریمی کار سختی برای جلب نظر مدیران باشگاه کایسری اسپور دارد و بازگشت او به لیگ ایران در فصل جاری دور از ذهن به نظر می‌رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها